Fiat Bravo, co sądzicie?

21 Kwi 2010, 16:24

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Zamierzam zakupić zaniedługo w/w fiata Bravo, co o nim sądzicie ? Jak się dokładnie sprawuje LPG w Bravo ? Wiem że te auta mają silniki straszne no ale...

Pozdrawiam.
Neawin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Katowice

21 Kwi 2010, 16:37

Straszny silnik to własnie 1.4 jak w linku,najlepiej wybrać 1.6 albo dozbierać kasy i kupić 1.2.Teraz nie pamiętam czemu ale 1.4 nie cieszy sie dobrą opinią,Bravy z tym silnikiem częściej stoją w warsztacie jak jeżdzą.Przykładowo tutaj masz ciekawy egzemplarz z 1.6 pod machą [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Kwi 2010, 17:22

Jak pisze barol trzymaj się z daleka od 1,4.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

21 Kwi 2010, 17:26

Przykładowo tutaj masz ciekawy egzemplarz z 1.6 pod machą [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


201 km przebiegu... Jak wy sadzicie czy to jakis bardzo duzy minus ?
Neawin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Katowice

21 Kwi 2010, 17:33

Wygląda na rzeczywisty ale wiesz zawsze możesz kupić innego z przebiegiem "niby" 140tys.km który w rzeczywistości bedzie miał drugi raz tyle.Moim zdaniem jeśli bedziesz dbał o auto i wszystko bedziesz na bieżąco wymieniał to dobijesz spokojnie nawet i do 300tys.km.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Kwi 2010, 17:35

Tamten 1,4, którego podałeś miał 162 - różnica żadna... Biorąc od uwagę awaryjność 1,4 to 1,6 nawet z przebiegiem 300 tyś będzie lepszy.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

21 Kwi 2010, 17:39

[link do oferty na Allegro wygasł] A co sądzicie o tym? Na upartego mógłbym kupić go, gdyż no 1.2 jest podobno najlepszym silnikiem i podobno malo awaryjnym.
Neawin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Katowice

21 Kwi 2010, 18:16

Masz racje silnik 1.2 to dobra jednostka i nie jest zbytnio awaryjna.A co do Bravy z linku to tak gościu przynajmniej szczery,pisze że auto miało stłuczke (prawdopodbnie był to przód),jak to możliwe to zapytaj czy ma może fotki jak wyglądał po stłuczce,przebieg prawdopodobnie skręcony,wogóle autko pochodzi w Włoch więc śnieg widziało dopiero u nas no i cena okazyjna.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Kwi 2010, 18:24

Cena chyba troszku za duża mi się zdaję... Będę próbował się targować ew. na 6500 minimum... Ogólnie autko przednio wygląda ale zobaczymy na żywo.
Neawin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Katowice

21 Kwi 2010, 18:34

W przypadku Bravo 1.4 jest problem ze smarowaniem wałka rozrządu. Nie ma wystarczającej ilości oleju i wałek pracuje w trybie "na pół suchym" i się wyciera.

Łatwo sprawdzić czy smarowanie jest dobre. Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju i jeżeli olej chlapie na silnik przez wlew, to znaczy, że wszystko jest OK.
Możesz podjechać też na SKP i zrobić mu klasyczny przegląd z badaniem emisji spalin. Jeżeli wszystko będzie w normie to też OK.
Ostatnia rzecz w sprawdzaniu stanu wałka jest najtrudniejsza bo wymaga wprawnego oka. Przy odpalonym silniku zwróć uwagę na obrotomierz i rurę wydechową. Generalnie ten silnik ma tak, że na biegu jałowym wskazówka obrotomierza sobie skacze, ale jeżeli robi to delikatnie to jest norma, ale jeżeli ruchy są zbyt intensywne to niedobrze. Podobnie z rurą wydechową.
Przez wlew oleju widać też wałek rozrządu i mechanik ci powie, czy łopatka jest uszkodzona i wytarta czy nie. Sam pewnie nie będziesz w stanie tego określić.

A jak wszystko jest OK, to zalać olejem syntetycznym i jeździć przez kilka następnych lat.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

21 Kwi 2010, 18:39

Chciałbym jeszcze usłyszeć pare opini o tym Bravo 1.2 który podałem wyżej.
Neawin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Katowice

21 Kwi 2010, 18:47

Neawin napisał(a):201 km przebiegu... Jak wy sadzicie czy to jakis bardzo duzy minus ?

Nie patrz w ogóle na przebieg, a zwróć uwagę na stan techniczny, na zużytą kierownicę, zmęczone wnętrze itd. Tak, jak pisze barol91.

Co do podanego auta - ja bym omijał z prostej przyczyny, "tuningowe lusterka" mogą świadczyć, że auto lekko nie miało. W gorącej wodzie kąpany, młody rajdowiec to może być ;)
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

21 Kwi 2010, 19:06

pawelMX6 napisał(a):
Neawin napisał(a):201 km przebiegu... Jak wy sadzicie czy to jakis bardzo duzy minus ?

Nie patrz w ogóle na przebieg, a zwróć uwagę na stan techniczny, na zużytą kierownicę, zmęczone wnętrze itd. Tak, jak pisze barol91.

Co do podanego auta - ja bym omijał z prostej przyczyny, "tuningowe lusterka" mogą świadczyć, że auto lekko nie miało. W gorącej wodzie kąpany, młody rajdowiec to może być ;)


No własnie tak samo sądziłem... Ze nie mam co sie pchać na jakies super tuningi , zwlaszcza ze to jeszcze mój budżet nadszarpnie ładnie :/... NO ale lepiej miec chyba od jakiegos rajdowca ( co nie jest pewne) i miec ten lepszy silnik duzo... Który jest mniej awaryjny itp.
Neawin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Katowice

21 Kwi 2010, 19:28

Podjedz nim na jakiś warsztat albo SKP (stacja kontroli pojazdów) niech Ci go dokładnie sprawdzą i bedziesz wtedy wiedział na czym stoisz.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012