W silniku 1.8L (7A-FE) w tej Celicy, bywają problemy ze zbyt dużym spalaniem oleju. Na forum Celicy jest nawet temacik: "
Sonda na temat brania oleju przez silnik 7AFE "
Na innym
forum Toyoty ludzie siedzący w temacie przyznawali, że większe niż dopuszczalne spalanie oleju, przez większość wyeksploatowanych silników Toyoty w sportowych/usportowionych samochodach, to raczej coś nieuniknionego, trzeba to po prostu kontrolować, wtedy problem da się zminimalizować albo mu zapobiec.
Moim zdaniem, jeśli już 1.8L, to najlepiej z pewnych rąk, od osoby która przed sprzedażą nie wleje do oleju jakiegoś świństwa, aby ukryć wady przez pewien czas. Tym bardziej, że chcesz zamontować gaz, a wtedy przydałoby się, aby silnik był w dobrym stanie.
Ale z drugiej strony, to nie tak, że absolutnie w każdej 1.8L ten problem występuje. Jednak jakby nie było, to trochę usportowione auto i prowokuje do ostrej jazdy.
Jednak z tych dwóch wymienionych w pierwszym poście, bez wątpienia Punto będzie bardziej dynamiczne. Osiągi ma podobne jak Celica GT.