Fiat 125p problem z wycieraczkami na wolnym biegu

31 Sty 2015, 15:50

Witam. Wczoraj jeździłem wieczorem swoim kanciakiem i zupełnie nagle zatrzymały się wycieraczki. Zatrzymałem się, ruszyłem je ręką i zaczęły chodzić. Później jednak zauważyliśmy z kumplami, że z kolumny kierowniczej zaczął wydobywać się dym i było czuć lekki smród spalenizny. Znowu się zatrzymaliśmy, żeby zobaczyć co jest nie tak. Tym razem oprócz tego, że wycieraczki się zatrzymały, to wajcha od ich włączania się zacięła. Troszkę na chama udało nam się ją ruszyć. Wycieraczki zaczęły działać, ale tylko na szybkim biegu. Dzisiaj rano sprawdziłem czy coś się zmieniło i wycieraczki na szybkim biegu chodzą normalnie, a na wolnym się zacinają, tzn jest tak, że wycieraczka na przykład idzie do połowy szyby, zatrzymuje się, słychać cyknięcie silniczka, że chce iść dalej, za pierwszym razem nie idzie, ale za drugim już tak, dochodzi do końca szyby i zatrzymuje się znowu w okolicy środka. I tak w kółko, nie chce zrobić pełnego cyklu. I tutaj pytanie, co mogło się popsuć, bo z tego co wyczytałem w internecie to praktycznie wszystko, od silniczka aż po przełącznik zespolony czy regulatora wycieraczek. Może ktoś miał podobny problem. Z góry dzięki i pozdrawiam.
jasiekj
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 04 04 2014
Auto: Nie mam

31 Sty 2015, 16:12

Najpierw sprawdzamy czy ośki nie są zatarte bo one powodują opisane problemy elektryczne.
Należy zdemontować cały mechanizm, wyciągnąć ośki ramion, wyczyścić z korozji i nasmarować smarem MOBILGREASE XHP 222 . Dopiero po naprawie części mechanicznej bierzemy się za naprawę części elektrycznej.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

31 Sty 2015, 16:49

No dobra, to da się zrobić. Ale dym w kabinie z kolumny kierowniczej to raczej nie jest objaw zatartych osiek, tylko prędzej jakiś popalonych styków. Zresztą jakby było coś nie halo z ośkami to na szybkim biegu też by nie chodziło chyba, czy się mylę?
jasiekj
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 04 04 2014
Auto: Nie mam

03 Lut 2015, 11:33

Na wszelki wypadek najpierw zacznij od mechaniki jak radzi kolega wyżej. Następnie musisz zmierzyć pod obciażeniem ( najlepiej żarówką 12V/21W styki włącznika wycieraczek, oraz sprawdzić styki przy silniczku wycieraczek ( pod tym czarnym dekielkiem przy silniczku ). Możliwe, że poprostu wypaliły się styki włącznika pod kierownica i stąd ten dym oraz zacinanie się wycieraczek na wolnym biegu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000