Fiat Grande Punto 1.4 rozrusznik w ogóle nie działa

06 Gru 2020, 17:27

Witam, mam następujący problem z autem , a mianowicie po przekręceniu kluczyka rozrusznik w ogóle nie kreci. Akumulator jest na pewno sprawny. Wydaje mi się że prąd nie dochodzi do rozrusznika albo rozrusznik padł. Ma ktoś pomysł jak to zdiagnozować ?
jankesik
Nowicjusz
 
Posty: 6

07 Gru 2020, 13:14

Sprawdzić przy rozruszniku czy jest napięcie na przewodach po przekręceniu kluczyka. Od tego musisz zacząć diagnozę żeby można było pójść dalej.

Przestał ci działać z dnia na dzień?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

07 Gru 2020, 15:21

jakiś czas miałem sytuacje że zajechalem do domu i nie chciał odpalic, ale z ojcem wepchneliśmy go na kanal w garażu i że tak powiem troche ojciec poruszał kablami przy rozruszniku i zaczął normalnie chodzić, problem jest teraz też taki że nie mam za bardzo mozliwości skorzystania z kanału, a tak się do rozrusznika chyba nie dostane...
jankesik
Nowicjusz
 
Posty: 6

31 Gru 2020, 15:06

Jeżeli przewody masz dalej luźne,brak plusa brak masy-to co się dziwisz,że rozrusznik milczy.Wpierw sprawdź te przewody,potem sprawdź czy dochodzi napięcie.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 191
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

01 Sty 2021, 12:09

Jeżeli po przekręceniu kluczyka jest zupełna cisza, to uszkodzona może być stacyjka albo przewód od stacyjki do elektromagnesu. Trzeba pamiętać, że rozrusznik ma dwa zasilania - jedno prosto z akumulatora grubym kablem, a drugie ze stacyjki, cienkim kablem do elektromagnesu zamontowanego na rozruszniku. Jeżeli napięcie ze stacyjki dochodzi do elektromagnesu, czyli elektromagnes przyciąga styki na rozruszniku, to słychać charakterystyczne cykanie. I jeżeli słychać tylko to cykanie, a rozrusznik nie kręci, kontrolki nie przygasają, to wtedy należy sprawdzić ten gruby kabel z aku. Mogą też być wypalone styki na elektromagnesie, ale to się akurat rzadko zdarza. Jeżeli słychać cykanie, a kontrolki przygasają, jednak rozrusznik nie kręci, to winny zazwyczaj jest sam rozrusznik, rzadziej uszkodzony lub luźny przewód między aku a rozrusznikiem. Zdarzało się również, że ten gruby kabel w którymś miejscu został przepalony i nawet za bardzo nie było widać miejsca przepalenia. Dopiero dokładne sprawdzanie centymetr po centymetrze pokazało, w którym miejscu kabel się przepalił. Można to poznać po wyraźnie mniejszej twardości tego kabla. Często jednak wypina się ten cieniutki kabelek ze stacyjki. i jego w pierwszej kolejności należy sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2021, 14:35

Witam, dzięki za pomoc, oddałem jakiś czas temu samochód do mechanika, usterka niby została naprawiona, mechanik stwierdził że problem z tym grubym kablem od akumulatora i rozrusznika oraz z przewodem masowym. Odebrałem i było okej ale po paru dniach problem wrócił w takiej postaci, że czasami odpali a czasami nie odpali, rozrusznik w ogóle nie kreci.
jankesik
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Która firma króluje na rynku kabrioletów?
    Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...
    Elektryczny autobus BYD kursuje w Warszawie
    W pełni elektryczny autobus BYD K9 kursuje już w stolicy. Miejskie Zakłady Autobusowe testują ekologiczny autobus chińskiej firmy BYD (Build Your Dreams) aż do 18 czerwca. Autobus kursuje na linii 222 przebiegającej przez ...

07 Sty 2021, 18:44

Kabel założył nowy, z nowymi końcówkami, z nową klemą czy tylko pooglądał, poruszał i "dokręcił" nakrętkę? Plecionka z masy między silnikiem a karoserią też powinna zostać dokładnie sprawdzona ( czy nie jest zgnita ) oraz kabel masowy też powinien zostać odkręcony, a miejsce styku z karoserią wyczyszczone. A najlepiej również nowy przewód. Jak te trzy przewody będą nowe, to dopiero będzie pewne, że problem może leżeć w np. stacyjce lub przekaźniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2021, 07:08

Plecionka jest nowa, kabel masowy oraz przewód były niby dokladnie sprawdzane i są sprawne. W przyszłym tygodniu muszę zaprowadzić auto i zobaczymy co wymyśli.
jankesik
Nowicjusz
 
Posty: 6

11 Sty 2021, 12:14

Jedną z przyczyn takiego zachowania rozrusznika są zbyt krótkie - zużyte szczotki lub zawieszanie ich w szczotkotrzymaczu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sty 2021, 10:17

wczoraj wyjałem akumulator żeby go naładować, wiadomo przez te mrozy troche sie rozładował, ładował sie całą noc, dzisiaj go założylem i o dziwo auto odpaliło, po chwili zgasło i raz odpalił a raz nie, w ogóle była taka sytuacja, ze po przekręceniu kluczyka, było słychać cykniecie i wszystkie kotroli gasły, i pozniej juz w ogole był brak reakcji, jak by prąd po prostu odcinało, musiałem dopiero odpiąć klemę, chwile poczekać i po założeniu klemy kontrolki dopiero sie normalnie swieciły, ( miałem tak ze 2-3 razy), auto udało mi sie odpalić też pare razy,
jankesik
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Sty 2021, 11:21

Może to być rozrusznik, jak sugerował kolega bonifacy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2021, 02:03

problemem okazał się być włącznik elektromagnetyczny przy rozruszniku, po naprawie na razie ładnie pali, dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam
jankesik
Nowicjusz
 
Posty: 6