Fiat Brava1.4s - pompa nie pracuje

26 Kwi 2008, 13:22

Witam,
Jestem nowym posiadaczem fiata brava1.4s Problem jest tego rodzaju: auto ma roczną instalację gazową. Przy rozruchu silnika startuje zawsze z benzyny, później załącza się gaz (należy przycisnąć pedał gazu i samochód przechodzi na pobór LPG). Niestety kiedy zgaszę samochód na gazie, nie mogę go później zapalić. Po włożeniu kluczyka do stacyjki nie słychać pompy paliwowej (którą normalnie słychać). Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się że inst. gazowa rozłącza mi pompę paliwową i "zapomina" włączyć z powrotem. Jako, że silnik startuje tylko z benzyny, nie mogę w ogóle zapalić auta.

dodatkowe info:

1. Samochód jeździ bez żadnych problemów zarówno na gazie jak i na benzynie (mogę ręcznie wyłączyć inst. gaz.) Oznacza to chyba, że pompa jest sprawna.

2. Taka sytuacja zdarzyła mi się wcześniej. Po rozłączeniu akumulatora samochód zapalił. Postanowiłem wyłączać ręcznie inst. gaz. po zakończeniu każdej jazdy i od tamtej pory samochód zawsze palił idealnie. Niestety wczoraj, przez nieuwagę zgasiłem samochód na gazie i problem się pojawił. Nie mogę zapalić, a tym samym pojechać do mechanika/kogoś od inst. gazowych.
Rozłączyłem akumulator, jednak pompa nadal nie pracuje.

Pytanie: jak zapalić auto aby móc pojechać do warsztatu.
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Maciej707
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Poznań
  • 02 Maj 2008, 22:27

    jezeli podejrzewasz że instalacja lpg rozłącza zasilanie pompy paliwa to spróbuj wyjac bezpieczniki od gazu-są zazwyczaj na przewodach zasilających instalację lpg.zacznij od akumulatora szukanie bo mogą być w poblizu akumulatora.jezeli po wyjęciu bezpieczników nadal nie słychać pompy paliwa nalezało by sprawdzić instalacje.proponuje odszukac wtedy przekaznik pompy paliwa,sprawdzić miernikiem czy dopływa do niego prąd.jezeli dopływa należy zewrzec odpowiedni styk "+" oraz styk dochodzący do pompy.jeżeli pompa ruszy wymień przekaznik.powiedz mi jeszcze co wyświetla przełącznik benzyna-gaz.świeci sie kontrolka benzyna czy gaz?moze być też problem spowodowany awarią tego właśnie przełącznika.obadaj co napisałem i pisz efekty
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    04 Maj 2008, 11:56

    A ja proponuję prostszy sposób - pominąć instalację odłączania pompy paliwowej po przełaczeniu się zasilania na LPG - wystarczy kawałkiem przewodu zmostkować styki 31 i 87 przekaźnika odłączającego pompę paliwową,który jest włączony w obwód sterowania przekaźnika pompy paliwowej - wówczas pompa powinna pracować cały czas - zarówno na zasilaniu benzynowym jak i LPG.[/u]
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Maj 2008, 12:42

    Nigdy nie wolno zwierać stykow 31 i 87 w przekaźnikach.31 to oznaczenie styku połączonego z masą a 87 to wyjście prądowe.Rownolegle z pompką paliwa są podłączone wtryskiwacze i podgrzewanie sondy lambda,kolor przewodu biały.Pompka paliwa ma masę podłączoną przez wyłącznik zderzeniowy.Czy możesz auto odpalać bezpośrednio na gazie?
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    04 Maj 2008, 13:19

    Andrzej_124 - coś się opuszczasz w elektryce - oczywiście zaszła mała pomyłka z mojej strony - nie miał być styk 31 przekaźnika tylko 30.Styku 31 nie ma w tych przekaźnikach.Masa to styk 85.Natomiast styk 87 to styk prądowy,który steruje cewką przekaźnika pompy paliwa plus pozostałe rzeczy o których pisałeś.Samochodu na samym gazie nie da rady uruchomić w tej instalacji gazowej.Wynika to z zastosowania dwupozycyjnego przełącznika na sterowniku - na LPG instalacja przełącza się przy 2000 - 2500 obr/min w zależności od ustawienia,a czasami dodatkowo jest to możliwe dopiero po osiągnięciu około 25 -30 stopni przez płyn chłodzący w silniku.W tym przypadku teoretycznie niestety nie da się uruchomić silnika od razu na gazie.Praktycznie można to zrobić,ale może to robić tylko gazownik,ponieważ jedna mała pomyłka i ...
    Jeżeli chcemy uruchomić silnik na benzynie,a instalacja gazowa na to nie pozwala,to jedym wyjściem jest zmostkowanie tego przekaźnika,zakładając,że instalacja pompy paliwa jest sprawna.
    Rodzaj przekaźnika,który powinien być zamontowany w tej instalacji to PS 561.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Maj 2008, 17:18

    Jeżeli nie masz instalacji gazowej sekwencyjnej to bez problemu odpalisz auto bezpośrednio na gazie.Ważne jaki masz przełącznik do zmiany zasilania,czy jest typu przycisk czy klawiszowy pstryczek.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wyprzedzanie na czas
      Wyprzedzanie, szczególnie, gdy jest związane ze zmianą pasa ruchu na pas o przeciwnym kierunku, jest niebezpiecznym manewrem. Jeśli dodamy do tego pośpiech i zimowe warunki pogodowe, to otrzymamy okoliczności, które ...

    04 Maj 2008, 19:44

    Jak uruchomić silnik od razu na gazie,jeżeli jest pstryczek dwupozycyjny - 1 pozycja silnik uruchamiany na benzynie i pracuje cały czas na benzynie,a 2 pozycja silnik jest uruchamiany na benzynie i po osiągnięcu obrotów 2500 przełącza się na LPG lub na 2 pozycji jest uruchamiany na benzynie,a na gaz można go przełączyć dopiero po nagrzaniu płynu w silniku do 30 stopni i obrotach 2500?Z temperaturą można sobie domowym sposobem poradzić,ale co z obrotami silnika?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000