Toyota Avensis kod błędu 1226

13 Gru 2016, 19:25

Gaśnie na wolnych obrotach po ponownym zapyleniu jedzie normalnie zdjąłem kostkę z czujnika temperatury samochód zachowuje się normlanie nie gaśnie na wolnych obrotach można jechać bez gazu świetnie sobie daje rade co na czujniku nie ma szans zaraz wpada w tryb awaryjny i nie ma pedału gazu jeździł bym bez czujnika ale gorzej że na ciepłym silniku nie chce zapalić wyczytałem że rozrusznik może słabo kręcić choć na słuch to bym się kłócił do dzisiejszego dnia ładowałem akumulator całą noc i dziś o 18:00 odłączyłem o dziwo samochód odpalił kilka razy na ciepłym silniku co przedtem nie było szans
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Gru 2016, 19:43

Jaki masz silnik 1CD-FTV rozumiem że D4D?

Błąd 1226 oznacza głównie problem z układem zasilania paliwem. Musisz sprawdzić ten czujnik temperatury czy jest sprawny i poprawnie podaje parametry temperatury.

Jak silnik który podałem wyżej to mogą być też zaworki SCV chyba dwa są na pompie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Gru 2016, 21:31

Zmieniłem pompę mechanik który miał ją podpięte twierdził że na 96% to pompa kupiłem od gościa któremu też kazano wymienić pompę miał zapchany autokuler na jego pompie chodzi tak samo w mojej ten który mi sprzedał wiedział o tym co się później dowiedziałem i jeździł z nią po mechanikach wymieniony filtr paliwa i dwa zaworki poprawiło się i ją sprzedał powiem że to co wiem jeszcze to czwarty wtrysk jest minimalnie na pulsie tak mi powiedział ten mechanik który ją diagnozował mówił że na tyle to jeszcze powinien chodzić wyczyszczony zbiornik znów filtr paliwa wyczyszczony egr i autokuler
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Gru 2016, 21:52

Sorki zapomniałem wklepać :) tak silnik 2.0 D4D
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Gru 2016, 09:52

januszkul napisał(a):autokuler
Co to jest? Chodzi ci o chłodnice że została przepłukana?

januszkul napisał(a): to co wiem jeszcze to czwarty wtrysk jest minimalnie na pulsie tak mi powiedział ten mechanik który ją diagnozował mówił że na tyle to jeszcze powinien chodzić
To może warto zrobić czyszczenie wtryskiwaczy we własnym zakresie i sprawdzić ponownie czy będzie poprawa.
Tu masz przykład na twoim samochodzie.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



PS. Proszę pisz zdaniami, bo ciężko się czyta jak wszystko leci bez znaków interpunkcyjnych i można coś źle zrozumieć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Gru 2016, 10:03

Postaram się :) dzięki sprubuję dziś po pracy .
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Gru 2016, 10:58

Witam:
Jeszcze mam takie pytanko czy jest coś takiego jak .
sterownik-brak wysterownia zaworu elektromagnetycznego gaszenia silnika
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Gru 2016, 11:55

Na pompie u ciebie w D4D z tyłu powinny być chyba dwa zaworki (czerwony i zielony) mają one podłączone wtyczki dwu pinowe. "Zawór dawkujący zwany również SCV jest elementem wykonawczym układu paliwowego. Jego zadaniem jest regulowanie ciśnienia paliwa w układzie commonrail (CR). W większości przypadków właśnie ten zawór odpowiedzialny jest za nieprawidłową pracę pompy.
Pamiętajmy jednak, że jego uszkodzenie najczęściej związane jest z uszkadzaniem elementów wewnątrz pompy. Opiłki metalu z zacierających się elementów pompy zbierają się w zaworze (przyciągane przez elektromagnes). Wielu mechaników proponuje wymianę samych zaworów co jest dużym błędem, gdyż nowy zawór ulegnie uszkodzeniu w bardzo krótkim czasie.
Jednak jak byś miał możliwość ich podmiany na chwile żeby sprawdzić parametry pracy i czy usterka ustąpiła wiedziałbyś na czym stoisz. Nowe takie zaworki to koszt około 700zł.

Powiedz mi jeszcze kiedy wymieniałeś filtr paliwa i czy tankujesz dobre paliwo na sprawdzonych stacjach?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2016, 12:14

filtr mam nowy zawór też były założone nowe jak go kupiłem. Mam drógą pompę też chodzi na niej identycznie .
A tankuję tylko w Orlen
Słyszałem że może nie odpalaćprzez rozrusznik że za wolno kręci
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Gru 2016, 12:31

januszkul napisał(a):Słyszałem że może nie odpalaćprzez rozrusznik że za wolno kręci
To w tych modelach D4D zdarzało się że do rozrusznika dochodził za mały prąd przez co były problemu z odpalaniem, ale jeżeli chcesz to wyeliminować to warto wyciągnąć rozrusznik sprawdzić w jakim jest stanie i ewentualnie zregenerować (nie jest to duży koszt). Rozrusznik jest chyba z przodu więc dostęp jest ułatwiony. Dodatkowo możesz to zrobić w pierwszej kolejności posprawdzaj połączenia elektryczne z rozrusznikiem i przeczyść je oraz zabezpieczyć.

Tylko rozrusznik nie ma wpływu na
januszkul napisał(a):Gaśnie na wolnych obrotach
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2016, 16:03

Wiem :) orientujesz sie ile kosztuje listwa wtryskiwaczy z czujnikiem
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Gru 2016, 17:14

januszkul napisał(a):orientujesz sie ile kosztuje listwa wtryskiwaczy z czujnikiem
Nowa :)?

Tu masz wtryski używane do twojego silnika w cenie 500zł za jeden. [link do oferty na Allegro wygasł]

Najtaniej wyszło by sprawdzenie twoich i regeneracja tych które tego wymagają, a z tego co piszesz to chyba jeden nie domaga.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2016, 19:08

Tak i jeszcze się mieści w normie .
Nie chodziło o wyrywki listwa wtryskiwaczy z czujnikiem. Rozmawiałem dziś z serwisem toyoty z kierownikiem twierdził że wtryski trzeba sprawdzić :) Gdy mu powiedziałem że zdjąłem kostkę i samochód śmiga zaczął główkować i postawił na listę :) Jadę w poniedziałek na diagnozę napiszę ci co z tego wyszło
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Gru 2016, 12:19

Ok, to daj znać co wyjdzie bo jestem ciekaw.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Gru 2016, 13:58

Odebrałem w piątek z serwisu. Końcówki wtrysków , komputer pokazywał że jest okej . Sprawdzili wtryski i listwę mieli sprawdzić gdy sprawdzili czwarty wtrysk , przelew wtrysku był całkowicie do bani . Dalej już nie sprawdzali . Koleś który jest kierownikiem , wielki szacunek od początku starał się by było jak najtaniej . Założył mi fabryczny z rabatem kosztował mnie 1150 zł. Wszystko za moją zgodą . Oszczędził mi sprawdzenie tej listwy i czujnika :) Łącznie wyszło mi 2400 Chodzi nieźle i jest coraz lepiej , do końca jeszcze się chyba nie odpowietrzył . Trochę nie zawsze ale dłużej muszę kręcić . Chciałem podziękować za pomoc i zainteresowanie , są jeszcze porządni ludzie dziękuję i pozdrawiam Janusz K.
januszkul
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 07 06 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Toyota
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002