REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Nie wiem czy na kompie tak sprawdzisz. Jak go wymontujesz podłączasz multimetr ustawiasz na ohmy i sprawdzasz np. zanurzając końcówkę czujnika w gorącej wodzie. Oporność po chwili powinna zacząć spadać, a jak wyciągniesz to powinna zacząć po chwili rosnąć.aple4 napisał(a):Jak najlepiej go sprawdzić ? Wymontować i podgrzać mierząc oporność czy wystarczy sprawdzić odczyty na kompie ?
No to musiałbyś tu sprawdzić czy jak nie odpala do pompy dochodzi napięcie.aple4 napisał(a):Myślę jeszcze o przekaźniku od pompy paliwa - może ma niepewny styk lub gdzieś na wiązce nie zawsze jest ciągłość.
Tu pewnie problem by występował w większości przypadków tylko na ciepłym silniku. Możesz go sprawdzić podłączając pod multimetr (sprawdzasz oporność 850-900 ohm tyle powinno być) i przykładając np. śrubokręt wartości będą się zmieniały bo czujnik będzie go przyciągał jak magnes dalej podgrzewasz czujnik tak żeby był cały ciepły i ponownie sprawdzasz jeżeli będzie ok to wartości po przyłożeniu śrubokręta będą dalej się zmieniały na multimetrze a jak będzie padnięty nic się nie zmieni.aple4 napisał(a):Ewentualnie czy czujnik położenia wału mógłby dawać taki objaw ?
Posprawdzaj czy gdzieś nie ma wilgoci przy skrzynce z bezpiecznikami być może ona ma na to wpływ. Jeżeli wcześniej jak było ciepło nie było takich problemów to raczej ten czujnik położenia wału bym wykluczył.aple4 napisał(a):Objawy zaczęły się dopiero po wystąpieniu niższych temperatur zewnętrznych i większej przy tym wilgotności powietrza...