Fiorino 1.7 D, rok 1995 - problem z odpaleniem

10 Lis 2008, 00:29

mam problemy z odpaleniem w/w modelu
odpala dopiero za 5-6 razem
w próbach 1-5 słychać odgłos jakby coś zjeżdżało po jakiejś taśmie i na koniec uderzało dosyć mocno
nie wiem jak to dokładnie posiać, więc piszę własnymi słowami
żadne kontrolki nic nie sygnalizują
w czym może tkwić problem? i trochę mnie martwi ten stukot, czy może się coś uszkodzić?
forum.user
Nowicjusz
 
Posty: 39
  • 10 Lis 2008, 12:16

    Opis tego dzwięku kojarzy mi się z bendixem.Nie za kazdym razem zazebi się z kołem zamachowym i rozrusznik pracuje jak normalny silnik elektryczny.A na koniec zaskakuje.Stąd ten odgłos.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Lis 2008, 12:54

    problem jest tylko przy rozruchu, jak już odpali to chodzi elegancko
    czy to może tak stukać szczotka na alternatorze? bo z zasilaniem jest problem właśnie zauważyłem

    P.S. dziś przyjrzałem się temu dokładniej
    to jest: jak trzyma przekręcony kluczyk to cały czas jakby się ślizga taśma jakaś a jak puszczę to po chwili jest ten stuk
    po 5-6 takich razach odpala normalnie
    nie mam pojęcia co może być przyczyną?
    forum.user
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    10 Lis 2008, 20:06

    MotoAlbercik napisał(a):Opis tego dzwięku kojarzy mi się z bendixem.Nie za kazdym razem zazebi się z kołem zamachowym i rozrusznik pracuje jak normalny silnik elektryczny.A na koniec zaskakuje.Stąd ten odgłos.


    Dokładnie tak samo myślę. Bendix sie kręci a jak już się zazębi z kołem zamachowym to staje bo już jest puszczony kluczyk.
    v40
    Początkujący
     
    Posty: 163

    10 Lis 2008, 21:35

    skomplikowana jest wymiana bendixa? jak sprawdzić czy jest sprawny?
    forum.user
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    11 Lis 2008, 07:36

    Trzeba wyjąć rozrusznik i podłączyć go na "krótko" do akumulatora i wtedy sprawdzisz czy jest sprawny.
    v40
    Początkujący
     
    Posty: 163
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wszystkie SUV-y Lexusa: nie tylko hybrydy
      Lexus to jedyna marka w segmencie premium oferująca aż pięć modeli SUV-ów, dostosowanych do potrzeb każdego użytkownika - w tym aż cztery z oszczędnym napędem hybrydowym. Najnowszym i najmniejszym w tej gamie jest ...
      Aston Martin Vanquish Vision
      Ten zupełnie nowy model Astona Martina będzie się wyróżniał centralnie umieszczonym silnikiem z tyłu Jest to całkowicie nowa konstrukcja która została zbudowana od podstaw i nie bazuje na żadnym z poprzednich ...

    11 Lis 2008, 21:12

    z wyjęciem może być problem bo nawet nie wiem, gdzie on jest :-(
    zrobię zdjęcie silnika i wstawię to mi pomożecie
    żeby sprawdzić napięcie akumulatora i alternatora trzeba na właczonym silniku podłaczyć miernik
    w akumulatorze dotykam do klem
    a w alternatorze?
    forum.user
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    11 Lis 2008, 22:08

    Bendix jest w rozruszniku.Żeby go sprawdzić,trzeba wyjąć rozrusznik i jak pisze kolega podłączyć pod akumulator i sprawdzić czy zębatka się wysuwa.
    Żeby sprawdzić napięcie akumulatora,to przy nieuruchomionym silniku przyłożyć elektrody miernika do akumulatora.A jak chcesz sprawdzić napięcie ładowania,to silnik musisz uruchomić i elektrody miernika też przyłożyć do akumulatora.A jak chcesz sprawdzić napięcie samego alternatora,to elektrodę plusową miernika dajesz na zacisk alternatora,a minusową do masy.Oczywiście pomiar musi być sprzed regulatora napięcia.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Lis 2008, 23:24

    MotoAlbercik napisał(a):to elektrodę plusową miernika dajesz na zacisk alternatora,a minusową do masy

    zacisk jeszcze może znajdę, a przewód masowy to jak wygląda?
    forum.user
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    14 Lis 2008, 17:28

    W alternatorze tak jak w rozruszniku nie ma przewodu masowego.Drugą elektrodę miernika należy przyłożyć do minusowej klemy akumulatora.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000