Fiat Cinquecento 704 - spalanie rzędu 15 L/100 km

27 Sty 2015, 16:37

Witam forumowiczów,

Zarejestrowałem się na forum, gdyż może ktoś będzie mi w stanie jakoś pomóc.
Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Fiata z 1997r. - silnik 700.
Samochód został zakupiony jako środek transportu do pracy za niewielki pieniądze, jak się okazało wymaga trochę remontu.
Po pierwsze i najważniejsze - spalanie w granicach 15 L (samochodem przejechałem ok 400 km, sprawdzałem dwa razy do pełna i np po 127 km ostatnio do baku weszło 19 l).
Wycieków paliwa nie zauważyłem - i na włączonym silniku i na wyłączonym.
I ogólnie tak trochę kopci, ale nie na czarno, normalnie na biało.
Z racji tego, że ciężko odpalał to zmieniłem w autku świece, kable zapłonowe i termostat bo w tym co był nie było wkładu. Z odpalaniem nic się nie zmieniło, nadal ciężko.
Ale to spalanie.
Miałem nadzieję, że trochę spadnie po założeniu termostatu. Silnik był niedogrzany, czy coś.
Również ubywa płynu chłodzącego - w tempie 1-1,5l na dwa, trzy dni - wycieków też nie ma.
Podejrzewam może uszczelkę pod głowicą, ale czy z racji tego może tak dużo palić ?
I co istotne, w Fiacie był oryginalnie gaźnik Aisan (wiem tyle, co poczytałem w internecie), został zmieniony na FOS (już przed kupnem), i wszystkie kostki, przewody od elektronicznego Aisana sobie wiszą tak po prostu.
Może to ma wpływ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,
Łukasz
nievix
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Fiat
Paliwo: Benzyna

30 Sty 2015, 15:18

gażnik oczywiście może mieć ogromny wpływ na spalanie i na odpalanie, zwłąszcza jak non stop chodzi na ssaniu :naughty:
ale jak kopci na biało i ubywa płynu to przy okazji sprawdź zawartość spalin w układzie chłodzenia bo głowica może być pęknięta
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Sty 2015, 18:39

nievix napisał(a):Z racji tego, że ciężko odpalał to zmieniłem w autku świece, kable zapłonowe i termostat bo w tym co był nie było wkładu. Z odpalaniem nic się nie zmieniło, nadal ciężko.
W tym autku wielokrotnie slę przekonałem że wymiana uszczelki pod głowicą eliminuje ten problem. Nawet bez typowych objawów dla tego rodzaju uszkodzenia. U Ciebie jest ubytek płynu , dymienie z wydechu więc..... Jak się zdecydujesz na taką operację przeczytaj dokładnie manual lub pytaj. Niby prosta operacja a można robić powtórnie. Pokrótce postępujemy nie standartowo i pod niektóre podkładki nakrętek głowicy bezwarunkowo nakładamy silikon i przenigdy nie wpadamy na pomysł dociągnięcia głowicy po przejechaniu iluś tam kilometrów.
nievix napisał(a): wszystkie kostki, przewody od elektronicznego Aisana sobie wiszą tak po prostu.

Niech sobie wiszą . Sprawdż , wyreguluj gażnik
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rambler Marlin
    Rambler Marlin - samochód osobowy klasy średniej produkowany pod marką AMC (American Motors Corporation) w latach 1965–1967. Jedyną dostępną opcją nadwoziowa był 2-drzwiowy fastback, napęd przenoszony był na ...
    Mercedes-Benz W113 z lat 60 tych - Pagoda
    Mercedes-Benz W113 z 1963 roku czyli Pagoda to druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL. Auto zaprezentowano w 1963 roku w Genewie. Co ciekawe, po premierze samochodu dziennikarze okrzyknęli nowy model Mercedesa-Benz ...