Ford C-Max Fokus 2004/2005 1.6 Diesel/Petrol

05 Sie 2015, 18:26

Witam, może ktoś mi coś powiedzieć o tym aucie? Jakie spalanie, jakie wady i zalety ? Co się psuje a co nie ? tak na marginesie to wiem, że auto kopa nie będzie miało.
raaafik
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 01 2010
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nissan Amlera
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Sie 2015, 18:48

Ale co chcesz dokladnie wiedziec?
1.6 diesel sa 2 wersje 90KM i 109KM, obie podobne. Maja zarowno kola dwumasowe jak i jednomasowe. Mozna spotkac egzemplarze bez FAP/DPF.
Najczestsza awaria jest zatkanie sitka w rurze olejowej idacej do turbiny.
Efekt to zatarcie turbo. Nalezy rowniez zwrocic uwage na wspomaganie, elektryke i blacharke. Niestety te egzemplarze jeszcze rdzewialy.

Silnik 1.6 benzyna 100KM jest moim zdaniem za slaby dla tego auta. Spala ok 8-9L, bo trzeba go wysoko krecic. Lepsza opcja, bardziej wytrzymala jest 2.0L benzyna 145KM.
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Sie 2015, 19:25

z chęcią bym kupił 2.0 ale niestety nie mam jeszcze pełnych zniżek to moje ubezpieczenie było by takie jak samochód ;D

Dzięki za info, każde auto ma jakieś wady. Ludzie mają auta z silnikiem 1.6 i nimi jeżdżą to czyli da się :D nie jestem zbyt wymagający co do przyspieszenia. Twoim zdaniem auto warte swojej ceny ? Czy w tej cenie kupił byś inne auto - rodzinne, bo takie szukam?
raaafik
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 01 2010
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nissan Amlera
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Sie 2015, 19:33

Oczywiscie, ze warte. W tej cenie raczej nic lepszego nie znajdziesz.
Jak masz dzieci bedziesz sobie chwalil.
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Sie 2015, 19:48

Dzięki, właśnie takiej informacji potrzebowałem
raaafik
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 01 2010
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nissan Amlera
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Sie 2015, 20:05

Pamietaj zeby nie szukac igielek z zagranicy. Dobry Cmax z 2004-2005 musi kosztowac ok 14tys. Jak bedziesz widzial perly za 8-10tys to nawet nie zawracaj sobie glowy.
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Silnik F20C - Honda
    Honda słynie z bardzo dobrych silników oraz słynnego systemu zmiennych faz rozrządu VTEC. Jednym z najciekawszych motorów stworzonych przez japońskiego producenta jest ten zastosowany w Hondzie S2000. Wykonana ...

05 Sie 2015, 21:39

słuszna uwaga, będę pamiętać :)
raaafik
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 01 2010
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nissan Amlera
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Sie 2015, 21:40

W skrócie 90KM prostrza w budowie, bo bez dwumasy, FAP, turbo ze zmienną geometrią. Warto jednak kupić 109 bo jedzie bardzo miło i nie pali dużo. Elastyczność też bardzo ok
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Sie 2015, 22:10

mike1735 napisał(a):Warto jednak kupić 109 bo jedzie bardzo miło i nie pali dużo.

Lepiej 90tke + chip i masz 110/120KM :D
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2015, 22:47

Wbrew pozorom VTG robi robotę :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Sie 2015, 23:14

Jasne, że lepiej kupić mocniejsze fabrycznie auto, a nie jakieś "tjuningi" od tunera z laptopem za 100 pod blokiem a potem płacz, że turbo czy sprzęgło siadło :yes:
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

06 Sie 2015, 00:41

maniek1986 napisał(a):Jasne, że lepiej kupić mocniejsze fabrycznie auto, a nie jakieś "tjuningi" od tunera z laptopem za 100 pod blokiem a potem płacz, że turbo czy sprzęgło siadło :yes:

Zacytuj mi kiedy pisałem że chip ma być robiony za 100zł pod blokiem?
Takie rzeczy robi się w specjalistycznych firmach, które się tym specjalizują a nie u jakiegoś Cześka na zadupiu.
DamianCAR
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: E36, Opel Vectra C
Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
Skrzynia biegów: Manualna