Fiat Cinquecento 700 - uszczelka pod głowicą

20 Kwi 2010, 10:20

Z tego co już wiem, to... uszczelka pod głowicą...
Chcę się upewnić... przed tym , nim chyba sobie sznurek kupię!
Czemu inni mają szczęście, kupią auto, i naprawy nie są aż takie wielkie. Ten CC to moje chyba 5 auto. Piąte, z którym mam masę problemów.

Teraz, pojawił się gęsty, czarny olej w zbiorniczku na płyn chłodzący.
Części są banalnie tanie, ale... robocizna to masakra.

Wymieniał już ktoś stojąc pod blokiem uszczelkę w CC ?
Mam szansę zrobić to samemu?

A jeśli to nie tylko uszczelka?

Auto jeździ normalnie. Odpala. Jest ok. Temperatura silnika max. 60-70C w dzień...
ale to było zimą. Nie wiem, jak to będzie teraz... bo , wczoraj, po 4 miesiącach pierwszy raz go odpaliłem. Po dodaniu gazu do połowy, jest czarny dym z rury wydechowej.

Pierścienie, + uszczelka, tak?
Ostatnio edytowany przez cradsi, 23 Kwi 2010, 13:40, edytowano w sumie 1 raz
cradsi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa - Ochota
  • 20 Kwi 2010, 10:37

    może być głowica nie tylko uszczelka, i tak musisz dać do sprawdzenia szczelności przy okazji zrobią zawory i spalnują :wink:
    a czarny dym to raczej mieszanka nie dopalona a nie olej :wink:
    pod blokiem to raczej będzie trudno bo nie zrobią ci głowicy w 15 minut, do tego w cientku dojście jest strasznie dupiate :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    20 Kwi 2010, 13:38

    nie wiem czego oczekujesz od wiekowego auta jakim jest CC. Takie akcje jak uszczelka pod głowicą zdarzają się nawet stosunkowo młodych punciakach. Siedemsetka to mały silniczek i powinno dać radę zrobić to samemu. Może poszukaj jakieś forum miłośników CC, oni tam często znają różne triki ułatwiające pracę. Poza tym wydawnictwo WKŁ chyba wypuściło książkę pt. Cinquecento Obsługa i Naprawa. Ja z taką książką zacząłem jarzyć o co w tym wszystkim chodzi ;) wtedy jeszcze nie było internetu i miałem malucha ;) . Cena zapewne ok 80 zł. Ale wydajesz raz i potem jesteś mądry. A jesli to za duży koszt jak na twój budżet, to ściągnij jakąś zeskanowaną z torrenta w pdf, poczytasz sobie na kompie, tyle że do auta z kompem iść to już mniej wygodne.
    pozdro
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    23 Kwi 2010, 10:06

    Mam te książki. Wszystkie od A do Z, lecz... niby człowiek po tym mądrzejszy, ale.. za mało tam piszą. Nic np. o planowaniu...
    Za planowanie głowicy i naprawę zaworów w Warszawie z 7 warsztatach zaśpiewali:

    1. 450zł
    2. 550-600zł
    3. 400-500zł
    4. 750-1000zł (autoryzowany Fiat)
    5. 250zł (tylko szlif i nic więcej)
    6. 450-650
    7. rekordziści 950-1100 (komplet, planowanie, dobór pierścieni, zawory itp.)

    ale na szczęście, ..., było to już robione!!! Kontaktowałem się z byłym właścicielem. Powiedział że 12-14miesięcy przed sprzedażą robił głowicę bo mu olej pływał w baniaku na wodę! Ten bród i smary to pozostałości sprzed tamtej awarii... ufff...
    i faktycznie, auto przejechało 120-140km od wczorajszej wymiany płynu, czyszczenia układu i oleju z filtrem i płyn chłodzący jest czysty....
    cradsi
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Warszawa - Ochota
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki
      W piątek (30.XI) i w sobotę (1.XII) już po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. ...