Fiat 126p - strzela w gaźnik

14 Maj 2010, 06:41

Witam. Po zamontowaniu silnika do malucha bardzo ciężko go zapalić(tylko na ssaniu), po odpaleniu strzela w gaźnik i zachowuje się jak diesel(ograniczone obroty) i jest słaby. Na biegu jałowym nie chodzi wcale. Zapłon i zawory są dobrze ustawione. Dodam że nie ma na nim oryginalnego gaźnika. Czy to może być problemem?
DAWID-89RW
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Chełmza
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen BX 16 RS

14 Maj 2010, 10:52

To może być to, możliwe ze bierze "lewe" powietrze, czyli pod gaźnikiem jest przestrzeń/szczelina sprawdź to.
tomekk86
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Suwałki

14 Maj 2010, 17:56

Taka możliwość odpada.Sercówka i uszczelki są nowe a gaźnik jest płaski na kołnierzu.
DAWID-89RW
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Chełmza
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen BX 16 RS

14 Maj 2010, 18:40

To może jest zapłon przestawiony :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Maj 2010, 20:36

Dzisiaj jeszcze sprawdziłem ponownie zapłon i przyszło mi na myśl że to może przewody WN może są przegrzane :?: Bo najgorzej jest podczas dodawania gazu.
DAWID-89RW
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Chełmza
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen BX 16 RS

14 Maj 2010, 21:25

Możliwe że tak właśnie jest :wink: Bo czy więcej dodajesz gazu dostajesz więcej prądu
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Maj 2010, 09:37

A czasami nie masz tak.. pod gaźnikiem są dwie nakrętki od głowicy gdy się przeciągnie gwint nie trzymają dobrze i właśnie pod nimi zasysa lewe powietrze. i takie objawy mogą być..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

15 Maj 2010, 10:12

DAWID-89RW napisał(a):Zapłon i zawory są dobrze ustawione

Sprawdź jeszcze raz zawory i ustawienie zapłonu ( szczególnie platynki w aparacie zapłonowym) - gaźnik też ma znaczenie (moze masz go od 600 i przez to jest problem z zapalaniem) - zerknij do niego i sprawdź dysze i pływak.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Maj 2010, 05:57

Więc tak. Wymieniłem kable WN i dałem inny aparat zapłonowy. Jest lepiej.Chodzi normalnie już bez ssania ale na wolnych faluje.A jest to jakiś taki kwadratowy silnik inny od innych. Może jakaś wersja eksportowa. :idea:
DAWID-89RW
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Chełmza
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen BX 16 RS

17 Maj 2010, 13:20

Z tego co mówisz, to wydaje mi się, że jest to wersja eksportowa tzw. 126p bambino, który ma prostokątną głowice, podobno ma ona większe kanały ssące i wydechowe, a co do strzelania w gaźnik to ciężko powiedzieć, ale często wynika to z źle ustawionego zapłonu, możesz jeszcze sprawdzić dyszę wolnych obrotów(wykręć i przeczyść ją), i do tego iglicę od mieszanki, sprawdź czy ci się samoistnie nie wkręca.
morrek
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Łódź