Polonez nie spotykany problem z odpaleniem

25 Mar 2010, 08:56

Witam.

Mam problem z mocą mojego poloneza mr'90 :grin: . Silnik 1,6 gaźnik z zapłonem na przerywaczu. Na pb chodził w miarę ładnie choć trochę rzuca silnikiem. Na lpg jest tragedia nie można normalnie wyregulować jego obrotów dusi się i nie ma mocy. Po dzisiejszym przejechaniu na lpg doszedłem do czwartego biegu i więcej nie dało rady. W drodze powrotnej jeszcze ciekawiej bo doszedłem do trzeciego i już nie ma siły.

Wcześniej wymieniłem kopułkę, zapłon został dobrze ustawiony ładnie równo pracował i na lpg i na pb miał moc, ładnie odpalał ale po pewnym czasie po przejechaniu ok. 120km przestało być tak pięknie. Z ledwością wróciłem do domu kopułka była zarysowana podkładką która znajdowała się i wystawała poza palec rozdzielacza. I teraz kilka pytań do was i proszę o wyrozumiałość:
- co mogło być powodem prze regulowania zapłonu??
- miałem przypadek z szybko migającym kierunkowskazem i dużym napięciem powyżej normalnego co może być powodem.
- są problemy z odpalaniem na pb tak powolnie dostawał paliwa do gaźnika takie jakby zaciąganie, zaciąganie i powolne wkręcanie na obroty (wykluczamy pompkę paliwową bo wcześniej przed prze regulowaniem problem nie występował palił na dotyk z pb nawet po nocy i postoju kilkudniowym).

2)następnie zrobiłem tak:

Założyłem moduł unitra gl118, cewkę zapłonową zelmot 4226, rozdzielacz zapłonu 4498. Całkowita elektronika wcześniej na konwencjonalnym działał jako tako. Po wyżej opisanych zabiegach czyli idealnej regulacji konwencjonalnego pracował ładnie jak nigdy, przyśpieszał dynamicznie tak jak należy oraz palił na dotyk. A przez tą podkładkę tak przyuszczam coś się rozregulowało i klapa. Teraz na elektronice (w stu procentach jest sprawna i dobrze ustawiona) jest to samo co przed idealnym działaniem brak mocy silnika, przy ruszaniu nagłym dusi się a przy odpalaniu nadal występuje problem "zaciągania paliwa".

Przy wyłączeniu benzyny już przy końcowym wypalaniu ostatnich resztek tak jakby wkręca się na obroty. Myślałem że zalewa się i pływak ustawiłem na 7mm +-0.25.

Gdzie leży problem??

-zły zapłon bądź za tym idące głębiej rzeczy??
-źle wyregulowany pływak??
-zły lub zanieczyszczony gaźnik bądź jakaś inna niesprawność?? w wyżej wymienionych postach(odpowiedziach).

Proszę o szybka odpowiedź bo już nie wiem co mam z tym zrobić.
lukaszwl_20new
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Gródek
  • 25 Mar 2010, 21:12

    lukaszwl_20new napisał(a):źle wyregulowany pływak??
    -zły lub zanieczyszczony gaźnik bądź jakaś inna niesprawność??

    Tu bym szukał przyczyny i wymienił filtr paliwa ( nic o tym nie pisałes) i sprawdź wydajność pompy paliwowej.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    29 Mar 2010, 10:01

    Dobra problem rozwiązany sam sobie odpowiadam w temacie. Na przyszłość dla innych jeśli nie możecie ustawić na lampę poloneza bądź ciągle wam się przestawia zapłon. A jesteście pewni że macie wszystko sprawne. Sprawdźcie czy zgrane są kropki na kołach zębatych rozrządu. U mnie w ogóle małe kółko było ścięte i trzeba było je wymienić wraz z półksiężycem(klinik). Oczywiście problemem może być również sam pasek który może przeskoczyć jak się wytnie.

    Zdjęcie dla przykładu

    Nowe świece iskry gazowe, pierwsze odpalenie po naprawie. Silnik pracuje pięknie równo, nie szarpie, nie rzuca nim. Odzyskał całkowicie swoją dynamikę. I tak jak kolega wyżej to nie był problem z pompką ani filtrem paliwa wszystko czyściutkie i sprawne :D pływak tak jak trzeba wyregulowany. Aż mi kamień spadł z serca jak usłyszałem normalne obroty. Odpowiedź na przyszłość dla innych. Temat zamykam. Pozdrawiam :mrgreen:
    lukaszwl_20new
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Gródek
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy tempomat w samochodzie oszczędza paliwo?
      Używanie tempomatu może przyczynić się do oszczędności paliwa w pewnych okolicznościach, ale nie zawsze i o tym trzeba pamiętać. Jazda z wykorzystaniem tempomatu umożliwia utrzymanie stałej prędkości pojazdu, co pozwala na ...