Fiat Doblo 2012. Rozładowyjący się akumulator.

12 Paź 2017, 12:15

Panowie jako że z elektryki nie mam za dużo wiedzy proszę was o porady i naprowadzenie na rozwiązanie problemu. Auto to Fiat Doblo z 2012 roku 1.3 multijet, wersja blaszak. Coś rozładowuje akumulator ale tak totalnie do zera. Jak auto zostawisz wieczorem to rano jeszcze odpali ale jak postoi 2 dni to juz po akumulatorze. Auto nie ma żadnych przeróbek elektrycznych wszystko tak jak wyjechało z fabryki. Wszystko działa jak należy. Nawet nie mam pomysłu za co się zabrać żeby to zdiagnozować. Dodam że jak zakładam klemę na aku to iskierka przeskakuje czyli odrazu coś pobiera prąd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Paź 2017, 00:38

W pierwszej kolejności sprawdź czy całe oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne jest sprawne oraz czy radio działa.

Możesz wpiąć się miernikiem w obwód między klemę, a zacisk akumulatora mierząc pobór prądu następnie po kolei wyciągasz bezpieczniki i sprawdzasz czy zapotrzebowanie na prąd spada. Jak trafisz to będziesz miał jakiś trop patrząc od czego jest dany bezpiecznik przez który był pobierany ten nadmiarowy prąd.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Paź 2017, 14:34

A ja dodam, że prąd ten nie powinien przekroczyć 50mA, czyli 0,05A. Mierząc prąd, musisz poczekać jakieś pół minutki, bo po założeniu klemy mogą startować jakieś moduły, które po kilku sekundach się wyłączają. Zwróć też uwagę na oświetlenie - podczas pomiaru musi być wyłączone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2017, 13:02

Wstępnie sprawdziłem na zamkniętym i otwartym i przez noc spada z mniej więcej z 12,86 do 10,90
Kacper napisał(a):Możesz wpiąć się miernikiem w obwód między klemę, a zacisk akumulatora mierząc pobór prądu
Kacper napisał(a):następnie po kolei wyciągasz bezpieczniki i sprawdzasz czy zapotrzebowanie na prąd spada.
nie do konca rozumiem jak to zrobic
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Paź 2017, 21:01

Kao napisał(a):nie do konca rozumiem jak to zrobic

Skoro nie umiesz posługiwać się multimetrem, to proponuję wizytę i elektryka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Paź 2017, 21:52

MotoAlbercik napisał(a):Skoro nie umiesz posługiwać się multimetrem,
posługiwać się umiem tylko nie wiem dokładnie jak się wpiąć a po to jest to forum żeby ktoś ogarnięty wytłumaczył, elektryk też od czegoś zaczynał i nie wszystko od razu wiedział :x ja jakbym zaczął Ci gadać o lakierach co z czym się miesza itd. Też byś miał się za głowę złapał i był zakłopotany. Oczywiście jeżeli sam sobie nie poradzę to auto pojedzie do elektryka ale mam zdolności manualne więc chcę sprawdzić to sam.

Edit: Jadnak chyba zrozumiałem i jeżeli wszystko zrobiłem poprawnie to nie ma poboru prądu. Nie mam na multimetrze skali 10A mam tylko 5 i odrazu 20A może dlatego nie pokazuje poboru?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczny samochód – to może się opłacić
    Chociaż zanieczyszczenie środowiska to problem, z którym borykamy się już od lat, obecnie coraz więcej ludzi, firm i władz publicznych stara się coś z tym zrobić. Świadomość ekologiczna rośnie, a to jeden z głównych ...

21 Paź 2017, 20:31

Kao napisał(a):ja jakbym zaczął Ci gadać o lakierach co z czym się miesza itd. Też byś miał się za głowę złapał i był zakłopotany.

No nie do końca... :wink:
Kao napisał(a):adnak chyba zrozumiałem i jeżeli wszystko zrobiłem poprawnie to nie ma poboru prądu.

Pobór prądu zawsze jest. Prąd na postoju pobiera chociażby pamięć radia czy sterownik silnika.
Nie wiem jaki masz miernik. Nie widziałem miernika, który ma gniazdo na 5A. Ale może nie widziałem wszystkich. Jednakże zazwyczaj jest gniazdo na 10 albo 20A.
Większość mierników ma 4 gniazda - na pomiar prądu w amperach, na pobór prądu w miliamperach, na pomiar napięcia, rezystancji, ciągłości żyły oraz gniazdo com. Chcąc mierzyć pobór prądu należy zacząć od wpięcia się w gniazdo do pomiaru prądu oraz com. Następnie należy wypiąć z aku klemę "+". Do bolca "+" aku przyłożyć jedną elektrodę miernika ( obojętnie czy czarną czy czerwoną ) a druga elektroe przyłożyć do wypiętej wcześniej klemy. Krótko mówiącmiernik podłączamy szeregowo. JAk miernik nic nie pokaże, to przełączamy zakres miernika na mA i przepinamy elektrodę miernika z gniazda A do gniazda mA. Pobór prądy nie powinien przekraczać 50mA, czyli 0,05A, aczkolwiek w nowszych autach, wyposażonych w coraz więcej modułó, prąd ten może być wyższy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Paź 2017, 12:59

Dobra problem ogarnąłem, winna była lampka na pace. Jak ją rozebrałem to coś tam grzebane. Coś poprzyginane i nałamane. Wyjąłem ją auto stało 3 dni i odpala normalnie. Zdiagnozowałem to przypadkowo, tak mi przypadkowo wpadła do głowy ta lampka żeby wyjąć bo nie spodobało mi się jak jest osadzona.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4