Fiat cc

29 Wrz 2009, 17:27

witam. mam fiata cc, 700 ppczciwa :) mam takie pytanie przy włanczaniu 1 biegu przewaznie jest zgrzyt ale jezeli włacze najpierw 2 a pozniej 1 to wszytko gra. i jeszcze jedno pytanie czego ten lewarek tak lata nie dało by sie cos z tym zrobic. moze ktos cos poradzicw tym temacie
coolfon89
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Przeworsk
  • 29 Wrz 2009, 19:11

    coolfon89 napisał(a): czego ten lewarek tak lata nie dało by sie cos z tym zrobic. moze ktos cos poradzicw tym temacie


    A to trzeba na kanale zobaczyć czy mechanizm zmiany biegów aby nie zrobił już swoje i wymaga regeneracji (luzy) . Komplet tych wszystkich dyrdymałów potrzebnych do naprawy kupisz w sklepie motoryzacyjnym . Po naprawie mogą ustąpić te zgrzyty lub nie . Możesz mieć mało oleju w skrzyni biegów . Tu trzeba obejrzeć stan osłon gumowych półosi napędowych wychodzących ze skrzyni - guma parcieje , pęka i masz wyciek . Poza tym w tych gumach , na końcach są łożyska z uszczelniaczami i na to też należało by zwrócić uwage . Generalnie przy ewentualnej wymianie osłon , te łożyska też należałoby wymienić .
    To tyle co mi przyszło na myśl , reszte niech dopiszą koledzy.
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4927
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Wrz 2009, 07:02

    CC zawsze miało problemy z "lewarkiem" i wyrabiającym się mechanizmem pod nim. Dochodziło nawet do zerwania którejś z dwóch linek cięgien. Polecam szrot i wymianę całego mechanizmu wraz z lewarkiem.Kiedyś kupowałem jedną z dwóch linek cięgien i cena to ponad 200 zł...
    Za 80 zł kupiłem cały mechanizm z linkami na szrocie wraz z lewarkiem.Do tego był problem z kupnem takiej linki w zwykłych sklepach czy hurtowniach.
    Z tym zgrzytem to objaw prawie zerowej w tym modelu synchronizacji I biegu. Trzeba stanąć i wkleszczać jedynkę (jak w maluchu).
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Wrz 2009, 10:13

    artur73 napisał(a):Z tym zgrzytem to objaw prawie zerowej w tym modelu synchronizacji I biegu. Trzeba stanąć i wkleszczać jedynkę (jak w maluchu).

    W wielu autach jest ten problem, że żeby wrzucić I bieg musisz się zatrzymać. Dlatego tocząc się do skrzyżowania rusza się z dwójki.
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725

    30 Wrz 2009, 10:55

    artur73 napisał(a):CC zawsze miało problemy z "lewarkiem" i wyrabiającym się mechanizmem pod nim. Dochodziło nawet do zerwania którejś z dwóch linek cięgien. Polecam szrot i wymianę całego mechanizmu wraz z lewarkiem.Kiedyś kupowałem jedną z dwóch linek cięgien i cena to ponad 200 zł...
    Za 80 zł kupiłem cały mechanizm z linkami na szrocie wraz z lewarkiem.


    No tylko że w 700-setce nie ma linek . Jest układ stalowych cięgien zakończonych krzyżaczkami , (takimi jak przy wale kirownicy )i na nich robi się duży luz ( woda , korozja ).
    Do tego jeszcze w tej puszce od samego lewarka wycierają się półkule plastikowe. Zakup takiego mechanizmu na szrocie jest bardzo ryzykowny- można trafić jeszcze bardziej zużyty . :mrgreen:
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4927
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Wrz 2009, 12:04

    Pisałem o CC 900 z 93,bo kiedyś taką miałem i ten problem tam nagminnie występował. :neutral:
    W takim razie w 700 jest inne rozwiązanie tego mechanizmu ale widać,że i tak nieco tandetne... Ja na szrot wysłałem znajomego mechanika i to on ocenił przydatność kupowanej "używki".Poza tym on zawsze mógł tam pojechać i zamienić na inną...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...