Foka 1.8tdci gaśnie nietypowy problem

29 Lis 2015, 20:03

Dzień dobry na początku Witam Wszystkich i proszę o poradę/pomoc, trafiłem tutaj bo mam problem z autem i nie mogę sobie poradzić, a kasy brak.
Jeżeli problem był już na forum to albo nie znalazłem albo nie pomogło.

Od początku…2 lata temu kupiłem forda focusa 1.8tdci 115km 2001r. i byłem szczęśliwy, po wymiane koła dwumasowego jeździłem bez problemu rok, problem zaczął się z końcem 2014r.

Jadąc do pracy tracił na mocy i gasł sygnalizował to migającą się kontrolką „sprężynki”- niby kontrolka od świec żarowych ale jak się później okazało to kontrolka od wszystkiego… Po wyłączeniu silnika i dosłownie odczekaniu chwilki znów jechał jakiś czas i tak w koło.
Zawiozłem do mechanika temat niby badał i wg niego okazało się że to czujnik położenia wałka rozrządu plus wymienił filtry, problem znikł na jakiś czas, obecnie w marcu tego roku zregenerowałem wtryski i wymieniłem pompę paliwa i kiedy już myślałem że to happy end i będę jeździł aż licznik wskaże 999 999 problem powrócił w listopadzie tego roku. Objawy te same, po zapaleniu się sprężynki auto kilka sekund i gaśnie, po odczekaniu chwilki i ponownym zapaleniu silnika znów ileś tam jedzie tyle ile mu się zechce.

Ostatnio nawet zgasł mi na 4 pasmówce w godzinach szczytu włączyłem awaryjne, prędkość spadała, wyłączyłem i 2 sekundy później włączyłem i pojechałem jakies 20 km dalej i tak co jakiś czas. Myśląc że to czujnik położenia wałka rozrządu kupiłem, wymieniłem i nic nie pomogło. Nie mam już pomysłu co to może być bo auto nie daje oznak że coś jest nie tak nie kopci, nie szarpie.

Zaraz jedziemy 300 km z rodziną na święta i nie chciałbym takich przygód na trasie, kasy na duże naprawy nie ma, co telefon i wizyta u mechanika to mówią iż temat rzeka że niby znowu wtryski, niby pompa(ale nie szarpie), komputer pokazuję pompę ale nie mam problemów z odpalaniem i jazdą (jak już jeździ) no i to też nie jest tak że jak komputer pokazuje to tak musi być tym bardziej że pompa wymieniona w marcu .

Jedno co zauważyłem może przypadek ale po 1 listopada jak zatankowałem paliwo bo prawie był na rezerwie zgasl mi po 200m od stacji, odczekałem znów 2 sekundy i przejechałem ponad 300km bez problemu, więc może przypadek albo coś w baku z paliwem że jakiś syf zaciąga ?

Teraz problem się nasila na mieście gaśnie 2 razy podczas godziny jazdy, nie da się jeździć nigdy nie wiadomo kiedy padnie.

Proszę o pomoc, o każdą radę co i jak.

Filtry wymieniane rok temu, ale czy to może być wina filtrów ?
focus85
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: ford focus
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

01 Sty 2016, 18:45

Witaj,
Sprawdzaliście może na komputerze jakie błędy pokazuje? To że zapala się sprężynka może oznaczać sporo różnych dolegliwości, dlatego wskazane jest sprawdzić konkretne błędy jakie wywala komputer.
Ja mechanik wymieniał filtr paliwa to sprawdził w jakim był stanie ten stary? Czasem warto to zrobić żeby wyeliminować przyczynę brudnego paliwa i wody. Może smok w baku zaciąga jakieś brudy które gdzieś kiedyś zatankowałeś i przez to zapycha się odpływ po krótkiej jeździe (tak sobie głośno myślę).

Sprawdź dokładnie te błędy na kompie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SsangYong Tivoli - druga generacja modelu
    Jesień 2019 to czas nowości SsangYong’a. Pierwszą z nich jest wprowadzenie na polski rynek nowej wersji Tivoli. Nowe Tivoli ma długość 4225 mm, szerokość 1810 mm oraz wysokość 1613 mm. W porównaniu do poprzedniej ...