Ford Escort 1.8D 95r. MK7 Kombi

05 Cze 2010, 18:14

Witam,

mam taki problem: ściaga mi auto w prawo przy puszczeniu kierownicy, przy ostrym hamowaniu - też w prawo, przy
zmianie biegu jakby auto jakby odepchnie w ktoras ze stron - ciezko ustalic w ktora roznie bywa.. przy ostrym hamowaniu kierownica po prostu sama skreca.. dodam ze wpadl mi pedal hamulca w podloge ale hamulce same w sobie sa w porzadku

oczywiscie ku rozwiazaniu probemu robilem wiele..

- wymienione tuleje przedniego wahacza (komplet 4 szt. oryginaly Forda)
- sprawdzane zawieszenie na stacji kontroli pojazdow jak i u kilku mechanikow - zadnych luzow, wszystko gra
- sprawdzana i nieznacznie poprawiana zbieznosc u mechanika, sprawdzana zbieznosc na stacji kontroli pojazdow -
wynik ok
- wymienione tarcze, klocki i przewody elastyczne przedniej osi, nowy plyn hamulcowy, odpowietrzenie ukladu
- sprawdzenie skutecznosci hamulcow na stacji kontroli pojazdow - ok
- ściaga tak samo na 3 roznych kompletach opon (oponki, felgi konkretne, zimą nowki hankooki, teraz uzywane klebery dynaxer hp2)
- temperatura felg po jezdzie po miescie (celowo sporo hamowania) dokladnie taka sama (z przodu i z tylu)
- na postoju nie czuc zadnych luzow czy to w kolumnie kierowniczej czy zawieszeniu czy gdziekolwiek, podczas jazdy
jest dosyc dziwnie bo jakby byl luz ale pewien mechanik powiedzial ze wydaje mi sie bo tak juz jest w autach ze
wspomaganiem), przy jezdzie po roztopionym sniegu ostro rzucalo autem - to normalne ? mialem wrazenie jakichs luzow..

co mi poradzicie ? juz na prawde nie wiem co mam robic, miaem nadzieje ze problem tkwi w przewodach bo byly stare, zostaly wymienione i jest to samo, rece mi juz opadają

no i jeszcze tak na koniec: zbierznosc niby okay ale aby jechac prosto kierownica musi byc lekko skrecona, nie wiem czy to temu ze zbierznosc poprawiana byla juz na skreconej kierownicy czy to moze cos innego..

bede wdzieczny za pomocne rady, bo juz tyle pieniedzy i nerwow pochlonal ten problem ze nie mam juz sil..
Ostatnio edytowany przez d4nny 08 Cze 2010, 19:55, edytowano w sumie 2 razy
d4nny
Nowicjusz
 
Posty: 3

05 Cze 2010, 19:54

d4nny napisał(a): zbierznosc niby okay ale aby jechac prosto kierownica musi byc lekko skrecona

Czy nie przypadkiem w lewą stronę.... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Cze 2010, 23:35

Migi60 napisał(a):
d4nny napisał(a): zbierznosc niby okay ale aby jechac prosto kierownica musi byc lekko skrecona

Czy nie przypadkiem w lewą stronę.... :?: :?:


lekko w prawą stronę
d4nny
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Cze 2010, 19:38

tłoczki nie są zapieczone?? prowadnice czyste i nasmarowane?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Cze 2010, 19:32

A jakie to auto? I jakie ma wyposażenie - ABS, ASR,ESP itd..
Proszę pisać tytuł tematu zgodnie z regulaminem oraz zamieszczać tematy we właściwych działach forum.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Cze 2010, 12:30

auto takie jak mam w profilu Ford Escort 1.8D 95r. MK7 Kombi, wspomaganie
tłoczki nie zapieczone

wygląda na to, że winowajcą jest maglownica, nie cieknie, nie stuka, nie puka, przy skręcaniu nic nie słychać ale te dziwne luzy na kierownicy podczas jazdy to jej sprawka bo już wszystko zostało sprawdzone, potrzebna będzie regeneracja maglownicy czy jednak jakaś drobna naprawa z którą poradzi sobie zwykły mechanik z doświadczeniem ?

czy jest taka opcja skasowania luzu na maglownicy w escorcie ? bo w innych autach jest..
d4nny
Nowicjusz
 
Posty: 3