Focus MK2 2008-2010 1.8/2.0 - krajowe?

20 Gru 2019, 01:13

Widzę, że pojawił się temat idealny dla mnie. Po długim zastanawianiu się w końcu zdecydowałam, że kupię Forda Focusa. Teraz pozostała jedynie kwestia doboru silnika. Z tego co czytałam to najbardziej trwałe silniki to te 1,6 i 100km w benzynie, niestety nie nadają się pod gaz na którym mi zalezalo. Nie wiem jak z trwałością silnika 1,8 wzwyż w stosunku do tego 1,6. A może jednak diesel? Zależy mi na tym aby silnik był jak najlepszej jakości. Czy to prawda, że montaż gazu zawsze negatywnie wpływa na silnik?
Wea
Nowicjusz
 
Posty: 14

20 Gru 2019, 01:49

Wiem, że montują nawet i do tego 1.6, ale wg mnie skoro już brać silnik wymagający większej troski i uwagi przy zakladaniu jak i eksploatacji (niż np 1.4t w bravo czy 2.5t od volvo), to lepiej wziac cos o lepszej dynamice. W dodatku wieksze silniki wystepuja z lancuchem rorzadu a to tez plus.
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1

20 Gru 2019, 05:48

Wea napisał(a):niestety nie nadają się pod gaz na którym mi zalezalo


Kto Ci takich bredni naopowiadał? 1.6 to prosta konstrukcja która spokojnie przyjmuje lpg,oczywiście jeśli założy ją sprawdzony gazownik.
1.8 do gazu jest takie sobie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Gru 2019, 08:49

Barol, przeczytałam kilka artykułów na ten temat. Jeśli chcesz to mogę spróbować je znaleźć i wkleić linki. Gdyby 1,6 nadawało się pod gaz i gdyby to nie była prawda, że gaz zawsze niszczy w jakiś sposób silnik to byłabym bardzo zadowolona ponieważ znalazłam fajne autko z silnikiem 1,6. Wtedy nie obawialabym się go brać.
Wea
Nowicjusz
 
Posty: 14

20 Gru 2019, 11:48

A to ciekawostka, dotychczas nie brałem 1.6 pod uwagę, ale jeśli rozważyć jednostkę 115km to pół sekundy w przyspieszeniu różnicy nie robi :)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Warto oglądać? Może za bardzo się napalam a powinienem odpuścić sprowadzane dwójki i pomyśleć o polskim Mondeo mk4 lub dołożyć do Focusa mk3 (mały bagażnik i moc :( ) Teraz ludzie sprowadzają już trójki niestety, nawet w sprowadzonych dwójkach nie ma w czym przebierać
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1

20 Gru 2019, 16:15

Ten Focus był ostatnio na forum,ogólnie wygląda spoko tylko pamiętaj że legalnie tym na kołach nie wrócisz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co musisz wiedzieć o wymianie oleju?
    Regularna wymiana oleju silnikowego jest niezbędna, by samochód działał sprawnie i nie doszło do awarii silnika. Kierowcom zdarza się zapomnieć o wymianie oleju albo odkładać ją na później – często skutkuje ...

21 Gru 2019, 03:49

mjelec napisał(a):W dodatku wieksze silniki wystepuja z lancuchem rorzadu a to tez plus.

To nie ma zadnego znaczenia, wymieniasz tak samo jak i pasek, a lancuch i napinacz zazwyczaj jest drozszy niz pasek z napinaczem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2019, 09:45

Dla mnie podejrzana jest ta rdza na wielu elementach pod maską - w innych egzemplarzach tego nie widzialem
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1

21 Gru 2019, 10:45

mjelec napisał(a):W dodatku wieksze silniki wystepuja z lancuchem rorzadu a to tez plus.

ale łańcuch też trzeba kiedyś wymienić a to zazwyczaj kosztuje od 2 tys w górę..czasami w niektórych modelach to i 6 tys trzeba zostawić. Jeżeli przyjdzie ci wymienić ślizgi, koła łańcuchowe, napinacze, czasami i koło zmiennych faz lubi być również do wymiany jeżeli samochód jest w takowe wyposażony. Także ten pasek to nie jest taki zły :lol:

mjelec napisał(a):Dla mnie podejrzana jest ta rdza na wielu elementach pod maską - w innych egzemplarzach tego nie widzialem


Gdzie? na tych opaskach i śrubach? to sobie możesz zawsze wymienić jeżeli będzie ci przeszkadzać , w końcu to 9 letni ford więc nie ma się co dziwić... takie coś to spokojnie znajdziesz w dużo młodszych autach np. w 5 letniej toyocie też takie rzeczy są już w takim stanie.
Wszystko jeszcze zależy gdzie dany samochód był eksploatowany
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

21 Gru 2019, 11:00

mjelec napisał(a):Dla mnie podejrzana jest ta rdza na wielu elementach pod maską - w innych egzemplarzach tego nie widzialem

A gdzie tam widzisz rdzę oprócz kilku śrub i jakiejś opaski? Bierz kogoś niech Ci sprawdzi to auto i kupuj.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Gru 2019, 18:55

Z tymi łańcuchami to zależy od konkretnego silnika są takie których się nie wymienia a są takie które żywotność maja słaba ale kosztują groszaki, nawet mniej jak pasek a i są paskowe rozrządy które kosztują krocie. Ford i gaz..... Naczytałeś się że się gaz do nich nie nadaje bo niszczy silnik... A wyczytałeś gdzieś w jakim czasie ten silnik może się zniszczyć? Ile km i lat? Druga sprawa czemu nie rozważyć diesla 2.0 po 2005 roku, odrazu masz oszczędności na paliwie w dodatku lejesz i nie myślisz o serwisowaniu, regulacjach, świecach, legalizacjach itd. Dodatkowo masz rozrząd na łańcuchu który jest bezobsługowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16662
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4