Fiat Siena 1.4 - gaśnie dopóki się nie rozgrzeje

06 Sty 2010, 20:12

witam mam siene 1.4 i mam taki problem jak jest zimno tak jak teraz to odpali na dyk na gazie jak i na benzynie i bedzie ladnie chodzil na wolnych obrotach a jak rusze i bede jechal i dam na luz to na tym i na tym mi zgasnie a jak nagrzeje sie to jest wszystko oki i jeszcze jak dam mu w dupe pod gorke tez ma zgasnie co to moze byc prosze o pomoc :cry:

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 20:14 ]
a jak po miescie jezdze to ani razu mi nie zgasnie tylko jak jest zimny to gasnie nie mam glowy co moze byc

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 20:33 ]
czekam na jakas odp.
:o
Ostatnio edytowany przez franek264, 07 Sty 2010, 22:51, edytowano w sumie 1 raz
franek264
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: rzeszow
  • 07 Sty 2010, 17:09

    spadek obrotów na tzw automatycznym ssaniu lub czujnik położenia biegu jałowego. Trzeba wyregulować jeszcze raz obroty ale z tym jedz do mechanika który ma komputer.
    TypeRa
    Nowicjusz
     
    Posty: 39
    Miejscowość: śląsk

    07 Sty 2010, 23:17

    czy to czasem nie jest problem zamarzającego gazu w parowniku. nie za wcześnie przełączasz na gaz?
    wozki widlowe serwis koszalin Adamires
    adamires
    Początkujący
     
    Posty: 148
    Miejscowość: World

    17 Sty 2010, 09:35

    ale na benzynie tez gasnie jak jest zimny
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow

    17 Sty 2010, 12:03

    a ile na obrotomierzu jest jak sie rozgrzeje???? ma byc 0.9 jezeli bedzie mniej to musisz podkrecic obroty i bedzie wszystko ok:) a jak nie pomoze to przyczyn moze byc wiele moze to byc nawet filtr powietrza
    kamilszczak01
     

    18 Sty 2010, 16:27

    nie mam obrotomierza ale na moj sluch to nawet nie bedzie mial 0.9 i tak szarpie na wolnych obrotach nie chodzi rowno. ale jak dam mu w dupe pod gorke to na benzynie i gazie zgasnie jak dam luz zeby sie zatrzymac po chwili dopiero zacznie sam chodzic na wolnych obrotach ale musze chwile na gazie potrzymac i pozniej puszcze i bedzie ok nie zgasnie co w nim moze byc ??????? to ze moze ma obroty male??a jak bym wyzocil filtr powietrza to cos pomoze ale tylko sprawdzic czy bez filtra bedzie chodzil bo na filtrze juz przejechalem 28 tys. to duzo czy malo???

    [ Dodano: Pon Sty 18, 2010 17:16 ]
    mam jeszcze jedno pyt. jak mozna zresetowac siene 1.4 z 98 roku i od nowa go zainstalowac?? wystarczy sciagnac kleme na 20 min. minusowa???????? pomozcie moze to jest przyczyna????????
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW X Coupé 2001
      BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...
      Skoda i 35 lat prototypu Furgonet
      Początek lat 80. to prawdziwy wysyp niewielkich konstrukcji o charakterze użytkowym, opartych o technikę popularnych modeli aut kompaktowych, a nawet miejskich. Budowa takiej odmiany już nie obniżała prestiżu wersji podstawowej, ...

    18 Sty 2010, 19:19

    ale co ty chcesz zreserowac bo nie rozumiem a to napewno nie jest przyczyna faltr jak najbardziej trzeba wymienic jak jest brudny a skoromowisz ze nawet na twoje ucho nie ma 0.9 to podkrec troche bo to moze byc to
    kamilszczak01
     

    18 Sty 2010, 21:34

    no komputer zresetowac i zaprogramowac od nowa komputer.ale podkrecalem obroty tam gdzie jest linka o gazu tak podkrecilem ze w czasie zmiany biegow byly duze obroty i biegi ciezko bylo wrzucac i tak gasl skurczy byk. ja nie mam pojecia co zrobic mysle i mysle co moze byc i nie mam pojecia. dlaczego tak gasnie to jest dziwne.

    [ Dodano: Pon Sty 18, 2010 21:40 ]
    tak jak wspominalem dlaczego jak sie nagrzeje to jest wszystko oki nie gasnie moze masz racje z tymi obrotami bo na wolnych obrotach to silnik tak nie plynnie chodzi tak rusza nim szarpie.tylko jak mu to ustawic te obroty????????gdzie szukac tej sruby??????????nie chce czegos rozregulowac.
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow

    19 Sty 2010, 09:09

    obrotow nie zepsujesz:P a na lince to ci nic nie da. Kurde nie mialem okazji we fiacie takim ibroty ostawiac no ale gdzies musi byc ale mamy zime to tez duzo daje w lato tak nie bedzie a jeszcze w niektorych autach jest taki czujnik odpowiadajacy za niskie obroty silnika ale nie wiem sam jak to w sienie ja bym ci porazdziel zebys to pokretlo znalazl robacz z tyly silnika od strony szyby a przy regulowaniu to trzeba przy kazdym podkreceniu dac gazu bo same ci nie skocza obroty jak przekrecasz przy kazdym daj gazu i pusc i powine dojsc do normy rob na cieplym silniku
    kamilszczak01
     

    19 Sty 2010, 15:12

    ale czemu jak dam mu w dupe to na ciepym i zimnym zgasnie??????????moze czujnik temperatury cieczy wali podaje do komputera syg. ze samochod jest cieply i komp.daje mniejsza dawkepaliwa i gasnie bo na zimnym silniku ma za mala dawke jaka mu komp.podaje.nie wiem sam

    [ Dodano: Wto Sty 19, 2010 15:14 ]
    ale zebym nie pomyli sruby od obrotow i nie pokrecil np od mieszanki od ustawienia dawki paliwa

    [ Dodano: Wto Sty 19, 2010 15:14 ]
    ale zebym nie pomyli sruby od obrotow i nie pokrecil np od mieszanki od ustawienia dawki paliwa

    [ Dodano: Wto Sty 19, 2010 15:22 ]
    i jeszcze jedno mam pyt jak jest zimny to plyn w zbiorniczku chlodniczym pokazuje max a jak sie nagrzeje jest wiecej plynu chlodniczego w tym zbiorniczku niz bylo co to moze byc? ale wszystko jest oki nawet nie grzeje sie i nie wl. sie wiatrak nic jest oki wszystko tylko to takie dziwne zjawisko
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow

    19 Sty 2010, 19:25

    za duzo nalales ale nie ma sie czym przejmowac to tak ma byc a nie wiem co mam ci poradzic z tymi obrotami na forum trudno zdiagnozowac tak sobie z opowiesci
    kamilszczak01
     

    19 Sty 2010, 20:10

    wymienilem filtr powietrza i zakleilem ta rure co idzie od filtra do przepustnicy byla popekana i moze czasami ciagnal lewe powietrze.zobacze czy to pomoze
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow

    19 Sty 2010, 22:23

    napewno pomoze mysle ze wiele bo to ma duze znaczenie
    kamilszczak01
     

    20 Sty 2010, 09:04

    hej wiesz topomoglo bo samochod stal sie taki zywszy mocniejszy lepiej juz chodzi na wolnych obrotach plynnie ale jescze to nie jest to moze masz racje z tymi obrotami zeby ustawic. wczoraj w nocy jechalem do rzeszowa byl zimny nie zgasl mi ladnie pracoawl nawet ale nie wiem czy sie wczoraj jakos udawalo ze tak chodzil to sie okaze ale pod gorke dalem mu w dupe to zgasl i to mnie boli czemu bo byl zimny i nie gasl na skzyrzowaniach a pod gorke padl co moze byc?????????a i patrzylem za tymi obrotami nie widzialem zadnej sruby do ustawiania tylko sa jakies
    same czujniki .

    [ Dodano: Sro Sty 20, 2010 09:22 ]
    jedni mowili mi ze moze byc wina silniczka krokowego ale jak by byl brudny zawalony czyms tak jak mowia to mialby chyba ciezkie palenie i w czasie jazdy albo by przerywal albo by zgasl tak mi sie wydaje a tak w czasie jazdy pracuje super plynnie chodzi nie ma problemu z nim tylko tak jak mowie dostanie w dupe pod gorke to padnie tylko to sie w nim dzieje.
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow

    20 Sty 2010, 13:51

    ale duze te gorki sa???? a powiedz mi jeszcze taka rzecz jak wjezdzasz pod ta gorke to zawsze gasnie??? a jak zgasnie to co??? odpalasz i dalej jedzie??
    kamilszczak01