Fiat Bravo 1,4 tjet za 19.000 zł

09 Wrz 2024, 02:08

To że zacisk ma inny kolor to najmniejszy problem, problem jest gdzie indziej, sama naprawa skrzyni z 4k
Do tego lakiernik swoje bierze (odpryski) z 1k wyjdzie
Problemy z turbiną, kolektorem itd, nie wiadomo w jakim stanie, kolejna kasa.
Za chwilę zrobi się 10k kolejne.
i potem będzie na sprzedaż i co? 20 letnie Bravo za 25k? żeby za wiele nie stracić? Raczej nikt tyle nie da.
Utopienie kasy, auto co raz to starsze i tyle
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 719
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Wrz 2024, 06:37

Iveco4 napisał(a):No właśnie dlatego że to 20 tys czyli baaardzo dużo pieniędzy to chce mieć porządne auto a nie jakiegos kmiota.
To nie golf 3 z malowanymi zaciskami sprayem z Leroy Merlin w szopie za 2 tys.
To może najlepiej niech jedno koło ma felgę stalową 18stkę? Co to szkodzi? w końcu nastoletnie auto za 20k "tylko"?

Dla mnie zarobienie 20k to dwa lata pracy, bo musze z czegoś żyć całej pensji nie wkładam do skarpety.


Jakby ci to powiedzieć żeby nie było brzydko - to nie jest nasz problem ile zarabiasz i ile możesz z tej kwoty poświęcić na auto.

Nowy kompakt kosztuje dzisiaj w salonie jakieś 120k, bravo o jakie pytasz 20k. Czy naprawdę uważasz, że za 16-17% ceny nowego auta nożna oczekiwać kilkunastoletniej perełki? Samochód to przedmiot użytkowy, służy (przynajmniej większości osób) po prostu do przemieszczania się a im jest starszy i mniej warty tym na więcej rzeczy przymyka się oko, to ma przede wszystkim odpalić i przewieźć cię z punktu a do b.

Jeśli gość rzeczywiście chce za auto ze skrzynią do zrobienia 20k to wcale nie jest mało. Pamiętaj tylko, że mowa o wersji do której brandzluje się masa ludzi więc trzyma cenę. 120ps kupisz stosunkowo taniej
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2527
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Wrz 2024, 10:16

Tylko jakbyś nie zauważył (zobacz sobie na otomoto) ja kupuje wersję z 2007 roku za jedną z najwyższych cen tego rocznika, piszesz o perełkach a mowa o uwalonej skrzyni chociażby.
I nie wiem czy trzyma cenę skoro 90% ofert jest tańsza.
Raczej z tego rocznika nie ma ofert za 25k, albo jakieś pojedyncze.

Ja nie szukam Fabii 1,4 tylko dynamiczniejsze auto, które się legitymuje tym że jest "Sport", że ma smaczki, dodatki, więc od takich aut się więcej wymaga niż od Yarisa, kupowanego od emerytki.

Z drugiej strony sporo osób kupuje auta za 10 tys, to co oni mają się cieszyć że jeszcze koła się trzymają? Trochę chyba przesada.
To auto tyle kosztuje bo jest stare, ma przebieg już jakiś a nie dlatego że ma części od innych wersji, skopaną skrzynię czy odpryski.
Iveco4
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Wrz 2024, 11:28

Iveco4 napisał(a):Tylko jakbyś nie zauważył (zobacz sobie na otomoto) ja kupuje wersję z 2007 roku za jedną z najwyższych cen tego rocznika, piszesz o perełkach a mowa o uwalonej skrzyni chociażby.


A oglądałeś inne, że wiesz czego powinieneś się po takim aucie spodziewać?
A jakie to ma znaczenie, że to auto jest z 2007? Jakby było 2009 to byłoby zauważalnie droższe? O ile? W nastolatkach cena zależy od stanu technicznego, rocznikiem się możesz sugerować jak będziesz wybierał między dwu albo czterolatkiem.

Iveco4 napisał(a):Raczej z tego rocznika nie ma ofert za 25k, albo jakieś pojedyncze.


Jak czytam twoje posty to chyba wyłącznie te pojedyncze, kosmicznie wycenione, "od fana marki" mogą spełnić twoje wymagania co do stanu.

Iveco4 napisał(a):Ja nie szukam Fabii 1,4 tylko dynamiczniejsze auto, które się legitymuje tym że jest "Sport", że ma smaczki, dodatki, więc od takich aut się więcej wymaga niż od Yarisa, kupowanego od emerytki.


Ale czego się wymaga? Że ktoś ładował w auto kwoty niewspółmierne do jego wartości bo ma napis "sport"? To jest ciągle fiat bravo, zwykle, popularne auto a nie bmw M3

Iveco4 napisał(a):Z drugiej strony sporo osób kupuje auta za 10 tys, to co oni mają się cieszyć że jeszcze koła się trzymają? Trochę chyba przesada.


Sam napisałeś, że zarabiasz 6 do łapy co daje mniej więcej średnią krajową...więc czego oczekiwałbyś od auta za półtorej wypłaty poza tym, że będzie w miarę sprawne i bezpieczne?


Po prostu zatrzymałeś się na poziomie cen sprzed kilku lat i tyle, nie kupowałeś/sprzedawałeś aut i nie masz odniesienia....tymczasem według ubezpieczalni mój zwykły, używany, francuski samochód od 4 lat zyskuje na wartości
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2527
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Wrz 2024, 12:31

franccc napisał(a):Po prostu zatrzymałeś się na poziomie cen sprzed kilku lat i tyle
Raczej mamy inny wyobrażenie wartości pieniądza, dla mnie 20k to jest sporo pieniędzy dla Ciebie prawie jak 2k Sporo osób szuka aut dużo tańszych i ma wymagania co do auta, a nie że cieszy się że silnik pracuje.


Czego oczekuje od Bravo 1,4 sport 150 koni? że będzie sprawne, zdrowe, bez zepsutej skrzyni, bo zwykłe 1,4 można mieć za 10 tys też, czyli ładuje 2x tyle w auto jak sam nazwałeś popularne.

A co do M3 to wiedz że takie auta są tak oglądane że byś chyba padł ze śmiechu przy Twoim podejściu, bo tam byle rysa, albo jakiś problem techniczny lekki dyskwalifikuje to auto.

No cóż jeśli dla Ciebie mam się cieszyć że Fiat Bravo z 2007 odpala, skręca i hamuje za 20 tys zł, no to chyba faktycznie się nie dogadamy.
za te pieniądze jest wiele aut które oferują o wiele więcej niż to że się toczą.
Iveco4
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Wrz 2024, 12:45

Iveco4 napisał(a):Sporo osób szuka aut dużo tańszych i ma wymagania co do auta, a nie że cieszy się że silnik pracuje.


Szukają, szukają, miesiącami a na koniec albo nic nie kupują albo gruza od handlarza ale za to świeży rocznik i magiczny przebieg 176

Iveco4 napisał(a):Czego oczekuje od Bravo 1,4 sport 150 koni? że będzie sprawne, zdrowe, bez zepsutej skrzyni, bo zwykłe 1,4 można mieć za 10 tys też, czyli ładuje 2x tyle w auto jak sam nazwałeś popularne.


Weź obejrzyj kilka bravo i wtedy pisz co ile kosztuje.

Iveco4 napisał(a):za te pieniądze jest wiele aut które oferują o wiele więcej niż to że się toczą.


No to po co w ogóle ten temat? Skoro aut jakich szukasz jest "wiele" to jechać i kupować.

Iveco4 napisał(a):A co do M3 to wiedz że takie auta są tak oglądane że byś chyba padł ze śmiechu przy Twoim podejściu, bo tam byle rysa, albo jakiś problem techniczny lekki dyskwalifikuje to auto.


A tobie kolor zacisku hamulcowego przeszkadza :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2527
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Sports 800 - 1965 rok
    W 1962 roku Toyota zaprezentowała prototypowy model Toyota Publica Sports z dwucylindrowym silnikiem 697cc o mocy 28 KM. Dopiero w 1965 samochód trafił do produkcji, już jako Toyota Sports 800 z silnikiem typu bokser ...

09 Wrz 2024, 13:49

Kupuje się auta technicznie sprawne,ew z usterkami na poziomie tylko pierdół,z daleka od uszkodzonych,niech sprzedający usunie usterkę i dopiero sprzedaje za 19 koła,wtedy przekona się ile auto było warte tak naprawdę,nikt sobie nie zdaje sprawy ile kosztuje praca u mechanika,która nie może być tania bo się tak nie da.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8526
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2024, 01:36

A ja się zastanawiam po co się mścić na jakimś Fiacie Bravo, pełno jest aut z podobną mocą, więc nie ma sensu iść w coś co generuje koszty
przykładowe linki:
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... GJsHd.html
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/o ... GHDCu.html

albo np taki Lexus
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/l ... GJuC8.html
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Wrz 2024, 06:52

Z Lexusami byłbym b.ostrożny,to swietne auta,ale?! Przede wszystkim przed zakupem należy zwrócić uwagę na ceny elementów zawieszenia,dostępność w zamiennikach,porównanie np.przedni wahacz nowy naprawdę świetny,solidny,b precyzyjnie wykonany do mojego W210 przód f-my SKV kosztował290 zł z k.w.za pobraniem,do wymienionego IS200 tylny górny b.podobny ,z pewnością nie taki masywny kosztuje 1900 zł,przedni górny regulowany 1750 zł szt.o ile w popularnych niemieckich autach zawiesia to najmniejszy problem cenowy,tak w Lexusach bywa odwrotnie,owszem są elementy ,które nie odbiegają cenowo od ,,niemieckich,,,czasami po zakupie L.sama regeneracja zawiesia potrafi przekroczyć kwotę zakupu,ogólnie wpierw przed nabyciem jakiegokolwiek modelu,który jest brany pod uwagę,trzeba dobrze go prześwietlić,Fiaty to świetny pomysł,w tym wypadku nie można się spodziewać takich ,,kwiatków,, ale trzeba dobrze wybrać,omijać szerokim łukiem opcje,które sprawiają problemy(silniki,skrzynie),a największym błędem jest celowanie w jak najtańsze nie biorąc tego pod uwagę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8526
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2024, 07:11

Gain napisał(a):pełno jest aut z podobną mocą, więc nie ma sensu iść w coś co generuje koszty


No wiadomka, że 20 letnie audi 1.8T kosztów nie będzie generować :mrgreen: W opelka na przestrzeni 4kkm właściciel wsadził 5-10k i wystawił za 20 :mrgreen:

Ale wiesz......w astrze jest dokładnie ta sama skrzynia co w bravo :happy: :happy: :happy:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2527
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Wrz 2024, 07:25

Każde używane auto może zaskoczyć kumulacją kosztów,w tym wypadku praktycznie 6 tki trafiane b łatwo,jest tyle elementów w autach,nawet tych najtańszych,które mogą wymagać wymiany ,że hej,co z tego,że częsci takie,jeśli mechanikom przychodzi brać się z palnikiem,czy flexem do zapieczonych śrub?!,autko za 1000 zł,a wsadzić można 6 koła pędzikiem.Oczywiscie,że AUDI 1.8 T,używane nie będzie generować żadnych kosztów:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8526
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2024, 07:27

nie takie,tylko tanie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8526
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2024, 07:46

Gain napisał(a):A ja się zastanawiam po co się mścić na jakimś Fiacie Bravo, pełno jest aut z podobną mocą, więc nie ma sensu iść w coś co generuje koszty
przykładowe linki:
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... GJsHd.html
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/o ... GHDCu.html

albo np taki Lexus
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/l ... GJuC8.html


Gruby post :D

Phantom ASA1 co do Lexusa nie jest tak jak piszesz :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10618
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Wrz 2024, 07:55

Ja bym dał spokój z tym Bravo w sporcie i ogólnie czymkolwiek w sporcie tylko kupił to co jest w najlepszym stanie w okolicy. Obejrzałem sporo Bravo ostatnio i to już jest stare auto i większość zaczyna chrupać, a do tego wersje Sport są mocno zaniedbane albo trzymają cenę, a nawet te co trzymają cenę to i tak parę k trzeba bd włożyć na start plus ruda może szaleć powoli.
Szukaj wersji 120km bo za 16-17k kupisz coś sensownego albo najlepiej 90 (czy ile tam ma) bo będzie jescze taniej.
No i rozważ inne auta, wytypuj kilka opcji i patrz co jest w okolicy bo szukając Bravo sport może się szybko okazać że zrobisz kilka wycieczek, wydasz $ na paliwo, skp a dalej nic nie kupisz. serio, szukanie sporta to strata czasu bo ludzie wiedzą że takich napalonych jest masa i gruzy wystawiają że wysokie ceny więc odpuść chyba że się trafi coś przypadkiem
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

10 Wrz 2024, 08:26

rupertpumpkin napisał(a):Ja bym dał spokój z tym Bravo w sporcie i ogólnie czymkolwiek w sporcie tylko kupił to co jest w najlepszym stanie w okolicy.

Tu jie chodzi o to. Tu jest problem w podejściu do zakupu auta z niewiedzą i czy to będzie bravo takie czy siakie to problem nie zniknie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10618
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe