
W najbliższym czasie planuje zakup jakiegoś fajnego, wygodnego kompaktu w okolicach 19-21 tysięcy PLN. Chciałbym do niego założyć LPG, razem z instalacją i wstępnym serwisem planuję zamknąć się w kwocie 22-24K.
Obecnie moim faworytem wydaje się być Fiat Bravo II. Widzę, że w tych okolicznościach pieniężnych można ustrzelić roczniki 2008-10. Chciałbym zapytać co sądzicie o tych samochodach - zależy mi na niskiej awaryjności, dobrych cenach części i odporności na rdzę (auto będzie parkowane na dworze). Chciałbym pojeździć nim przynajmniej 4-5 lat.
Dodatkowo zależałoby mi na informacji o silnikach. Z tego co widzę, to w grę wchodzi silnik 1.4 90KM lub T-JET 120 KM. Czy oba dobrze współpracują z gazem? Jak to jest z tym słabszym silnikiem - wydaje mi się, że takie auto przy 90KM może być nieco za mało dynamiczne i raczej powinienem celować w mocniejszą jednostkę?
Uważacie, że lepiej kupić ten samochód w benzynie i samemu założyć nową instalację czy można w miarę bezpiecznie kupować auto już zagazowane? Celuję w tą pierwszą opcję, ale wolę dopytać, nie mam kompletnie doświadczenia z LPG.
Dodam, że autem będę jeździł do pracy (ok 20 km w jedną stronę), po mieście, 2-3 razy w miesiącu jakieś większe odległości. Obecnie jeżdżę 206-tką z 2003 roku z silnikiem 1.4 75 KM - jest to auto dla mnie zbyt słabe, trochę za małe i strasznie złopie paliwo, jak na taki silniczek.
Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
