REKLAMA
Jedni piszą, że w instrukcji jest do góry i tak trzeba zakładać. Inni znowu, że odwrotnie. Więc jak to jest z tymi filtrami?
Mamy tu prosty przykład wymiany takiego filtra kabinowego wymiana-filtra-kabinowego-toyota-yaris-p9-ii-1-3-vvti-vt101169.htm W instrukcji samochodu jest informacja że strzałka powinna być do góry z opisem UP na filtrze. Jeżeli mamy filtr ze strzałką i obok niej mamy UP to sprawa jest prosta i zakładamy tak jak to jest dokładnie oznaczone. Problem pojawia się jak na filtrze mamy strzałkę i napis Air Flow. W tym przypadku strzałka oznacza przepływ powietrza. W przykładowym samochodzie na filmie przepływ powietrza jest z góry na dół (odwrotnie do oznaczenia UP) więc taki filtr musimy zamontować strzałką w dół. Wtedy jest poprawnie.
Dwie możliwości przy oznaczeniu filtra:
- Strzałka w górę i (UP) - filtr montujemy strzałką w górę niezależnie od przepływu powietrza.
- Strzałka i (Air Flow) - filtr montujemy zgodnie z przepływem powietrza strzałka nam go wskazuje. Jeżeli nie wiemy w którą stronę przepływa powietrze to możemy to określić po wyjęciu starego filtra i strona brudniejsza (np. kawałki liści, kurz) będzie oznaczała wlot powietrza. Najczęściej filtr powietrza jest montowany przed dmuchawą.
Często filtry są montowane również w pionie więc wtedy nie znajdziemy oznaczenia UP tak jak w tym przypadku i strzałka na filtrze będzie wskazywała kierunek przepływu powietrza.