Focus Mk1 1,6 LPG - zapala się żółta kontrolka Check.

02 Lut 2014, 11:27

Ford Focus Mk1 1,6 - Zapala się żółta kontrolka Check . Kiedyś o tym pisałem, ale teraz problem sie nasilił.
Mam dwa wątki. Jeden dotyczy zapalania się co jakiś czas żółtej kontrolki (check) z lewej strony tablicy. Początkowo myślałem, że jest to związane tylko w czasie jazdy, z chwilowymi zanikami prędkościomierza. Czasami prędkościomierz wracał do normalności, a czasami kończyło się to zanikiem liczby kilometrów na liczniku w postaci kresek, a później zapalaniem tej nieszczęsnej kontrolki. Aby się przed tym chronić, zanim zapalała się kontrolka, wyłączałem nawet w czasie jazdy zapłon, by po powtórnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Jeżeli to nie pomagało i zapalała się kontrolka, to wystarczy się zatrzymać na chwilę, odłączyć jedną klemę akumulatora na 30 sek. i po kłopocie. I drugi wątek: od niedawna zauważyłem, że czasami po odpaleniu, czekając aż silnik się nagrzeje, by przełaczył się na gaz,czasami przed, a czasami już po przełączeniu, zapalała się żółta kontrolka check. I znowu jedynym wyściem jest odłączenie na chwilę akumulatora. Do tej pory myślałem, ze jest to związane z "zanikającym" licznikiem kilometrów, bo wówczas, w czasie jazdy komputer może wariować "myśląc", że stoi w miejscu. No ale teraz zapala kontrolkę na postoju. Czy czujnik prędkości VSS,(lub licznik) zakładając, że jest nie w pełni sprawny, ma jakiś wpływ podczas postoju na kontrolkę. Co może być przyczyną zapalania kontrolki?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

02 Lut 2014, 12:51

Jedz do mechanika, niechaj podepnie się pod komp0uter i będziesz wszystko wieział. My niestety nie dysponujemy na forum szkalną kulą. Aczkolwiek trzeba pogadać adminem, czy czasami by nam nie fundnął :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2014, 13:06

A myslisz, że nie byłem. Tylko trudno trafić by akurat przy mechaniku zapaliła się lampka. A to na szczęście nie robi się często. Bo jak się nie pali, to pokazuje, że wszystko jest o/k.
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

02 Lut 2014, 21:22

Ale w sterowniku silnika błędy są zapisane. Bez numeru błędyu i jego opisu możemy tylko gdybać i zaproponować ci naprawę metodą prób i błędów. A chyba nie tak chcemy pomagać?
Możesz też sam zrobić test, ale nie wiem, czy to coś da:
Ważne - ta operacja skasuje licznik dziennego przebiegu
- wciśnij i prztrzymaj przycisk kasowania dziennego przebiegu
- przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji kontrolek ( lepiej nie zapalać silnika )
- zaczekaj aż na wyświetlaczu pokaże się napis TEST
- puść przycisk
- teraz każde naciśnięcie przycisku kasowania przebiegu dziennego będzie prowadziło do kolejnego menu.
1. GAGE - test wskazówek
2. 8888 – Test wszystkich segmentów wyświetlacza
3. bULb – Test wszystkich żarówek
4. Wersja ROM’u licznika
5. E001 – Wersja pamięci NVM.
6. dTC – Lista kodów DTC. Przy braku kodów widoczna wartość „NONE”
7. 000.0 – Prędkość w milach na godzinę
8. 000.0 – Prędkość w kilometrach na godzinę
9. puste
10. 0000 – Prędkość obrotowa silnika w obrotach na minutę
11.puste
12. Sygnał z czujnika poziomu paliwa
13. Stabilne wskazanie poziomu paliwa
14. Stabilne wskazanie poziomu paliwa w jednostce heksadecymalnej
15. Temperatura głowicy
16. Temperatura płynu chłodniczego układu
17. Napięcie w obwodzie elektrycznym
18. Czujnik ABS. Ab-H informuje o nieprawidłowości
19. Czujnik EBD. Eb-H informuje o nieprawidłowości
20. Moc podświetlania wyświetlacza. H – mocno, L – słabo
Kody DTC:
115A – Niski poziom paliwa – wymuszone ograniczenie mocy silnika
115B – Niski poziom paliwa – wymuszone wyłącznie silnika
9202 – Przerwanie obwodu elektrycznego układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa)
9204 – Zwarcie do masy układu paliwowego (pompa, czujnik poziomu paliwa)
9317 – Za wysokie napięcie akumulatora (powyżej 16V)
9318 – Za niskie napięcie akumulatora (poniżej 10V)
9342 – Błąd komputera silnika
9342 – Przycisk kasowania dziennego przebiegu zablokowany
9342 – Przycisk SET komputera pokładowego zablokowany
9342 – Usterka pamięci trwałej
A286 – Przycisk MODE zablokowany
9359 – Usterka obwodu rozruchu silnika
A477 – Błąd konfiguracji sterownika (może mieć związek z fabryczną nawigacją)
D262 – Błąd komunikacji CAN (brakujący komunikat)
E196 – Błąd komunikacji CAN o obrotach silnika
E197 – Błąd komunikacji CAN o prędkości pojazdu
E198 – Błąd komunikacji CAN o poziomie paliwa
E199 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze preparatu chłodzącego silnik
E200 – Błąd komunikacji CAN o przebiegu pojazdu
E201 – Błąd komunikacji CAN o temperaturze otoczenia
Tutaj masz video jak to robić

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lut 2014, 23:17

Zrobiłem ten test z listą kodów DTC, ale nic nie pokazał (NONE). Następnie podjechałem ponownie do serwisu Forda, który po podłaczeniu pod komputer wskazał za bogatą mieszankę. Czyli moje przypuszczenia odnośnie czujnika prędkości VSS wzięły w łeb. Widocznie, te anomalie wskaźnika prędkości biorą się najprawdopodobniej, z braku kontaktu, masy, czego nie rejestruje komputer. Po wizycie u następnego diagnosty z komputerem, potwierdziło się, że Check najprawdopodobniej swieci się z powodu bogatej mieszanki, ale pokazał jeszcze, że druga sonda lambda, za katalizatorem, zachowuje się podobnie do pierwszej, czyli katalizator nie spełnia swojej roli. Wniosek jest jeden, jęzeli to rzeczywiście jest prawda, to katalizator do wymiany. Ale mechanik mnie pocieszył, że przy takiej usterce, mogę pozwolić sobie jeździć z zapalonym checkiem, chyba że wyłożę grubą kasę na zakup nowego katalizatora. A może jest inny sposób?
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

05 Lut 2014, 15:55

Jeżdżenie z zaświeconą kontrolką silnika to nie jest dobry pomysł. O ile dotyczy to tylko tego jednego błędu to ok. Ale co, jak się pojawi inny błąd, bardziej groźny dla silnika?
Co do składu mieszanki, to ja bym się nią zainteresował i na twoim miejscu pojechałbym do mechanika, żeby to naprawił. Odczyty sondy mogą mieć wiele z tym wspólnego - katalizator nie pomoże jak jest niewłaściwy skład mieszanki. Katalizator ma eliminować ze spalin niebezpieczne dla środowiska związki, ale przy prawidłowej mieszance. Tak więc niekoniecznie katalizator jest uszkodzony. Może się okazać, że jak zrobisz porządek z mieszanką, to wszystko będzie ok.
Trzeba zacząć od sprawdzenia na kompie czy ten błąd pokazuje się i na Pb i na LPG czy tylko na jednym z tych paliw. No i jak się nie mylę, to komp powinien tez pokazać który cylinder świruje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

05 Lut 2014, 21:55

Najprawdopodobniej to katalizator. Pomiar był robiony dla benzyny i LPG osobno. Za każdym razem pokazywał bogatą mieszankę tylko na drugiej sondzie. Mechanik stwierdził, że druga sonda jest ustawiona na niższe wartości, ze względu na udział katalizatora. Uszkodzony katalizator, po prostu nie eliminuje założonych wartości i stąd taki odczyt, co dla zaprogramowanego komputera jest błędem. Teraz też mi się przypomniało, że jakiś czas temu coś mi pobrzękiwało w katalizatorze, więc w jednym z warsztatów mi to usunęli, pewnie wyrzucając latające kawałki. Mam tylko pytanie, jak oszukać czy sondę, czy komputer, by nie wykazywał błędu tego z sondy? Czy jest na to jakiś sposób, bo słyszałem, że montuje sie coś zastępczego, zamiast katalizatora, tylko nie pamietam, jak to się nazywa.
liluniek
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Warszawa

08 Lut 2014, 18:10

liluniek napisał(a):Mechanik stwierdził, że druga sonda jest ustawiona na niższe wartości, ze względu na udział katalizatora.

Sonda lambda to czujnik i jej się nie ustawia. Po tym, co mówi ów mechanik, to raczej nie ma pojęcia o pracy sondy lambda...
Zamiast katalizatora zakładają strumienice. Tyle tylko, że u ciebie problemem jest druga sonda - jak wytniesz kata, to błąd nadal będzie i sterownik wejdzie w tryb awaryjny. Nie chcę pisać tu elaboratów na temat drugiej sondy, ale generalnie jest ona potrzebna do prawidłowego ustawienia składu mieszanki.
[quote=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic773726.html]Poczytaj tutaj[/quote] o sondach. Może coś ci ten temat przybliży.
Zerknij jeszcze [quote=http://coltmania.pl/tuning-mechaniczny/uklad-wydechowy-bez-katalizatora-dwie-sondy-lambda-t2163.html]do tego tematu[/quote]
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2014, 09:07

ja bym na Twoim miejscu po prostu wymienił katalizator, nie kombinował, spokój z policją, przeglądami, smrodem w garażu i hałasem
rpmotorsport
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Piaseczno
Prawo jazdy: 09 04 1983
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW
Paliwo: Inne
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012