Fiat Punto - stuknięty przód hakiem

16 Lut 2009, 20:13

Witam,

Mialem niemila przygode, stuknalem w tyl auta i nadzialem się Puntem na hak holowniczy.
W efekcie: pękła chłodnica, wyciekł płyn i pękł prawy reflektor, małe wgniecenia na masce (bez pęknięć lakieru), zderzak przedni oczywiscie pęknięty, tablica rejestracyjna ok 10cm się cofnęła po zgniocie.

Rzeczoznawca ubezpieczeniowy wycenil szkody na 4600zł.
Auto wg aktualnego cennika (rok produkcji 1996r. , przebieg 99tysiecy, pierwszy wlasciciel) warte jest 3900zl.

Bardzo bym prosil o rade co robic w tym przypadku, to pierwsze uszkodzenie auta, nie wiem jak mam postapic.

Sprzedac uszkodzone czy jest jakies inne rozwiazanie?
Mam AC, ale szkoda przewyzsza cene samochodu, co robic??

Czy faktycznie tyle kosztuje sklepanie przodu i wymiana/zalutowanie chlodnicy i wymiana reflektora?

prosze o pilna odpowiedz.
Romek64
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 16 Lut 2009, 20:24

    Ja bym ci proponował popatrzeć na allegro ile kosztują części i sobie obliczył czy warto to robić. Chłodnica nowa-nie baw się w żadne lutowanie,reflektor i zderzak załatwił bym jakiś używany np. ze szrotu, wgniecenie jeśli nie rzuca się w oczy to przejdzie no i tablica do wymiany. Jeśli nadal nie będzie się opłacało tego robić to do klienta auto.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    16 Lut 2009, 20:59

    Tak jak radzi kolega z tym że wziąść co dadzą z AC ( wiele tego nie będzie , ale w jakimś tam stopniu zrekompensuje naprawe lub pokryje w całości ) . W końcu po to płaciłeś składke . A to co piszą rzeczoznawcy czasami zwala z nóg . Oni biorą chyba ceny części z kosmosu , a robocizne wyliczają według cen serwisowych . Wszystko poto żeby chyba zrobić szkode całkowitą i wypłacić marne grosze .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4836
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Verva Street Racing 2016
      W miniony weekend odbyło się jedno z największych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. Festiwal Verva Street Racing 2016 zgromadził tysiące miłośników motoryzacji, dla których organizator przygotował wiele atrakcji. ...
      Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX
      Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutował Lexus UX. Pierwszy kompaktowy crossover Lexusa określany jest jako najmniejszy i najbardziej przyjazny do miasta. Jak wyglądają jego rozmiary na tle ...