Fiat Stilo 1.6 16v, gaśnie podczas jazdy, choinka kontrolek

05 Gru 2016, 18:28

Witam

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc ponieważ mam duży problem dotyczący mojego Fiata Stilo 1.6 16v, 2003 rok, Benzyna.

Problem jest taki że kupiłem auto ok. 3 tyg temu wszystko było dobrze i od jakiegoś tygodnia gdy jeżdzę auto samo gaśnie, nie ma reguły czy przy 60km/h czy stojąc na światłach, obroty też nie mają wiekszego znaczenia czy jest na wysokich czy nie. Zapala się przy tym choinka kontrolek.

Jest też takie coś jak by nim szarpało podczas jazdy wskazówka temp. silnika skacze na maxa a za chwile spada na norme i jedzie dalej, przy tym akurat nie gaśnie ale jest to mało komfortowe.

W auto troche już zainwestowałem jeździłem po mechanikach wydałem tylko pieniądze żeby podpiąc go pod kompa wyszło pare drobnych błędów oraz coś jak "Uszkodzenie procesora komp. pokładowego" o ile dobrze zrozumiałem.
Po skasowaniu tego 2 dni pozniej nic nie wykazało na kompie.

Wymieniłem olej, płyny, uszczelki oraz paski rozrządu oraz ten drugi oczywiście u mechanika. Po wymianie nic się nie zmieniło tułam się z problemem i nie mam pojęcia co dalej robić prosze o pomoc nie wiem na co wydawac i ile potrzebuje konkretnej diagnozy.

Pozdrawiam Dawid :) :) :) :) :)
dawidstilo16v
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 25 10 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Gru 2016, 21:11

Witam. Jeśli kontrolki zapalają się po zgaśnięciu silnika to jest to zupełnie normalne. Jeśli jest odwrotnie to już normalne nie jest.
Na pewno warto zrobić diagnostykę komputerową i dokładnie przeanalizować zapisane błędy oraz wskazania czujnika temp. wody.
Po ewentualnym wykluczeniu układu zapłonowego i paliwowego warto zajrzeć do jednego z najsłabszych punktów Fiata Stilo tj. do wiązki elektrycznej przebiegającej w lewym nadkolu. Często dochodzi tam do uszkodzeń i korozji przewodów.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

15 Sty 2017, 14:43

Poza tym te silniki 103 konne szwankuja przez zabrudzone przepustnice,awarie cewek oraz centralke sterujaca praca silnika.To taka triada slabosci tych silnkow.Zacznjcie od sprawdzenia centralki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Sty 2017, 18:41

Kiedyś kumpel miał podobne problemy tylko że w innym aucie. Też jeździł szukał kombinował a okazało się że na klemach od Aku nie łączyło by zasniedzialo. Sprawdź swoje można to akurat taka pierdola
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa CT F SPORT
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu nowej wersji hybrydowego kompaktowego hatchbacka Lexus CT F SPORT. TRD oferuje elementy zestawu aerodynamicznego ...