Felicia 1,3 - problem z grzeniem się

02 Sie 2008, 17:24

Witam,
Na początku witam wszystkich na forum.
Otóz w swojej skodzie zrobiłem błąd zmieszałem dwa płyny chłodnicze: 1 orginalny i g 30 kolor niebieski i borygo kolor różowy, ok miesiaca no troche więcej ok 1,5 miesiaca temu. I teraz w tych upadłach silink strasznie sie grzeje potrafi po ok 11 km temperatura dojść do 70 stopni po czym włącza sie termostat ( chyba bo mechanikiem nie jestem i raczej amatorem) i temperatura spada do tak hmmm ok 50 stopni ( mniej wiecej). Wcześniej jeszcze tak 2 tygodnie tydzeń temu czegoś takiego nei było. Mogłem normalnie właczyć nawiew na zimny i 3 stopień i było ok. a teraz takie cyrki sie dzieją, co mnie zaniepokoiło. Dzownię więc do mechaników i jeden powiedział ze uszczelka do wymiany pod głowicą, drugi ale sąsiad zeby srpawdzić termostat a jeszcze jeden mechanik zeby wode destylacyjną i zobaczyć co sie dzieje. Jednak ja sadze zeby zaczać od wymiany całego płynu chłodniczego
Nie wiem co sie dzieje nie znam sie na tych sprawach dlatego pisze na forum o rade porade itd
P.S Zajrzałem do zborniczka wyrównawczego płynu chłodniczego kolor płynu brązowy z osadem
Za wszelkie informacje bede bardzo wdzieczyny.
Dziękuje za przeczytanie i poswiecenie czasu
Jakub pozdrawia:)
kubiasty
Nowicjusz

Miejscowość: GA
  • 02 Sie 2008, 20:08

Spuść to wymieszane badziewie z silnika,przepłukaj układ najlepiej wodą destylowaną(nie zwykłą),bo jest tańsza od płynu chłodniczego.Płukanie to mam na myśli spuszczenie tego badziewia,i zalanie układu chłodzenia wodą destylowaną.Zagrzej silnik do temp. około 96 stopni(najlepiej podczas jazdy - musisz przejechać około 10-20 km) - wówczas całkowicie otwiera się termostat.Silnik niech popracuje do momentu aż włączy się wentylator.Jak wentylator się wyłączy wyłącz silnik i poczekaj aż płyn ostygnie(silnik musi ostygnąć całkowicie).Następnie spuść z układu tą wodę i zalej układ płynem chłodniczym.