Focus 1.6 16V dławienie silnika

15 Sie 2009, 12:52

Witam. Podczas szybszego wciskania gazu silnik zaczyna się dusić. Na jałowym biegu pracuje równo. Przy delikatnym wciskaniu gazu też. Myślałem że to świece lub przewody, ale po wymianie tych elementów dalej są te same objawy. Podejrzewam jeszcze filtr paliwa. Co wy na to?
adi2511
Nowicjusz
 
Posty: 19
  • 15 Sie 2009, 14:01

    Sprawdz filtr powietrza i paliwa
    pozdrawiam,
    Rafalmoto
    Rafalmoto
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Łasin/Irlandia

    21 Sie 2009, 11:05

    wymieniłem wszystkie filtry, świece i przewody zapłonowe, przeczyściłem też przepływomierz i dalej się dławi. Kto ma jeszcze jakieś pomysły?
    adi2511
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    21 Sie 2009, 15:23

    nieszczelność dolotu może być powodem, czujnik położenia przepustnicy, przepływomierz, hmm co by tu jeszcze, może jakiś czujnik podciśnienia w dolocie.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    22 Sie 2009, 16:12

    Sprawdź odmę za przepływomierzem. Najlepiej ją wyjmij i obejrzyj dokładnie z każdej strony, może mieć gdzieś dziurę(y). Silnik łapie lewe powietrze i się dławi.
    pawliszon
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: Ostrowiec Św.

    27 Sie 2009, 20:22

    Czy donośne syknięcie powietrza z przepustnicy podczas gwałtownego przygazowania jest normalnym zjawiskiem?
    adi2511
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak powstaje Toyota GR Yaris?
      To najbardziej wyjątkowy hot hatch na rynku, więc i jego proces powstawania odbiega od standardu. Toyota GR Yaris powstaje na specjalnej linii produkcyjnej fabryki Toyota Motomachi, w której dawniej powstawał Lexus ...

    27 Sie 2009, 21:13

    sprawdź filtr powietrza
    pozdro ^^
    Miszak
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: WWY

    27 Sie 2009, 21:30

    wymieniony. pisałem wcześniej...
    adi2511
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    28 Sie 2009, 10:39

    dokładnie - najpierw sprawdź dolot, i szczelność wszystkich przewodów następnie - jeśli masz możliwość podepnij się pod kompa i sprawdź czy sonda lambda Ci nie świruje ... czasami błędne sygnały sondy skutkują właśnie takim zachowaniem - w większości przypadków zapala się check engine jednak w niektórych samochodach po prostu trzeba zbadać sondę
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    06 Gru 2012, 01:11

    Witam :)

    Miałem identyczne objawy, w moim przypadku pomogła wymiana:
    - świece
    - filtr paliwa
    - filtr powietrza
    Wymiana tych elementów zbiegła się z wymianą rozrządu ale rozrząd raczej nic z tym wspólnego nie ma, filtry i świece były wymieniane pod kontem problemów które opisujesz.

    Za to teraz silnik nie trzyma niskich obrotów (~900rpm) tylko gaśnie, no chyba że wytraca obroty z wartości ~1500 to jeszcze czasem uda mu się nie zgasnąć, mam zamiar zabrać się za przepływomierz. Mam nadzieje tylko że to będzie "to" :)

    Pozdrawiam.
    calvo
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Ford Focus '99
    Silnik: 1.6 zetec
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    23 Gru 2012, 17:01

    Jezeli dodatkowo oprócz dławienia występuje problem z odpalaniem to na pewno sonda lambada do wymiany,sprawdź to. Oczywiście nie wyklucza się takze innych przyczyn,jak chociażby te części opisane powyżej.
    WiecejOpon
    Początkujący
     
    Posty: 60
    Auto: Seat Leon I