sebastian131313 napisał(a):zostały wyregulowane tak jak w poprzedniku, felicia 1.3 MPI wydechowy 0.20 dolot 0.25.
Kto wpadł na ten błyskotliwy pomysł ? Ty czy mechanik ? Mimo że to prawie te same motory to jednak tutaj są inne procedury. Felicja nie miała hydropopychaczy a fabia je ma więc układ bez luzowy.
sebastian131313 napisał(a):Jeśli źle zrobiłem prosił bym o pomoc w ustawieniu ich krok po kroku.
Nastawienia podstawowego popychaczy hydraulicznych nie trzeba wykonywać, gdy tylko wymieniana była uszczelka pod głowicą.
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
- klucz dynamometryczny
Przebieg pracy
– Obracać wałem korbowym aż do przekrycia zaworów 4. cylindra (zawór dolotowy otwiera się, zawór wylotowy zamyka się ).
– W 1. cylindrze odkręcić nakrętki kontrujące śruby regulacji dźwigienek popychaczy.
– Następnie śruby regulacyjne wykręcić z dźwigienki popychaczy, aż pomiędzy dźwigienką popychacza i zaworem wyczuwalny będzie luz.
– Śruby regulacyjne obu dźwigienek popychaczy lekko obrócić do zaworów, aż nie będzie luzu. Poruszając dźwigienką popychacza, sprawdzić, czy jest jeszcze luz. Dokładne przyleganie uzyskuje się, gdy skasowany zostanie cały luz.
– Śruby regulacyjne od tego punktu obrócić dalej o dwa obroty. Przykręcić nakrętkę kontrującą i dokręcić momentem 13 Nm.
– Prace nastawcze dla pozostałych cylindrów wykonać według poniższej tabeli:
Regulacja Przekrycie zaworów
cylinder 3 cylinder 2
cylinder 4 cylinder 1
cylinder 2 cylinder 3
Po wykonaniu nastaw popychaczy hydraulicznych przez ok. 30 minut nie wolno uruchamiać silnika. Popychacze hydrauliczne muszą osiąść (inaczej zawory mogą być cały czas otwarte i stykać się z tłokami)