Skoda Octavia rs 2.0 tdi (184 km)

08 Wrz 2024, 21:49

Witam, chciałbym usłyszeć opinie o Skoda Octavia rs 2.0 tdi (184 km)
jak wygląda sytuacja z awaryjnością, przebiegami itd. Nie ukrywam bardzo podoba mi się wnętrze, siedzi się wygodnie, ale jestem ciekawy jak na dłuższą metę to wypada. Słyszałem, że skrzynie słabo wypadają i lepiej szukać opcji z benzynowym silnikiem.

Pozdrawiam
zqgrabek
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Wrz 2024, 22:17

W dzisiejszych czasach nowoczesny diesel i jazda na dłuższą metę to dużo cierpliwości i $$$.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Wrz 2024, 22:27

z czym związane wydatki i cierpliwość do czego ?:)
zqgrabek
Nowicjusz
 
Posty: 5

08 Wrz 2024, 22:45

zqgrabek napisał(a):zym związane wydatki i cierpliwość do czego ?:)

Eetam chyba sobie jaja robisz ? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Wrz 2024, 23:00

Nie znam się dlatego pytam, jakbyś mógł rozwinąć będę wdzięczny
zqgrabek
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Wrz 2024, 00:25

Bardzo fajne auto i dobry silnik, bo to już jest CR
Po prostu "sportowa" odmiana diesla 2,0 TDI
Jak nie chcesz wersji która kosztuje bo ma dodatki, znaczki to bierz zwykłe 150 i zrób chipa wyjdzie na to samo (a nawet lepiej), robiłem tych aut sporo, ostatnio RS-a na 250 koni.
Awaryjność jak w innych autach w dieslu z tych czasów, sprawdzaj układ napędowy, heble, co było robione, co z rozrządem itd.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Wrz 2024, 00:46

zqgrabek napisał(a):Nie znam się dlatego pytam, jakbyś mógł rozwinąć będę wdzięczny

To jedź do normalnego warsztatu i powiedz co chcesz kupić, zapytaj o koszty.

Co Cię czeka ? Jest ABCadło czyli wtryskiwacze aktualnie montujemy po regeneracji tylko z oświadczeniem właściciela pojazdu że bierze odpowiedzialność, sprawdź ile kosztują nowe, dpf i tu też są jazdy i to ma grubo ponieważ obiegowo wystarczy czyszczenie tylko potem jak auto wraca za pół roku z zapchanym to śledztwo czy wtryskiwacze czy może jakiś czujnik zdechł, dwumasa popatrz ile kosztuje jak wersja DSG no to już poprzeczka jest wyżej. Otatnio wymienialiśmy kastę wałków częsty temat, wpisz sobie na google, wpisz sobie pompę wysokiego ciśnienia.

Teraz pewnie usłyszysz od dzieci z klapkami na oczach w kształcie vw że jest fajnie i bezstresowo. Oczywiście przy aktualnych dieslach jest lepiej ale pamiętaj są to często auta że sporymi nalotami. Do tego uwzględnij taką sobie jakość tego auta jako całość. Więc nie zdziw się jak Ci wysiądą przednie wycieraczki albo po kolei wszystkie zamki drzwi.

I tu nie chodzi o to że takie auto nie zrobi 300k.km.tylko jest pytanie ile to będzie kosztować.

Jak na tą chwilę u mnie wszystkie rekordy $$$ napraw nie należą do egzotycznych v8 tylko do diesli i to często zwykłych TDI.

Jak najbardziej Ci polecam tylko zastanów się czy masz ochotę ryzykować płacenie takiego chajsu za jazdę takim czymś.


Obecnie u nas diesle jest top on the top awarii tych których mechanicy nienawidzą i kosztów przypadających na jedno auto.

P.s.

I jeszcze jedno to co Ci napisałem jest totalnym skrótem bo często dany objaw może oznaczać kilka usterek a dojście do nich wiąże się i z Twoimi wizytami w warsztacie i z kosztami. Mamy też oświadczenie i na tą okoliczność zainspirowane poprawianiem w wersjach 2,0tdi 140/170km wałków równoważących.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe