Fiat Uno 1.0 Kręci, brak iskry

01 Wrz 2012, 14:39

Witam posiadam Uno 1.0 Fire 1997r. autko cały czas chodziło dobrze aż zachciało mi się umyć silnik, po umyciu autko kilka godzin nie zapalało. Odczekałem trochę i zapaliło pochodziło z 3 min i zdechło po następnych próbach rozruchu słyszałem brzęczenie w okolicach cewki zapłonowej. Po jakimś czasie brzęcznie ustało ale auto nadal nie zapalało po paru dniach zakupiłem inną używaną cewkę wymieniłem i nadal brak iskry.

Mam pytanie co mogę jeszcze sprawdzić ? do cewki idzie kostka w której są cztery przewody plus masa i dwa nie wiem od czego. Sprawdziłem i prąd dochodzi do cewki przez plusa, mam jeszcze takie pytanie od cewki idzie jedna fajka i kabel do kopułki czy podczas próby rozruchu w gnieździe z do którego jest podłączona ta fajnka czyli z cewki powinien wychodzić prąd i czy sprawdzę to zwykłą neonówką ?

Czy macie jeszcze jakiś inne pomysły co mogło się uszkodzić i ewentualnie jak to sprawdzić w prostu sposób ?
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne

02 Wrz 2012, 08:50

Sprawdzisz bardzo prosto,odpinasz kabel idący od cewki do kopułki a jego koniec delikatnie podczas kręcenia rozrusznikiem pocierasz o masę,pamietaj o tym,że jedna kropla wody robiąc gdzieś zwarcie unieruchomi silnik.Najpierw wysusz dobrze motor i :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Wrz 2012, 17:50

Nie spali się żaden bezpiecznik ? Jeśli cewka nie wypuszcza iskry to znaczy że może być uszkodzona cewka lub coś innego ? Jak sprawdzić czy czujnik wału jest sprawny ?
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne

03 Wrz 2012, 20:52

zipszymek napisał(a):Nie spali się żaden bezpiecznik ?
Nie spali się . Podany sposób ( przez kolegę wyżej) sprawdzania czy jest iskra ( bez urazy) jest trochę ułomny. Podczas próby uruchomienia silnika nie pocieramy końcówką kabla o masę tylko trzymamy ok. 1 cm. od masy. Jeśli za za daleko zbliżamy bliżej. Ja posługuje się inną świecą zapłonową zakładając na jej końcówkę przewód zapłonowy i kładę ją na karoserię , bo kopnięcie prądem nie należy do przyjemności.
zipszymek napisał(a):Jeśli cewka nie wypuszcza iskry to znaczy że może być uszkodzona cewka lub coś innego ?
Może być co innego
zipszymek napisał(a):Jak sprawdzić czy czujnik wału jest sprawny ?

Tutaj pojawia się problem z moją odpowiedzią . Ty masz Uniaka z 97-roku. Być może masz stary układ , gdzie nie było jeszcze klasycznego czujnika położenia wału , a jest standartowy układ z aparatem zapłonowym . To w nim był ów czujnik , a na jego obudowie przykręcony moduł zapłonowy.. Awaria tego modułu ( zamoczenie) może być przyczyną Twojego problemu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Wrz 2012, 23:38

zipszymek napisał(a):autko cały czas chodziło dobrze aż zachciało mi się umyć silnik, po umyciu autko kilka godzin nie zapalało

Z myciem silnika trzeba bardzo uważać bo często skutki są takie jak u ciebie.Zawsze myty silnik powinien być zimny.Po umyciu wskazane jest wydmuchanie wody sprężonym powietrzem z różnych zakamarków i połączeń elektrycznych,wtyczek itp.Kopułkę i przewody WN dobrze jest zdjąć i dokładnie wysuszyć.Posprawdzaj jeszcze raz czy nie ma gdzieś wody.Może już być za późno ale sprawdzić można.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

04 Wrz 2012, 08:22

Miałeś racje kolego mam jeszcze stary układ bez czujnika, a do wymiany jest prawdopodobnie moduł na aparacie zapłonowym. Dzwoniłem po szrotach w poznaniu i niestety nie ma nigdzie aparatu zapłonowego do Uno 1.0 a ten od 1.4 nie pasuje.
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne

04 Wrz 2012, 10:07

Możesz kupić sam moduł . Nie koniecznie cały aparat .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Wrz 2012, 12:58

Witam ale nie mogę dostać nigdzie całego aparatu w poznaniu a cewki tym bardziej.
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne

04 Wrz 2012, 15:01

Czemu upierasz się przy całym aparacie ? Cewkę powinieneś kupić w sklepie czy większej hurtowni . Nie jest droga .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2012, 14:44

Kupiłem używany aparat zapłonowy wraz z modułem na szrocie za 40 zł, wymieniłem i śmiga.
zipszymek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 02 1992
Auto: Różne