Jest to bardzo częste zjawisko w autach które na codzień są eksploatowane na krótkich odcinkach. Prawda jest taka, że zarówno silnik jak i olej są zaprojektowane do pracy w odpowiednich temperaturach. Zjawisko masła pod korkiem wskazuje na wysoką jakość oleju, który ma dużą zawartość dodatków hydrofobowych. Mają one za zadanie wiązać wodę w tzw. "majonez" i umieszczać go możliwie jak najwyżej- czyli korek, odma itd. Woda pojawiająca się w silniku, nie majac możliwości odparowania, nie ma krążyć w układzie smarowania, lecz powinna być umieszczana w możliwie bezpiecznym miejscu. Proponuję Ci dwa rozwiązania- raz w tygodniu w okresie jesiennym/ zimowym wyskocz na trasę, staraj się używać niższych biegów, aby auto miało możliwość osiągnięcia odpowiedniej temperatury- majonez zniknie. Drugie rozwiązanie to wymieniaj olej raz do roku jednak staraj się to robić późną wiosną, gdy będą zaczynać się przymrozki. Największy wysiłek oleju w Twoim aucie ma miejce zimą, gdy temperatura silnika jest niska. Wtedy świeży olej będzie miał nalepsze parametry a to spowoduje lepszą ochronę silnika. Ostatnia uwaga to taka, abyś stosował Magnatec 5W30 A5- olej ten jest zaprojektowany wspólnie z Fordem do silnika w Twoim aucie. Jak masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem