Focus? Jaki silnik?

23 Sie 2013, 18:32

Witam,

od 2ms zastanawiam się jaki samochód wybrać, mogę wydać około 30 tyś. i w końcu stwierdziłem, że chyba najlepszym wyborem będzie Ford Focus MK2 - wersja po lifcie. Pozostaje mi kwestia wyboru silnika, a raczej paliwa i tutaj znowu mam problem, bo ile osób tyle opinii. Znalazłem już wiele tematów tego typu na różnych forach ale specjalnie w decyzji mi nie pomogły.

Przejeżdżam około 15 tyś. km rocznie z czego około 70% w trasie. Do tej pory jeżdżę VW Polo z instalacją LPG i nie mam mu nic do zarzucenia odkąd sam zajmuję się regulacją. Podoba mi się jednak sposób jady dieslem i dlatego poważnie o nim myślę. Jako, że jeżdżę dość dynamicznie to nie chciałbym się dalej męczyć ze słabym silnikiem. Jeśli chodzi o diesla to myślę w zasadzie tylko o silniku 1.6 109KM - myślę, że w zupełności by mi wystarczył. Jeśli chodzi o benzynę to silnik 1.6 i 101KM mógłby być za słaby, a to już rodzi problemy bo silniki 1.8 są już mało popularne i trudno je u nas znaleźć. Jeśli wybór padłby na benzynę to myślałbym o zagazowaniu, a jako że ceny diesli i benzyniaków są podobne, to benzyna wyszłaby jednak drożej...

Jeśli chodzi o diesla to obawiam się ewentualnych poważnych napraw, tj. koło dwumasowe, wtryski czy turbina, ale z drugiej strony montaż LPG może spowodować poważne problemy i nie wiem czy dlatego nie lepiej zdecydować się na diesla. Samochodem, który kupię będę pewnie jeździł przez kilka ładnych lat (o ile będzie to dobry zakup) dlatego proszę o radę.

Obecnie spoglądam tylko na samochody z małym przebiegiem, czy w takim aucie kosztowne naprawy będą mniej prawdopodobne? - oczywiście pod warunkiem, że przebieg ten będzie dobrze udokumentowany.

P.S.

Zapomniałem dodać, że szukam samochodu z dużym bagażnikiem. VW Polo ma 455l, z czego faktycznie zostaje mi około 400l i to uznaję w zasadzie za minimum. Focus hatchback ma ciut mniej, ale chyba mi wystarczy.
Madrid 7
Nowicjusz
 
Posty: 24
31

23 Sie 2013, 19:21

Jeśli chodzi o Focusa to od razu odrzuc gaz bo po prostu te silniki kiepsko z nim współpracują. Jeśli chodzi o diesla to lepiej wybierz 1.6 TDCI 90KM. Brak DPF, dwumasy i turba ze zmienną geometria łopatek. Zawsze mozna wsadzić chipa i juz będzie 110km. Rozważ jeszcze zakup Astry H.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
7

23 Sie 2013, 19:47

Co do gazu warto się zapytać u fachowców http://lpg-forum.pl/ Ja w takim budżecie +30tys bym szukał civica ufo 1.8 benzyna.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
4

23 Sie 2013, 21:18

Jako użytkownik focusa spróbuję Ci pomóc. I od razu może napiszę, że 1.6 TDCI zarówno 90, jak i 110km mają dwumasę niestety. Z diesli polecam właśnie 1.6 90(brak zmiennej geometrii i dpfa) no i ewentualnie 2.0 TDCI, ale to perełki w ofertach, szczególnie w dobrym stanie. Co do lpg- pełna zgoda, benzyny forda nie współpracują dobrze z gazem. Ale jeśli jednak benzyna, to najlepszą jednostką będzie właśnie 1.6 100km- jednostka prosta, w miarę oszczędna i wcale nie jest zawalidrogą. 1.6 TI-VCT( zmienne fazy rozrządu) raczej nie polecam, mogą z nim być problemy, a tych 15 koni aż tak nie czuć, oraz 2.0 145km- dość wysoki apetyt na paliwo, ale za to silnik wytrzymały i naprawdę sprawnie napędza budę foki.
Mimo wszystko najlepszym wyborem dla Ciebie będzie 1.6 TDCI 90, a jeśli będzie za wolny, to chip na ok 110km i będzie ok :ok:
Gniadosz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
16

23 Sie 2013, 21:24

Focus 1.6TDCI 90KM w 90% nie ma dwumasy.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
3

23 Sie 2013, 21:28

Powszechnie powielany błąd, to 1.6 HDI jej w większosci nie ma, TDCI forda mają.
Gniadosz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Volkswagena cross up!
    Volkswagen rozszerza ofertę samochodów cross o nowego członka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi się na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana będzie czwartym zindywidualizowanym ...

23 Sie 2013, 21:32

Ja już od dłuższego czasu siedzę w temacie Fordow wiec wiem.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
3

23 Sie 2013, 21:33

To cóż Ci mogę powiedzieć. Siedź dalej i wprowadzaj ludzi w błąd z dwumasą.
Gniadosz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
8

23 Sie 2013, 21:35

Zorientowałbys się najpierw a później wypowiadał.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
2

23 Sie 2013, 21:39

Ja? kon, dwumasa jest w KAŻDYM 1.6 tdci. to nie dostawcze berlingo,w którym może sobie potrząść,tylko samochód osobowy, w którym ma być w miarę komfortowo, stąd koło dwumasowe w każdym z nich
Gniadosz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

23 Sie 2013, 21:51

Nie wiem skąd taką wiedzę czerpiesz ale to Ty wprowadzasz ludzi w błąd. A w starszych diesla nie było dwumasy i nie narzekał nikt na brak komfortu.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
2

23 Sie 2013, 22:25

Widzę, że Cię nie przekonam, a dalsze przekomarzanie się nie pomoże autorowi tematu. Tak więc słowem kończącym :) czerpię wiedzę z praktycznie codziennej rozmowy z mechanikami, serwisującymi te silniki( zarówno w fordzie, maździe jak i psa) i tak, każda 90 i 110 forda ma dwumasowe koło zamachowe( A co za tym idzie mazda też, bo to ford był dawcą.). Nigdy nie było inaczej, bo nie ma diametralnej różnicy w budowie między fordowską 90 i 110km. Można powiedzieć że są to te same silniki, tylko z różnicą zastosowania dpf oraz innej turbiny. I tyle. Jak już pisałem, tylko hdi właśnie dwumasy nie miały(ale to i tak nie wszystkie). Ford użytkowników nie rozpieścił. A potem dzięki takim podpowiedziom jak Twoje kon, że dwumasy w fordach niet, do serwisu przyjeżdżaja ludzie z objawami zużycia koła i się dziwią, że jak to? Przecież czytałem, że nie mają. Szkoda tylko, ze taka niewiedza dużo kosztuje.
Pozdrawiam.
Gniadosz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Ford Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
12

24 Sie 2013, 07:54

Czyli znowu doszła kolejna opcja, bo do tej pory w ogóle nie brałem pod uwagę silnika 1.6 90KM. Patrząc na oferty nie ma dużej różnicy w cenie, choć jest trochę tańsza niż mocniejsza wersja, jednak obawiam się sytuacji kiedy okaże się, że wersja 90KM będzie dla mnie za słaba, a tego nie będę w stanie stwierdzić przed zakupem. Chip tunning to pewnie koszt 1-2 tyś. zł więc wtedy już można mieć focusa z silnikiem 109KM. Pokazują się oferty tej jednostki bez DPF - to znaczy, że ktoś go usunął, czy że nie było go tam w ogóle? Jaki to ma wpływ na samo funkcjonowanie silnika?

Miałem okazję jeździć, a raczej przejechać się w trasie, dwoma samochodami z silnikami diesla, były to Peugeoty 207 z silnikami 1.4 70KM, 1.6 90KM i na pewno wiem, że jednostka 70KM jest za słaba, ale co do 90KM już takiej pewności nie mam, bo w sumie dość fajnie się zbierała, a to chyba podobny silnik.

Piszecie o kole dwumasowym, zdaję sobie sprawę, że koszty wymiany są wysokie, ale czy ono ma jakąś konkretnie ustaloną żywotność? Od czego ona zależy?

----------------------------------------------------

Co do propozycji z Hondą Civic, trochę mały bagażnik jak dla mnie, choć bardziej niż to przeszkadza mi chyba wnętrze. Poza tym jednak mocno zniechęca mnie fakt, że w benzynie będę zakładał gaz, bo z tym różnie może być a i silnik wtedy krócej wytrzyma.

Z silnikami benzynowymi zastanowił mnie Peugeot 308. Cena jest stosunkowo niewysoka, np.: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł], a gdzieś wyczytałem, że ten silnik 1.6 nieźle współpracuje z LPG, choć na razie spojrzałem może na 3 tematy. Obawy co do 308 to trwałość i problemy z elektroniką.
Madrid 7
Nowicjusz
 
Posty: 24
2

24 Sie 2013, 08:16

Jak civic mały, jest jeszcze accord w tym tez i kombi... maja oba modele klekota pod maską, ale benzyniak jak dla mnie jest pewniejszy. Japońce robią dobre jednostki benzynowe gazowalne bez przeszkód.
W Fordzie tez można gaz zakładać trzeba wybrać odpowiednią jednostkę ponieważ są takie które utrudnią sprawę. Zastanawia mnie też to, ze np Mazda ma silniki wspólne z Fordem i nikt nie jojczy że się nie gazuje szóstki czy innej...
Instalacja LPG się zwraca ok roku a w tej chwili u mnie na stacji ON i Pb kosztuje tyle samo.
Rożnica w spalaniu to 2litry na korzyść ON.
Problemów z LPG się uniknie zakładając instalacje w polecanym warsztacie na dobrych gratach. Warto zainwestować w dobre wtryski czyli 2500zl na instalke byc musi wyłożone dla R4.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
1

24 Sie 2013, 08:40

Madrid 7 napisał(a): ale czy ono ma jakąś konkretnie ustaloną żywotność? Od czego ona zależy?

Są spece na ty forum co twierdza że mają ustaloną żywotność a nawet można to prognozować, jednakże o tyle trzeba uważać że wysypanie dwumasy często jest nagłe poprzedzone dziwnymi odgłosami, do tego auto może mieć mały przebieg. Generalnie nie ma reguły ponieważ bardzo dużo zależy od stylu jazdy poprzedniego kierownika a tego nie jesteś w stanie stwierdzić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
6