Focus mk2 kombi 1,6 tdci 90km czy 1,8 tdci 115km.

02 Wrz 2016, 19:28

Witam.
Tak jak w tytule zastanawiam się nad kupnem auta z którymś z silników jak w tytule. Obecnie jeżdzę benzyną 1,6 100km ale ten silnik robi się za słaby, zwłaszcza jeśli jadę w trasie z dwójką małych dzieci i pełnym bagażnikiem,ciężko wtedy bezpiecznie bez stresu wyprzedzać.
Większość jeżdzę po mieście, rocznie ok 12 tys.km, dziennie do pracy 2x18km.
Mimo tych przebiegów chciałbym silnik diesla. Wiem, że silnik 1,6tdci prostszy od 1,8 tdci i tańszy w utrzymaniu ale boję się, że będzie za słaby w trasie z obciążeniem.
Co lepiej wybrać, proszę o konstruktywne podpowiedzi.
Mam jeszcze w głowie fiata croma 1.9 mjet 120km i mondeo mk4 1,8 125km.
Szymon802
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 08 12 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford focus II
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Wrz 2016, 20:10

1. Nie odczujesz różnicy pomiędzy obecnymi 100KM n/a, a 90 w dieslu.
2. 1.8 TDCI to mimo wszystko kiepski silnik o starej konstrukcji
3. 1.6 TDCI 109KM jest fajny, ale znów nie na trasę, bo ma tylko 5 biegów, co przy wyższych prędkościach jest dość mało komfortowe.
4. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów uderzaj w 2.0 145KM w benzynie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Wrz 2016, 20:31

witam, podepnę się pod temat za zgodą autora :)
1.6 TDCI 109KM jest fajny...
"mike" a jak jest różnica pomiędzy silnikiem 1,6 TDCi(90KM), a 1,6 TDCi (109KM) ?
Chodzi mi o obecność elementów generujących wysoki koszt eksploatacji /DPF itd/.
kronosh
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 04 2000
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Mercedes-Benz W202 C180 16V
Silnik: 122KM(90kW) 170Nm R4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Wrz 2016, 20:49

W 109KM masz turbo z VTG, dwumas i FAP. Tylko że tak:
1. Turbo fajnie daje radę w tej budzie. Wprawdzie z dołu trochę muli, ale jak już się rozkręci to jest przyjemnie. Nie jest to wcale drogi element, a jak dbasz, to posłuży.
2. FAP to taki DPF, tylko lepszy. Bez większego strachu możesz jeździć na krótkich dystansach i nie musisz co rusz gonić na autostradę, aby go wypalić. Oczywiście nie polecam diesla do miasta :mrgreen:

U mnie jest FAP i ori przebieg ok 90k i nie ma żadnych problemów. Wprawdzie auto jeśli już jest używane to w trasie, ale jak coś trzeba załatwić na mieście typu zakupy czy transport czegoś większego, ale nawet w takich sytuacjach zwykły DPF raczy klękać :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Wrz 2016, 21:06

W 109KM masz turbo z VTG, dwumas i FAP
"mike" czy zatem silnik 1.6 90KM nie ma tych dodatków, które wymieniłeś dla 109KM?
kronosh
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 04 2000
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Mercedes-Benz W202 C180 16V
Silnik: 122KM(90kW) 170Nm R4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Wrz 2016, 22:11

Na 100% nie ma dwumasy, ale nie wiem do końca jak jest z FAP. Wdaje mi się, że nie ma go w wersji 90KM dostępnej m.in w Focusie II, pojawił się dopiero w tzw e-HDI 92KM dostępnej chyba od 2011 albo 2012r
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS Sriracha Red ze złocistymi płatkami
    Z okazji amerykańskiej premiery nowej wersji sedana IS, Lexus przygotował wyjątkowo pikantną stylizację tego modelu, w żartobliwy sposób nawiązującą do jednej z najostrzejszych odmian sosu chili. Auto prezentowane ...
    Audi museum mobile - mobilność jutra
    Audi museum mobile w Ingolstadt przedstawia wizję mobilności jutra. Na wystawie specjalnej "Audi future lab: mobilność ", od 6 grudnia 2012 r. do 17 marca 2013 r., można podziwiać inicjatywy producenta na temat silników ...

03 Wrz 2016, 08:00

Na 100% nie ma dwumasy, ... FAP. Wdaje mi się, że nie ma go w wersji 90KM...
"mike" czyli dla osób które poszukują oszczędnego diesla i akceptują 66kW tej jednostki może być to jakiś kierunek ?
kronosh
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 14 04 2000
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Mercedes-Benz W202 C180 16V
Silnik: 122KM(90kW) 170Nm R4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

03 Wrz 2016, 18:08

To jestem zaskoczony nie mile, że 1, 6 90km nie jedzie lepiej od benzyny 100km a myślałem, że różnica jest znacząca na korzyść diesla oczywiście...
Myślałem oczywiście nad benzyną 2,0 145km ale strasznie ciężko trafić na coś krajowego niestety...jeśli chodzi o 1,6 109 to czytałem kiepskie opinie o nim,bardziej były przychylne co do 1.8 tdci...
Szymon802
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 08 12 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford focus II
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Wrz 2016, 00:22

kronosh napisał(a):dla osób które poszukują oszczędnego diesla i akceptują 66kW tej jednostki może być to jakiś kierunek ?
szczerze mówiąc...nie
Zasadniczo ciężko określić przeznaczenie takiego samochodu. Do miasta nie, bo szybko wpadniesz w duże koszta, a i ekonomii tu niewiele. Na trasy do takiego auta ja Focus za słaby. Gdyby chociaż miał 6 biegów to może miałby odrobinę sensu. Jeśli koniecznie musi być diesel (jeździsz w trasy) to 1.6 110KM, a najlepiej 2.0 TDCI, bo ma 6 biegów.
Szymon802 napisał(a):To jestem zaskoczony nie mile, że 1, 6 90km nie jedzie lepiej od benzyny 100km a myślałem, że różnica jest znacząca na korzyść diesla oczywiście...
subiektywnie diesel pojedzie lepiej i to od dołu, ale to tylko subiektywne odczucie. Trochę lepiej wypadnie w elastyczności, ale nie będzie to warte tego, aby tak kombinować. W tym momencie nie chce mi się szukać tabelek z elastycznością, jednak te z 0-100 i V-max w 90 leżą w stosunku do benzyny
Szymon802 napisał(a):Myślałem oczywiście nad benzyną 2,0 145km ale strasznie ciężko trafić na coś krajowego
za Chiny ludowe nie kupisz 2.0 z salonu PL. Nasz rynek to przede wszystkim flotówki, a więc najczęściej benzyna 1.6 z podstawowym wyposażeniem, albo drogie w częściach 1.8 TDCI. Szukaj 2.0 zarejestrowanych w PL, a kiedyś tam sprowadzonych. To jest nieuniknione.
Szymon802 napisał(a):.jeśli chodzi o 1,6 109 to czytałem kiepskie opinie
tutaj nie ma się czego bać. Założę się, że większość narzeka na zatarte turbo (zatkay kanalik olejowy; drobiazg), a opinie bierzesz z autocentrum :ok: mimo, że to nowoczesna konstrukcja, jest o wiele lepszy od 1.8. No i ceny części nie przerażają. Byłby idealny, gdyby miał ten cholerny 6 bieg...
Ew mogę Ci podesłać na priv namiary do zaufanych handlarzy, którzy sprowadzają bardzo ładne auta z DE, bo tutaj od razu zostanę posądzony o reklamę... No tylko licz się z tym, że oni za te auta trochę sobie liczą, ale są naprawdę ok
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004