11 Lis 2007, 16:34
Witam ponownie.
Zaznaczam, że nie jestem fachowcem i nie wiem co to jest elpi gaz i inne podobne.
Jestem zwykłym użytkownikiem, który kupił instalację i jeździ bez zbędnego wgłębiania się w temat bo nie ma na to czasu.
Przedstawiam tylko swoje obserwacje i nic więcej.
Instalację zamontowałem około 4,5 roku temu przy przebiegu 95,000km. W tej chwili mam przejechane 209,000km.
Jest to najprostsza z możliwych instalacji do samochodów z wtryskiem o czym świadczy cena instalacji wraz z montażem; 1150PLN. Jedyną ekstrawagancją w tej instalacji jest butla w kole.
Opisałem wcześniej historię ingerencji serwisowej w moją instalację i uważam, że usterki które wystąpiły spowodowane były bardziej nieprofesjonalnym montażem(brak zaworka na filtrze) i moim zaniedbaniem (zużyte świece) niż jakimiś wadami samej instalacji.
Co do zużycia silnika - nie wiem, nie zaglądałem do cylindrów.
Mogę tylko przytoczyć następujące fakty:
1. Zużycie oleju bez zmian od początku założenia instalacji - 0,5dm3 na 15,000 km (dolewam zwykle to co zostało w butli po wymianie oleju i starcza do następnej wymiany)
2.Prędkość maksymalna 195 km/h (oczywiście na autostradzie tam, gdzie była taka dozwolona) , przy pedale gazu niewciśniętym do końca (bałem się więcej).
Widzę, że nurtuje was ten kolektor, więc spróbuję wyjaśnić:
Chodzi o rurę doprowadzającą powietrze, która wychodzi z filtra powietrza. Podczas montażu instalacji na kolektorze wstawia się bodajże tzw mikser, co powoduje delikatne przesunięcie całego kolektora. Pech chciał, że rura kolektora powietrza po przesunięciu delikatnie zaczęła ocierać o gumowe przewody paliwowe, czego monter instalacji (pozdrawiam) ani ja nie zauważyliśmy w porę. Po roku jeden z przewodów sie przetarł i cała historia.
Motoalbercik, fordon - prościej nie mogę już wytłumaczyć.
Podobne może się dziać z przewodami wodnymi - należy zwrócić po montażu uwagę na to, czy żaden o nic nie ociera.