Fiat Seicento 1,1 SPI LPG - poszukuję dobrego gazownika

21 Paź 2008, 12:09

witam.
...kto mi wyjaśni do czego służy elektrozawór (coś podobnego do silniczka krokowego) umieszczony na wężu między reduktorem, a zespołem wtryskowym.
Czy on ma być zamknięty przy jeździe na benzynie?
Od pewnego czasu mam problemy z odpaleniem zimnego silnika(zapalam zawsze na benzynie). Pewna osoba podsunęła mi temat, że może być jakaś nieszczelność w układzie gazowym i gdy auto dłużej postoi nazbiera się pewna ilość gazu, która później jest zasysana do silnika, wprowadzając błędny skład mieszanki i stąd problem porannego i po kilkugodzinnym postoju odpalania auta.
Wczoraj odłączyłem przewód gazowy od zespołu wtryskowego, zaślepiłem wystający króciec i dziś autko zapaliło na rys.
Próbowałem wytworzyć w tym przewodzie podciśnienie własnymi płucami i objaw jest taki jakby coś nie trzymało w tym reduktorze od gazu albo winny jest ten silniczek krokowy za reduktorem i to, że on się nie zamyka.
Czy ktoś ma jakiś pomysł w ten sprawie..?
A może rozprogramował się komputer od gazu..? Instalacja stara II gen.
Nie znam się na tym, dlatego pytam was.
Dodam jeszcze że problem z odpalaniem porannym występuje już od ok.dwóch miesięcy, ale w miedzy czasie autko miało pewne przebłyski gdy chodziło dobrze. Jednak od ok.3 tygodni jest źle.
Mam jeszcze podejrzenia co do stanu membran i uszczelek w reduktorze. Instalacja ma już 7 lat, auto ma przelatane 100 tys. km.
Nie mam go od nowości, ale przypuszczam, że na gazie min. 80 tys. zrobione. Może któraś membrana albo uszczelka popękała...
Proszę o pomoc
Ostatnio edytowany przez Tomi68, 21 Paź 2008, 14:15, edytowano w sumie 1 raz
Tomuś Bielsko
Tomi68
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Bielsko Biała

12 Lis 2008, 11:10

Moge polecic gazownika w Gdańsku. Jarek Rostkowski. Firma jest na ulicy Kielnieńskiej 183w Gdańsku. Mi pomógł bardzo dużo z Jeepem na gaz.

Pozdrawiam
michalgdansk
Nowicjusz
 
Posty: 2

12 Lis 2008, 15:58

To coś na wężu między reduktorem a zespołem wtryskowym to silniczek krokowy.To,czy jest on zamknięty czy otwarty podczas jazdy na Pb nie ma znaczenia - dopływ gazu do reduktora i tak jest zamknięty przez elektrozawory.
Wieczorem zakręć zawór gazu na wielozaworze i rano uruchamiaj silnik na Pb.Tak samo jak skądś przyjedziesz,to też zakręcaj zawór gazu.Zobaczysz,czy przy zakręconym azaworze gazu silnik po postoju bedzie uruchamiał się prawidłowo.Jeżeli tak,to poprostu nie trzyma któryś z elektrozaworów gazu i gaz dostaje się do komory spalania,mieszając się z benzyną i jest problem ze składem mieszanki.
Inną sprawą jest fakt,że po tylu latach i tylu przejechanych kilometrach,już dawno powinien być zrobiony przegląd instalacji LPG - taki przegląd robi się co roku.U ciebie podejrzewamże oprócz wymiany filtra gazu i ustawień,trzeba będzie albo wymienić albo regenerować reduktor.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2008, 15:23

Cześć.
Dlaczego wy nigdy nie podajecie rocznika pojazdu,to dość istotne.
Masz instalacje drugiej generacji,więc na Twoim miejscu,ustalił bym czy samochód ma sygnał sondy zwarty do masy,czy tylko jest to fala prostokątna.Sprawdzić to może raczej tylko Gazownik.Co do wycieku,to mało prawdopodobne.Jak dla mnie to samochód sie rozkaibrował i nie chce zapalać.Pojzdzij dwa,trzy dni na bęzynie i zobacz czy bedzie ok.Jeśli tak,zakładam że sygnał sondy lambda,nie jest zwarty do masy a w tym aucie to standardowa procedura.No chyba że autko jest po wyżej 2001 i jest to silnik na pełnym wtrysku.Wtedy sprawy mają sie troszkę inaczej.
Ps.Jeśli sam chcesz wykonać zwarcie sondy do masy przy pracy na gazie,lub sprawdzić czy tak jest w tej chcwili,napisz na priv to pomoge.
Pozdrawiam
Tomasz P.
Unusual
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Ok Katowic
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skrobaczka do szyb samochodowych
    Skrobaczka do szyb to narzędzie niezbędne dla każdego kierowcy, który zimą, podczas mrozów parkuje swoje auto na zewnątrz. Przydatna jest także zmiotka, a dla mniej cierpliwych odmrażacz lub mata antyszronowa ...