Fiat Brava 1.2

20 Maj 2016, 21:57

Witam, jaką instalację lpg najlepiej wsadzić do Fiata Bravy? Silnik 1.2, 2001r. Zależy mi na czymś żywotnym żeby pojeździło trochę, nie mam zamiaru zaraz wracać do warsztatu na poprawki. Czekam na podpowiedzi...
Czarto
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 11 1999
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Maj 2016, 16:45

Jeśli chodzi o Fiata to silnik nie należy do zbyt skomplikowanych. Ale jak zawsze przydałby się porządny monter, który instalację zrobi porządnie. Co do samej instalacji obecnie jedne z najbardziej żywotnych to np BRC SQ 32, na reduktorze MAX, wtryski żółte lub pomarańczowe, butla Stako 42/650, wlew pod klapką. Taki zestaw powinien załatwić sprawę
Funriel
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 17 07 1970
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Maj 2016, 09:33

Funriel napisał(a):jedne z najbardziej żywotnych to np BRC SQ 32
I najdroższych w eksploatacji :) poza tym nie wszyscy chcą serwisować później BRC. Moim zdaniem warto zrobić sobie zestawienie trzech instalacji które podchodzą do twojego auta wraz z cenami i możliwością późniejszego serwisowania. Wtedy zobaczysz ile w rzeczywistości będzie kosztowała cię taka instalacja.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2016, 23:52

Podzielam opinie. BRCjest potemdrogie w serwisowaniu. Ja bym założył i polecił Blue Boxa - reduktor silver i wtryskwiacze Hercules - i możesz zapomnieć o problemach i serwisowaniu :P no tylko na przeglądy co 10K km:)
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

25 Maj 2016, 19:54

Piotrek123 napisał(a):Podzielam opinie. BRCjest potemdrogie w serwisowaniu. Ja bym założył i polecił Blue Boxa - reduktor silver i wtryskwiacze Hercules - i możesz zapomnieć o problemach i serwisowaniu :P no tylko na przeglądy co 10K km:)

Tylko w przypadku BRC przeglądy są nie co 10 tys. km jak u wszystkich a co 15 tys. km, więc jeden przegląd na 30 tys. km już odpada. Do tego jak coś się dzieje z instalacją to zakłady w sieci reklamację załatwiają od ręki (można sprawdzić). Jeśli chodzi o części to są po prostu wysokiej jakości i rzadko się psują, w związku z czym na dłuższą metę wychodzi i tak taniej, bo nie trzeba tak często wymieniać wtrysków czy reduktora.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

26 Maj 2016, 01:05

Gorzej jak się gwarancja skończy - bo z tego co się orientuje części do BRC - reduktor czy wtryskiwacze są bardzo drogie - więc dalej utrzymuje swoje zdanie.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

26 Maj 2016, 23:02

lotek33 napisał(a):Tylko w przypadku BRC przeglądy są nie co 10 tys. km jak u wszystkich a co 15 tys. km, więc jeden przegląd na 30 tys. km już odpada.
To chyba nie jest dobre rozwiązanie bo filtr po 10tyś. km potrafi być już mocno brudny. Poza tym z tego co się orientuję to tu mamy droższe przęglądy więc różnicy w cenie nie będzie, a ten kto go zrobi 3 razy na 30tyś. km będzie miał trzy razy wymieniony filtr i sprawdzoną instalację, a przy BRC tylko dwa razy.

Akurat przy LPG uważam, że przeglądy powinno robić się co 10tyś. km i powinno również po takim przebiegu wymieniać się filtry i olej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Maj 2016, 20:19

W moim odczuciu jednak dobre, byle pamiętać o tym, żeby przeglądy robić regularnie. Jeśli jest takie zalecenie producenta to dlaczego się do niego nie stosować. Jeśli chodzi o cenę przeglądu nie zauważyłem żeby jakoś znacząco odstawały od konkurencji. To zależy ile kto chce na tym tak naprawdę zarobić. Podobnie z montażem, jeden zakład założy tą samą instalację za 3 tys., a inny nie zejdzie poniżej 4 tys. Wszystko to kwestia umowna
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

28 Maj 2016, 15:54

No ale jak to się mówi nic nie trwa wiecznie, dlatego po gwarancji serwis instalacji jest bardzo drogi. DLatego zamontowałbym inny komplet. Taki jak polecałem wcześniej.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

30 Maj 2016, 13:29

Do prostego silnika prosta sekwencja. Proponuję jakiś gotowy zestaw od KME ,Lovato a najlepiej od STAG-a. Sterowniki nie muszą być najnowsze jak Box itp ale wystarczą starsze i tańsze jak Stag-Eco4 czy Stag 300 lub 300+.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Maj 2016, 21:43

Funriel napisał(a):na reduktorze MAX, wtryski żółte lub pomarańczowe,

Jak kolega do auta o mocy 80KM proponuje reduktor max (320 KM) i wtryskiwacze żółte które są do 45KM na cylinder to aż strach pomyśleć jaką ma wiedzę na temat LPG. Zdecydowanie proponuje zapoznać się z siecią Ekspert LPG tam na pewno dopasują instalację do twojego auta.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Cze 2016, 21:26

Ogólnie moim zdaniem stawiałbym na coś sprawdzonego i żywotnego dlatego pytam.... Co do samej instalacji to wolałbym dopłacić na początku niż zaoszczędzić, a potem dopłacać w naprawach.. Macie jakiegoś gazownika w okolicach Wawy? tam prawdopodobnie będę gazował.
Czarto
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 18 11 1999
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Cze 2016, 00:30

Na tej stronie znajdziesz listę warsztatów polecanych przez producenta instalacji Blue Box. http://www.agcentrum.pl/gdzie_zalozyc_instalacje_lpg
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

17 Wrz 2016, 16:31

artur73 napisał(a):Do prostego silnika prosta sekwencja. Proponuję jakiś gotowy zestaw od KME ,Lovato a najlepiej od STAG-a. Sterowniki nie muszą być najnowsze jak Box itp ale wystarczą starsze i tańsze jak Stag-Eco4 czy Stag 300 lub 300+.


I jak ten stag się spisuje ogólnie?
Fleri
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2010

18 Wrz 2016, 06:07

Fleri napisał(a):I jak ten stag się spisuje ogólnie?

Nie słyszałem żeby były z nim powszechne problemy. Sam miałem w 2 autach i nie wiedziałem ,że w ogóle jeżdżę na gazie. Znajomi mają w A4 i Vectrze C. Również nie mają zastrzeżeń do Staga. Generalnie chodzi o to aby to wszystko było profesjonalnie zamontowane i żeby wtryskiwacze nie były dołożone jakiejś podłej jakości. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna