Fiat punto 2 1.2 60km 2000r - Na benzynie traci obroty i pyrka

02 Lut 2018, 16:54

Witam. Przejdę do sedna żeby się nie rozpisywać, a podać konkrety.

-Świece, cewki, kable wymienione na dobre zamienniki. Iskra, Magneti, Sentech.
-Na gazie wszystko równo pracuje na zimnym, ciepłym, dobrze przyśpiesza, nie dławi się, reaguje na pedał gazu odrazu. Instalacja stara nie na wtryskach.
-Na benzynie na postoju jak jest ciepły co jakiś czas spadają obroty na sekudne, zatrzęsie silnikiem po czym wracają na równy poziom, na zimnym i ciepłym po przygazowaniu i puszczeniu pedała obroty spadają równo i szybko, ale na strasznie niską wartość co skutkuje przyduszeniem i dopiero wracają na ~900. Na ciepłym silniku w nierównych odstępach czasu pierdnie sobie delikatnie z rury wydechowej jakby nie dopalało benzyny. Na ciepłym silniku również co jakiś czas, stosunkowo rzadko przy równej jeździe np. 90km/h potrafi jakby spaść z obrotów, przydławi go i znowu jedzie równo. Prawie zawsze silnik przyspiesza z opóźnieniem i "wybuchowo" po wciśnięciu pedału gazu, a na lpg równomiernie i odrazu reaguje pedał.

Pytanie moje jest. Czy winna może być brudna przepustnica i brudny silniczek krokowy? Możliwe że przez brud na gazie działa mimo wszystko dobrze, a tylko na benzynie coś nierówno?
Możliwe też że sonda lambda, albo silnik krokowy po prostu się zepsuł? Z tym że jestem prawie pewny że sonda lambda jest sprawna, bo mam 2 na zmianę. Inna rzecz to może pompa paliwa, choć tutaj objawy się nie zgrywają.


Tutaj filmik jak spada z obrotów. Nie patrzcie na świst powietrza bo troszkę mam nieszczelność pomiędzy filtrem, a przepustnicą (Napewno nie ma wpływu na to bo nie ma przepływomierza). Obraz również zbędny, bo nadstawiałem mikrofon żeby dobrze było słychać.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tutaj filmik z pyrkaniem z rury.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Reszty nie mogłem uchwycić, bo już trudniejsze do zrealizowania.

Z góry dzięki za pomoc.
brus1997
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat punto 2
Silnik: 1.2 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Lut 2018, 18:56

Warto by ten silniczek krokowy i przepustnice wyciągnąć i przeczyścić skoro nie było nic grzebane przy niej.
gber44
 

03 Lut 2018, 18:04

Chciałbym się zapytać. Mam możliwość wymienienia wtrysków, przepustnicy i krokowca. Komputer sterujący ten "IAW 59F.M3" zostawiłbym, żeby nie było problemów z odpaleniem itd. Mam parę pytań odnośnie tego.

1. Jest czujnik jakiś na wtryskach "T-PRT05/A", który jest czujnikiem ciśnienia (map sensor). Wymieniając listwę wtryskową muszę podmienić czujnik ze starej czy może zostać ten co jest?

Zdjęcie

2. Przy wymianie przepustnicy i krokowca trzeba zrobić adaptacje. Ile taka adaptacja kosztuje i jak długo się ją robi? Czy można zrobić to samemu? Znalazłem takie coś:

"a) uruchomic silnik i poczeka aż osiągnie temperaturę pracy (w domyśle ok 90 stopni).
b) Przygazowac aż do osiągnięcia 5000-6000rpm i puścic gaz. Odczekac aż obroty opadną do poziomu obrotów biegu jałowego. Wykona ten punkt 2-3 razy.
c) Zgasic silnik
d) Odczeka 10 sekund i ponownie uruchomic silnik."

3. Czy trzeba grzebać coś w komputerze po zmianie listwy wtryskowej?


Jeżeli wymiana listwy, przepustnicy i krokowca by nie pomogła to wtedy bym podejrzewał komputer bo wszystko inne jest już ok.
brus1997
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat punto 2
Silnik: 1.2 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Lut 2018, 19:04

brus1997 napisał(a):Wymieniając listwę wtryskową muszę podmienić czujnik ze starej czy może zostać ten co jest?
Możesz go zostawić jak jest sprawny, jak nie masz pewnoći że tak jest to go podmień.

brus1997 napisał(a):2. Przy wymianie przepustnicy i krokowca trzeba zrobić adaptacje. Ile taka adaptacja kosztuje i jak długo się ją robi? Czy można zrobić to samemu?
Można powinno wystarczyć uruchomienie silnika z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i silnik musi pracować bez dodawania gazu aż włączy się wentylator. następnie gasisz silnik i krótka jazda tak żeby na każdym biegu jechać z jakąś określona prędkością i powinno być ok.

brus1997 napisał(a):3. Czy trzeba grzebać coś w komputerze po zmianie listwy wtryskowej?
Z tego co wiem tych wtrysków nie trzeba probramować więc wystarczy podmiana i obejdzie się beż komputera.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lut 2018, 14:46

Po zamianie przepustnicy, bez wtrysków (bo mam wyjazd i nie było czasu), silnik na gazie i na benzynie nie schodził z obrotów i falowały. Nie mam pojęcia czemu. Na jałowym utrzymywały się na około 1300, czasem normalnie, a na gazie to już całkowicie na 4000 -5000 się wieszały i nie schodziły.

Po powrocie do starej (przeczyszczonej też) przepustnicy wszystko wróciło jak wcześniej. Po tym przeczyszczeniu trochę rzadziej wchodzi na te niskie obroty, ale dalej jest problem i pierdzi.

Ta nowa przepustnica co założyłem miała na tym głównym otworze ssącym taki przelot wąski, a stara nie ma. Może stąd brało za dużo powietrza, ale mechanik obok w garażu mówił żeby nie regulować bo czujnikowi się popierdzieli.

Co o tym myślicie? Po powrocie będę myślał nad wymianą tych wtrysków. Coś ewidentnie jest problemem, który omija gaz a benzyna nie.

Adaptacja była zrobiona. Podłączyliśmy także porządny komputer i nie odczytał żadnych błędów.
brus1997
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Fiat punto 2
Silnik: 1.2 60km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Beetle Cabriolet
    VW Beetle Cabriolet to kontynuacja wyjątkowej historii samochodu po zaprezentowanym po raz pierwszy w 1949 roku Garbusie Cabriolet (typ 15) i New Beetle Cabriolet z 2002 roku. Obecny Beetle Cabriolet jest trzecią generacją ...