Skoda Fabia I 1.4MPI drgania silnika.

02 Lut 2018, 00:39

Witam mam problem ze swoją Fabia lekko na biegu jalowym faluja obroty wystepuja takze drgania silnika ktore czuc w srodku w aucie tez wydaje mi sie ze wieksze ma spalanie benzyny,
jeszcze wyskakuje błąd 16556 system zbyt bogaty (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY.
Miał ktoś taki problem już ?

Fabia I 2002r 1.4 44kw/60km

Wymieniona sonda przepustnica czyszczona świece będą teraz wymieniane w week bo były zakopcone na czarno, zawory regulowane.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



:x
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Lut 2018, 13:34

Przepływomierz jest szczelny?
gber44
 

02 Lut 2018, 17:03

Ona nie ma przeplywomierza.
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Lut 2018, 19:01

A mieszanka nie jest zbyt bogata, może paliwo za słabe ciśnienie ma? spróbuj te świece podmienić i napisz czy dało to coś, czy nie.
gber44
 

02 Lut 2018, 19:09

Stare świece byly okopcone na czarno, kupiłem nowe jutro będę wymieniał świece i filtr powietrza zajmę się takimi glupotami narazie jutro dam znać po wymianie. Dzięki za zainteresowanie tematem.
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Lut 2018, 23:46

sebastian131313 napisał(a):zawory regulowane
W jaki sposób ? napisz więcej co i jak . W tym motorze zaworów nie reguluje się na szczelinomierz a ustawia się wstępne ustawienie samoregulatorów co jest szeroko opisane w zeszycie serwisowym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2018, 23:56

Wiesz co nawet nie sądziłem zostały wyregulowane tak jak w poprzedniku, felicia 1.3 MPI wydechowy 0.20 dolot 0.25.

Jeśli źle zrobiłem prosił bym o pomoc w ustawieniu ich krok po kroku.
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Lut 2018, 08:13

Jak to zawory byly regulowane?!Jakim sposobem? Sprawdzales cisnienie sprezania? Lancych rozrzadu w jakim stanie,nie rozciagniety?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lut 2018, 13:28

sebastian131313 napisał(a):zostały wyregulowane tak jak w poprzedniku, felicia 1.3 MPI wydechowy 0.20 dolot 0.25.
Kto wpadł na ten błyskotliwy pomysł ? Ty czy mechanik ? Mimo że to prawie te same motory to jednak tutaj są inne procedury. Felicja nie miała hydropopychaczy a fabia je ma więc układ bez luzowy.
sebastian131313 napisał(a):Jeśli źle zrobiłem prosił bym o pomoc w ustawieniu ich krok po kroku.

Nastawienia podstawowego popychaczy hydraulicznych nie trzeba wykonywać, gdy tylko wymieniana była uszczelka pod głowicą.
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
- klucz dynamometryczny
Przebieg pracy
– Obracać wałem korbowym aż do przekrycia zaworów 4. cylindra (zawór dolotowy otwiera się, zawór wylotowy zamyka się ).
– W 1. cylindrze odkręcić nakrętki kontrujące śruby regulacji dźwigienek popychaczy.
– Następnie śruby regulacyjne wykręcić z dźwigienki popychaczy, aż pomiędzy dźwigienką popychacza i zaworem wyczuwalny będzie luz.
– Śruby regulacyjne obu dźwigienek popychaczy lekko obrócić do zaworów, aż nie będzie luzu. Poruszając dźwigienką popychacza, sprawdzić, czy jest jeszcze luz. Dokładne przyleganie uzyskuje się, gdy skasowany zostanie cały luz.
– Śruby regulacyjne od tego punktu obrócić dalej o dwa obroty. Przykręcić nakrętkę kontrującą i dokręcić momentem 13 Nm.
– Prace nastawcze dla pozostałych cylindrów wykonać według poniższej tabeli:

Regulacja Przekrycie zaworów
cylinder 3 cylinder 2
cylinder 4 cylinder 1
cylinder 2 cylinder 3

Po wykonaniu nastaw popychaczy hydraulicznych przez ok. 30 minut nie wolno uruchamiać silnika. Popychacze hydrauliczne muszą osiąść (inaczej zawory mogą być cały czas otwarte i stykać się z tłokami)
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lut 2018, 19:38

Właśnie byłem specjalnie u mechanika i pytałem się ze są drgania i w ogóle i się pytam czy zawory regulowalem a ja mu mówię że nie od 7 lat nie było tu nic robione A mówił mi że mam zrobić jak w felici po tej regulacji zaczęła klekotac ,muszę powrócić do tych ustawień co wtedy jak Ty opisales właśnie i jeszcze zmienie uszczelke przepustnicy i więcej nic nie robie . Ma nowe świece filtr powietrza sonda lambda i zero błędów w komputerze jak narazie. Zabiorę się za to w następnym tygodniu.

No chyba że tłumik drgań ma coś z tym wspólnego bo słyszę ze już powoli mi ,,buczy,, głośniej chodzi.
Ostatnio edytowany przez sebastian131313, 03 Lut 2018, 19:39, edytowano w sumie 1 raz
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Lut 2018, 19:39

Mechanik nie wiedzial o tym,ze w tych silnikach sa kompensatory hydrauliczne.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Lut 2018, 19:41

Fajnie się czegoś nowego dowiedzieć ,czyli w felici się robi regulację A w fabii już nie ? Tzn ze tak samo to działa jak regulacja hydrauliczna zaworów ?

Łańcuch był wymieniany więc wszystko ok.
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002