Ford Escort 1.6 16V z 1999r

15 Maj 2007, 12:49

Witam wszystkich,

Jestem posiadaczem samochodu Ford Escort 1.6 16V z 1999 roku. Rok temu powiedziałbym szczęśliwym, teraz na chwilę obecną jeszcze się ugryzę w język zanim coś powiem - niesłusznie.

Mam problem, który nie wiem jak rozwiązac, byłem u kilku mechaników i nie wiedza za bardzo co jest grane.
Chodzi o to że, auto, przy zimnym silniku na benzynie, jak je odpale odrazu mi gaśnie, dojeżdżając do skrzyżowania, dając go na tzw "luz" gaśnie. Gdy się zagrzeje będąc na tym "luzie" skacze mi na obrotach od 700 do 1200 obr/min (słychac coś takiego jak by na jeden gar nie palił). zdarza się, że wtedy również zgaśnie. Jeżeli jadę i obroty już są wyższe od 2000 obr/min wszystko elegancko działa, samochód przyśpiesza nie czuc spadku mocy, jedynie czuję po kieszeni wzrost zużycia paliwa.
Objawy są również takie,
* zimny silnik - gdy depnę pedał gazu do podłogi to auto się dusi spada z obrotów i gaśnie
* ciepły silnik - gdy depnę pedał gazu do podłogi to auto się dusi spadając do około 500 obr/min poczym wskakuje na wyższe.

Elementy jakie wymieniłem to:
- silnik krokowy
- pompa paliwa
- filtr paliwa
- świece

- przepływomierz powietrza - jest dobry
- ciśnienie w silniku - sprawdzone i jest dobre
- od 4-miesięcy używana tylko benzyna 98-oktanowa

Może pomoże Wam to że gdy przełączę na gaz (instalacja sekwencyjna), pojazd podobnie się zachowuje na ciepłym silniku, z czego gdy przyśpieszam pomiędzy 1000 - 2000 obr/min silnikiem szarpie, - na benzynie tego zjawiska nie ma.

Bardzo proszę o pomoc, gdyż fordzik ten musi byc codziennie w ruchu.

Z góry serdecznie dziękuję,
z poważaniem
Błażej M
Ostatnio edytowany przez broda83, 25 Kwi 2010, 21:55, edytowano w sumie 1 raz
broda83
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 24 Kwi 2010, 08:01

    Kolego moim zdaniem powinienes wymienic aparat zaplonowy lub cewke zalezy co masz... ale w fordach to jest cewka potem wymien regulator wolnych obrotow i powinno wszytsko wrocic do normy
    Paweł
    scooby_xd
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Sosnowiec

    24 Kwi 2010, 12:23

    Problem jest w wolnych obrotach wiec mysle ze do czyszczenia cala przepustnica Zwroc uwage na miejsce wkrecenia silnika krokowego i kanal wolnych obrotow
    elektron1234
    Aktywny
     
    Posty: 306
    Miejscowość: Rzeszow

    17 Lip 2011, 11:49

    a wg mnie co bardzo czeste w fordach chodzi o odpowietrzenie skrzyni korbowej ---> tzw odma pod obudowa termostatu masz metalowa rurke jedna czesc pedzie do ssacego 2 do zaworka odpowietrzenia czesto zdarza sie ze gumowe laczniki sie przedziurawiaja jezeli nie zostaje wyczyscic zawor powinien dzialac w 2 strony jednak tylko w jedna swobodnie wykluczylbym jeszcze sonde skoro przeplywka jest dobra to po odlaczeniu jej zupelnie problem rozumiem nadal wystepuje wtedy w awaryjnym i sonad a nie ma wplywu nie dotykaj ani krokowego ANI PRZEPUSTNICY BO TO BEDZIE OSTATNIA RZACZ KTORA ZROBISZ
    Leon89
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Auto: Escort 1.6 16v
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Renault ZOE - limitowana seria STAR WARS
      Renault świętuje partnerską współpracę z producentami STAR WARS™ i prezentuje limitowaną serię swojego najbardziej awangardowego samochodu ZOE, który jest liderem wśród samochodów elektrycznych ...
      Śmiertelne selfie - czy warto tak się narażać?
      Brak uwagi i rozkojarzenie podczas prowadzenia samochodu spowalniają czas reakcji i powodują niebezpieczne sytuacje na drodze. Korzystając z telefonu podczas jazdy znacząco zwiększamy ryzyko wypadku. Jeszcze do niedawna to ...