Fiat Siena 1.6 16V 1998r. - Jaką wybrać instalację?

01 Lis 2007, 19:02

Witam Mam Fita siene i chcialbym zamatowac w niej gaz, ale niewiem jaka instalacje wybrac. Mechanik powiedzial ze moge do niej zamatowc i mieszalnik i wtrysk, ale nie chce sie go pytac jaki zalozyc, bo niewiem czy nie zalezy mu na wcisinieciu mi drozszewgo rozwiazania. podobno te instalacje z wtryskiem maja taka funkcje autodopasowania, ktora sama reguluje wszystkie funkcje, choc ja sie na tym nie znam i niewiem jakie :) , a podobno "komputer w sienie tego niem. Prosze o pomoc w wyborze rodzaju instalacji i o wyjasnienie triche czym sie rozniom te typy. Z gory dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez salteador, 05 Cze 2009, 23:26, edytowano w sumie 1 raz
salteador
Nowicjusz
 
Posty: 1

01 Lis 2007, 19:24

Witam.
Ja mam w identycznej sienie założoną najprostszą instalację bez żadnej elektroniki.
Założyłem ją 4 lata temu przy przebiegu 95 tys.
Teraz mam 208tys. Spalanie 10l/100km.
Niedawno musiałem wymienic parownik. Raz rozwaliło mi obudowę filtra powietrza (nie założyli mi zaworu) oraz po 60tys musiałem czyścić zawory (polecam Preparaty STP do benzyny aby tego uniknąć).
Zwróć uwagę na kolektor ssący po założeniu instalacji. Zwykle trochę się przesuwa i może ocierać o przewody paliwowe ( 2 gumowe wężyki biegnące po lewej stronie na górze silnika) U mnie skończyło się to przetarciem jednego z nich po roku. Czym to grozi nie muszę tłumaczyć.
Generalnie uważam, że nie ma sensu wstawiać bardziej skomplikowanej instalacji.
Pozdrawiam.
falkonetti
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Lis 2007, 21:37

falkonetti: Gdybyś nie zakładał najprostszej instalki - nie rozwaliłoby Ci obudowy filtra powietrza. Wyjaśnij, jak po założeniu instalacji może się przesuwać kolektor ssący, skoro jest przykręcony do głowicy??? Jeśli było Ci żal kilku stówek i masz, co masz - to chociaż innym nie polecaj do 16V najprostszej instalki. Powinna być przynajmniej II-ga generacja, z komputerem gazu i emulatorem sondy lambda.
To może być np BRC, Stag200...Ewentualnie bardzo dobra Elpigaz. 8)
fordon
 

01 Lis 2007, 23:30

Fordon, nie gorączkuj się. Opisałem tylko uczciwie historię mojego samochodu z najprostszą instalacją gazową i tyle. Myślę, że po przejechaniu ponad 100 tys km z tą instalacją mogę coś niecoś powiedzieć.
Co do instalacji bardziej wypasionych nie chciałem się wypowiadać ale skoro poruszyłeś temat... Mam znajomych którzy założyli lepsze instalacje (łącznie z sekwencyjnymi). No cóż dzisiaj nie popełnili by tego błędu.
Co do rozwalonej obudowy filtra to po zamontowaniu zaworka na obudowie i wymianie świec problem zniknął, natomiast salteador będzie wiedział o co chodzi z kolektorem ssącym bo posiada Sienę z identycznym silnikiem.
falkonetti
Nowicjusz
 
Posty: 5

10 Lis 2007, 16:33

witam wsystkim
ja również stoje przed wyborem instalacji do tego autka Fiat Siena 1.6 16V 1998r więc w końcu jak to jest z tą instalacją brać normalną czy sekwencje bo różnica ceny jest jest normalny 1800 a sekwencja 2400 podajcie za i przeciw
mariuha
Nowicjusz
 
Posty: 8

10 Lis 2007, 18:26

Do tego autka polecam sekwencję.Np. Elpigaz.Sekwencja ma to do siebie,że silnik praktycznie nie traci mocy,natomiast przy zwykłych instalacjach,silnik traci około 20 mocy.A przy pojemności 1,6 to jest to raczej ważne.
Co do kolektora ssącego - ciekawa ta historia z tym przesuwaniem się...
Co do obudowy filtra powietrza - tak jak Fordon napisał - gdyby była to porządna instalacja,dobrze zrobiona,to nie ma prawa rozwalić obudowy filtra.Poprostu były wystrzały.
Co do kilometrażu - to,że przejechałes na tej instalacji tyle kilometrów,nie znaczy,że jest ona dobra...Dobrze,że nie słychać jak silnik płacze podczas jego zużywania się na tej instalacji.Ciekaw jestem,jakie wyszłyby wyniki na hamowni....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny brud na samochodzie
    W okresie zimowym, z powodu topniejącego śniegu, na drogach często zbiera się błoto i sól, co skutkuje koniecznością częstych wizyt kierowców na myjni. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę z ryzyka jakie ...

11 Lis 2007, 16:34

Witam ponownie.
Zaznaczam, że nie jestem fachowcem i nie wiem co to jest elpi gaz i inne podobne.
Jestem zwykłym użytkownikiem, który kupił instalację i jeździ bez zbędnego wgłębiania się w temat bo nie ma na to czasu.
Przedstawiam tylko swoje obserwacje i nic więcej.

Instalację zamontowałem około 4,5 roku temu przy przebiegu 95,000km. W tej chwili mam przejechane 209,000km.
Jest to najprostsza z możliwych instalacji do samochodów z wtryskiem o czym świadczy cena instalacji wraz z montażem; 1150PLN. Jedyną ekstrawagancją w tej instalacji jest butla w kole.
Opisałem wcześniej historię ingerencji serwisowej w moją instalację i uważam, że usterki które wystąpiły spowodowane były bardziej nieprofesjonalnym montażem(brak zaworka na filtrze) i moim zaniedbaniem (zużyte świece) niż jakimiś wadami samej instalacji.

Co do zużycia silnika - nie wiem, nie zaglądałem do cylindrów.
Mogę tylko przytoczyć następujące fakty:
1. Zużycie oleju bez zmian od początku założenia instalacji - 0,5dm3 na 15,000 km (dolewam zwykle to co zostało w butli po wymianie oleju i starcza do następnej wymiany)
2.Prędkość maksymalna 195 km/h (oczywiście na autostradzie tam, gdzie była taka dozwolona) , przy pedale gazu niewciśniętym do końca (bałem się więcej).

Widzę, że nurtuje was ten kolektor, więc spróbuję wyjaśnić:
Chodzi o rurę doprowadzającą powietrze, która wychodzi z filtra powietrza. Podczas montażu instalacji na kolektorze wstawia się bodajże tzw mikser, co powoduje delikatne przesunięcie całego kolektora. Pech chciał, że rura kolektora powietrza po przesunięciu delikatnie zaczęła ocierać o gumowe przewody paliwowe, czego monter instalacji (pozdrawiam) ani ja nie zauważyliśmy w porę. Po roku jeden z przewodów sie przetarł i cała historia.
Motoalbercik, fordon - prościej nie mogę już wytłumaczyć.
Podobne może się dziać z przewodami wodnymi - należy zwrócić po montażu uwagę na to, czy żaden o nic nie ociera.
falkonetti
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Lis 2007, 13:55

ale powiedzcie panowie ewentualnie panie czy chodzi tylko o moc tego auta czy też cos innego bo wiadomo każdemu jest cenna kasa czy zakładając zwykłą instalacje mam sie czegos obawiać czy jak to wyglada
mariuha
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Lis 2007, 23:35

Przy złej instalacji,możesz obawiac sie wielu rzeczy.Najgroźniejsze jest rozwalenie kolektora.Następniy problem z wystrzałami to rozwalenie obudowy filtra.No i z czasem,czasem,silnik marnuje się szybciej niż normalnie.No i oczywiście strata mocy,spalanie.Przy sekwencji straty mocy w sumie nie czuć,a spalanie jest większe od benzyny o niecałe 2 litry większe,podczas gdy na źle dobranej instalce to spalanie może być nawet o 4 litry większe,a spadek mocy może być nawet 25 %.A dla takiego silnika to dużo.
Dlatego zaproponowałem instalację sekwencyjną.Sam osobiscie nie widzę żadnej innej instalacji w silniku na wtrysku wielopunktowym.Chyba,że te za 7000 PLNów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000