Fiat Punto nie wiem czy mam dobre ładowanie pomocy

04 Sty 2010, 20:18

Witam nie wiem co się dzieje z moim puntem był u mechanika z rozrusznikiem a ostatnio z alternatorem miał wymieniony regulator napięcia, a problem wciąż jest ten sam.
Auto przy lekkich mrozach nie odpala akumulator nie daje rady a jest dość nowy bo ma 2 miesiące z poprzednim był taki sam problem dlatego wymieniłem
- akumulator wczoraj naładowałem prostownikiem po pełnym naładowaniu miał 13,1v dziś ma już 12,9 nie wiem czy to wina mrozu ??
- jeśli samochód chodził na ssaniu ładowanie wynosiło 14,1v po załączeniu świateł było 13,6 po nagrzaniu się silnika i spadnięciu obrotów ładowanie bez świateł wynosi 13,8 a ze światłami 13,5
- jeśli chodzi o pobór prądu nie wiem jak się to sprawdza sprawdziłem w ten sposób miedzy klemę + a akumulator + podłączyłem miernik i załączyłem na 20 mA wyszło 0,19-0,20 czy to jest dobry pobór prądu??
rayvan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Piekary śląskie

04 Sty 2010, 20:27

Z miernikiem dobrze zrobiłeś ale podłącz go jeszcze na ( - ) i podaj pomiar.
Bo ten pobór prądu co podałeś jest w normie.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Sty 2010, 20:36

witam wiec mase sprawdziłem tak samo jak + czyli miernik na tych samych ustawieniach i pomiar wyszedł ten sam 0,19-0,20
rayvan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Piekary śląskie

04 Sty 2010, 21:21

Wszystkie te pomiary są ok tym bardziej, że masz zrobiony rozrusznik i alternator.
Podejrzewam, że to wina akum. -to nic, że ma 2 m-ce jakiej jest firmy i ile ma Ah.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Sty 2010, 21:47

wiec w standardzie powinien być 40 AH 320A jak dobrze pamietam ja kupilem wiekrzy
Centra plus 44 AH 360A

nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale mechanik który robił mi alternator mówił ze na wale mam bardzo wytarte od szczotek czy to w czymś możne przeszkadzać?? ze np ma mniejsze ładowanie przez to czy coś innego??
rayvan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Piekary śląskie

04 Sty 2010, 22:38

Nie w niczym nie przeszkadza a ładowanie jest ok.
Akumulator Centry - (niektórzy go chwalą niektórzy nie) - i lepiej kupić taki jak podaje producent - bo większy nie znaczy lepszy bo dlużej wytrzyma.
Spróbuj na noc odłączyć kleme plusową i rano ją podłącz i sprawdzisz czy auto lepiej pali czy nic się nie poprawiło.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

05 Sty 2010, 12:04

Ładowanie powinno być powyżej 14V. IMO tu leży problem.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

05 Sty 2010, 21:34

Po cało nocnym postoju napięcie nie powinno być mniejsze niż 12-12,5V a po uruchomieniu silnika, na wyłączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania przy 2500 obr/min powinno wynosić max.14,4V.Po włączeniu świateł mijania(55/60W) napięcie ładowania nie powinno być mniejsze niż 13,9V.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

10 Sty 2010, 18:24

witam dziś znów sprawdziłem ładowanie miałem 13,8v a jeśli zaświeciłem światła zmniejszyło się do 13,4 i teraz pytanie wymienić cały alternator czy moze to być inny powód pasek mam dobrze naciągnięty nic się nie ślizga a regulator napięcia jest nowy
rayvan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Piekary śląskie

11 Sty 2010, 20:38

ładowanie na wyłączonych światłach powinieneś mieć powyżej 14 V , ja mam 14,6 V , a na włączonych nie powinno być mniejsze niż 13,9 , ja mam 14,2 -włączenie wszystkich odbiorników( światła, ogrzewanie, radio). Tu jest problem. Co do pojemności akumulatora w niczym nie powinno to tobie przeszkadzać. Słabe masz ładowanie.
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

12 Sty 2010, 00:28

Przy takim ładowaniu jakie podałeś twoje auto powinno śmigać. Ja tego alternatora bym nie ruszał. Jeśli już skłonił bym się w stronę rozrusznika. Zobacz jakie napięcie ma akumulator rano podczas kręcenia rozrusznikiem. Problem tkwi albo w aku albo w rozruszniku.
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

12 Sty 2010, 06:02

Przy ładowaniu 13,8 bez świateł i 13,4 z włączonymi światłami to na pewno śmigać nie będzie. Akumulator nie doładowany plus ujemna temperatura powoduje takie problemy.
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

15 Sty 2010, 01:58

Punto to nie audi a6 czy bmw serii 7 nie potrzebuje takich zapasów energii.
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

15 Sty 2010, 15:11

Jakich zapasów? Ładowanie ma za niskie i stąd problem. Koniec, kropka...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

15 Sty 2010, 17:37

oczywiscie ze ma za male ladowanie.takie napiecie to tylko podtrzymuje aku a nie go laduje i po 2 tyg samochod gasnie bo mu brakuje pradu.trzeba naprawic alternator.piszesz ze masz nowy regulator,a jakiej firmy on byl??
radek15
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: skierniewice