Fiat barchetta

28 Mar 2010, 19:01

witam. właśnie wróciłem z przeglądu mojego fiacika, zwróciłem uwagę diagnoście, że podczas jazdy np. w deszczu lub przejeżdżania przez zamarzniętą kałużę, lub np. namalowane na jezdni śliskie pasy odczuwam jakby zarzucanie tyłem, lekkie szarpnięcie i jakby tego nie nazwać to niefajne uczucie. co prawda nie szaleje autkiem na tyle żeby mnie przód wyprzedził, ale jest to mocno irytujące. tylne zawieszenie w moim autku jest identyczne z pierwszą generacją punto, znanego z częstych awarii łożysk wahacza. jednak u mnie z tym wszystko okej. zrobiłem badanie na płycie i wyszło, że mam oś tylną przesuniętą w stosunku do przedniej i lewe tylne koło ma za duży kąt pochylenia. poniżej zamieszczam skany z wyników badań. zastanawiam się czy wymiana belki tylnej coś zmieni, czy może podłużnice do których jest przykręcana belka są przestawione. diagności nie potrafili dać jednoznacznej odpowiedzi czy wymiana belki pomoże. proszę o wasze opinie i pomoc w sprawie. pozdrawiam

[link wygasł]

[link wygasł]
palinuro2003
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: chelmiec
  • 28 Mar 2010, 21:18

    Problemem jest kąt geometrycznej osi jazdy ( u ciebie 0"11 u mnie było 0"9 i juz miałem problemy z autem więc wiem o czym mówisz) tylnia belka ucieka /.../ w stosunku do przodu - u mnie powodem było uderzenie w tył.
    Co z tym zrobić - wymiana belki moze i pomuc ale gwarancji na to nie ma jak nie sprawdzisz podłużnic.
    Rozmawiałem już na ten temat z mechanikami i proponowali mi specjalne tuleje montowane pod piaste koła tak aby było prosto - dość spory koszt i kwestia dobrania odpowiednich - ja sprzedałem auto i nie robiłem tego.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    28 Mar 2010, 21:22

    no tak, ale ja kocham to autko i już tyle w nie włożyłem, że nie chciałbym sprzedawać. autko było chyba też pacnięte w tył, ale nie widać na podłużnicach śladów. z włoch zostało sprowadzone w całości. oglądałem też belkę i wahacze i tam też nie widać jakiś śladów po uderzeniu itp-wszystko w miarę zdrowe. czekam na więcej opinii. dzięki.
    palinuro2003
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: chelmiec

    28 Mar 2010, 21:30

    palinuro2003 napisał(a):lewe tylne koło ma za duży kąt pochylenia.

    Czy na pewno jest wszystko ok z łozyskiem wahacza tego koła... :?: :?:
    Skąd tam się wziął tak duzy kąt pochylenia tego koła... :?: :?:
    Jeszcze jedna sprawa-podejrzewam ze w przodzie tez masz nie do końca ok.bo kąt
    pochylenia lewego koł nie mieści się w parametrach fabrycznych... :sad: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6187
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    28 Mar 2010, 21:33

    palinuro2003 napisał(a):oglądałem też belkę i wahacze i tam też nie widać jakiś śladów po uderzeniu itp-wszystko w miarę zdrowe

    U mnie też nie było widać - w końcu to minimalna różnica i gołym okiem tego nie zobaczysz. Mozesz wymienić belke - to jedyne rozwiązanie (moze być skrzywiona) ale jak się okaże, ze to wina podłuznic to mozna je jeszcze odciąć i pospawać na nowo ale wiesz, że to już fuszerka i tej metody bym nie polecal.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    28 Mar 2010, 21:39

    piotrpz87 napisał(a):to jedyne rozwiązanie (moze być skrzywiona)

    Takiej ewentualności tez nie neguję...Zbyt duzo mam do czyniwnia w tym temacie..
    piotrpz87 napisał(a):ze to wina podłuznic to mozna je jeszcze odciąć i pospawać na nowo ale

    No tu to juz musi dzialać czlowiek ktory naprawdę ma duze. :!: :!: pojęcie w tym
    temacie...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6187
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kultura jazdy w korkach - czy też tak jeździcie?
      Mamy miesiące w których na drogach jest ciaśniej niż zwykle. Wtedy częściej niż zazwyczaj możemy spotkać się z zatorami na drodze. W takiej sytuacji częściej też możemy zostać mimowolnymi świadkami lub nawet ofiarami ...

    28 Mar 2010, 22:29

    no tak z przodem też coś nie tak. dokładnie lewy przód, ale diagności w salonie fiat-a stwierdzili, że tego nie da się wyregulować. na pytanie co z tym fantem rozłożyli ręce. mnie też rączki opadają. po świętach sprawdzę ten lewy tylny wahacz, bo akurat prawy rozebrałem zawiozłem to wyprasowania i wymiany tulei i łożysk a gość stwierdził,że żadnego luzu nie ma i żebym montował z powrotem. lewy wtedy sobie odpuściłem. dopóki asfalt jest suchy jazda jest ok. prawdziwa "jazda" zaczyna się w momencie nagłego pojawienia się na drodze wody, lodu i innych "śliskości". myślcie dalej panowie, wszystkim serdecznie dziękuje-co sto głów to nie jedna :wink:
    palinuro2003
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: chelmiec

    28 Mar 2010, 22:37

    palinuro2003 napisał(a):ale diagności w salonie fiat-a stwierdzili, że tego nie da się wyregulować

    Jak będziesz jezdził po serwisach to oni nic dobrego Ci nie zrobią-no moze jedynie
    mogą Ci opróznić portfel... :!: :!: :sad:
    Jezeli chodzi o przód to podejrzewam ze moze być krzywy amorek..Ale to musi
    popatrzeć i pomierzyć ktoś kto ma pojęcie w tym temacie...Czlowiek który na
    codzień zajmuje się ustawianiem zbiezności i geometrii w pojazdach...a przy tym
    jeszcze myśli... :!: :!: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6187
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    29 Mar 2010, 09:51

    przyszło mi do głowy, że gdyby udało się zniwelować to za duże pochylenie tylnego lewego koła, yo może przesunięcie osiowe tylnej osi o te ok.5mm mógłbym zniwelować przy pomocy dystansów pod felgi. uzywam takich po 25mm na stronę-mógłbym dać z lewej 20mm. czy to bardzo głupi pomysł? :?:
    palinuro2003
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: chelmiec

    29 Mar 2010, 09:56

    palinuro2003 napisał(a): czy to bardzo głupi pomysł?

    O tym nawet nie "dumaj".. :!: :!: :!: Nie znam konkretnie tej marki sam.ale jezeli
    chcesz coś kołować w tym kierunku to:
    1/Czy czop tylnej piasty jest odkręcany od wahacza.. :?: :?: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6187
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    29 Mar 2010, 11:07

    z tego co pamietam on jest na stałe. na pewno nie przykręcany, może wprasowany na wieloklinie. od tyłu na pewno jest gniazdo imbusowe. wygląda na całość z wahaczem
    palinuro2003
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: chelmiec

    29 Mar 2010, 11:12

    palinuro2003 napisał(a): wygląda na całość z wahaczem

    To nic Ci więcej nie podpowiem..Myślałem ze jest tam rozwiązanie takie jak w VW
    gdzie czop jest przykrecany na śruby do belki...Tam mozna się pobawic i wyregulować
    kąt pochylenia podkładkami... :sad: :sad:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6187
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    29 Mar 2010, 13:13

    dzięki za pomoc i starania. musze jakoś z tym powalczyć jak tylko troszkę cieplej będzie-do pracy na rowerku :cry:
    palinuro2003
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: chelmiec