VW Golf III 1.4 - dziwne dźwieki przy skręcaniu kołami

03 Kwi 2010, 12:04

Witam , mam następujący problem... Od kilku dni podczas postoju , lub na bardzo wolnych obrotach przy skręciniu w prawo przy prawym kole słychac jakieś obcieranie , zgrzyty , piski ( nie wiem jak to mozna nazwać) . Dźwiek jakby cos gumowego tarło o cos... Dodam ze wspomagania nie mam , bo przejrzałem kilka takich tematów i wszyscy pisali o podobnych problemach i u nich usterka wiazała sie z pompa wspomagania... Dodam ze tez od pewnego czasu gdy jade po nierównym terenie i najbardziej przy skrecaniu podczas jazdy po nierównym (np nierówna kostka brukowa) to w tym samym kole słychać donośne pukanie.... Czy te dwie sprawy mogą być związane?? Co to może być??
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

03 Kwi 2010, 15:53

może być sworzeń wahacza, łożysko piasty, tuleje metalowo gumowe wahacza, przegub...
łożysko można wykluczyć podnosząc daną stronę do góry, łapiąc koło z góry i z dołu i ruszając nim, reszta na SKP albo u mechanika
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Kwi 2010, 23:21

Wymień pasek klinowy, to takie piski powoduję.
Puzon
Nowicjusz
 
Posty: 12

04 Kwi 2010, 20:28

Puzon napisał(a):Wymień pasek klinowy, to takie piski powoduję.

No pasek klinowy to napewno nie jest :P niby znam sie nie wiele ale pasek to bym rozpoznał , pozatym nie mam płaskiego paska wiec u mnie nie piszczy ;> . Odnosnie tych usterek wypisanych przez Pociesznego to musze rzeczywiście podjechać na kanał do machanika i tam sie okaże ile to znowy trzeba wydać żeby było ok. :(
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

07 Kwi 2010, 12:13

możesz też spróbowac podnieść tą strone do góry i chwycic doł koła jedną ręką i góre drugąreką i zobaczyc czy są luzy na kolumnie
SylwekGT
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Iwonicz

08 Cze 2010, 15:37

Witam , troche czasu juz mineło od załozenia tego tematu, no ale wszystko juz gra i chciałem napisac co było. Mechanik wymienił sworzeń wahacza z tej jednej strony i gume na przegubie, sam do końca nie był pewien czy to to powoduje te pukanie i zgrzytanie , ale jak sie okazało to było to. Jeszcze lekko była obluzowana nakrętka ta co jest pod ta główna sróba u góry na amortyzatorze, na ale wszystko dokrecone i nie słychac juz tego jak było wczesniej. Robota kosztowała mnie 115 zł.
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Obowiązkowy przegląd pojazdu, a koronawirus?
    Co zrobić w sytuacji jak niebawem kończy nam się przegląd naszego samochodu? W normalnych warunkach umawiamy się na niego kilka dni wcześniej lub po prostu jedziemy wykonać ścieżkę diagnostyczną. Nie inaczej jest obecnie ...