Ford Focus 1.6 '98 - nierównomierne zużycie opony

13 Lip 2009, 14:32

Witam Forumowiczów,
mam problem jak w temacie - w przednim prawym kole występuje nierównomierne zużywanie się bieżnika - część zewnętrzna jest praktycznie "łysa", środek i część wewnętrzna jest OK. W lewym kole zjawisko też występuję ale na znacznie mniejszą skalę. Co może być powodem takiego zjawiska? 2 miesiące temu miałem przegląd i zbieżność wówczas była OK, zawieszenie w kilku miejscach było "do roboty" m.in. w tym kole, w którym występuje problem (wymieniłem w nim łącznik stabilizatora i sworzeń; sworzeń wymieniłem również w lewym kole). Nie wiem czy to ma związek, ale mniej więcej w tym samym czasie w którym pojawił się problem z oponą, pojawił się również problem z dziwnym piszczeniem prz hamowaniu i skręcaniu (szczególnie skręcaniu), przy niewielkiej prędkości na rozgrzanym silniku. Przy zimnym silniku piszczenie nie występuje. Czy mechanik robiąc zawieszenie mógł coś spartaczyć? Co myślicie i radzicie?
harry211
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Francja
  • 13 Lip 2009, 15:19

    ale co ci piszczy opony czy cos w silniku bo tego nie ujales
    kamilszczak01
     

    13 Lip 2009, 15:42

    Trudno stwierdzić co piszczy, coś jakby tarcie czegoś o metal i dobiega z przodu. I raczej to nie opony - stawiam na jakiś pasek albo klocki.
    harry211
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Francja

    13 Lip 2009, 15:59

    a na postoju nie piszczy????
    kamilszczak01
     

    13 Lip 2009, 20:42

    Na postoju nie, wyłącznie podczas jazdy. Nie wierzę w zbiegi okoliczności i skoro wcześniej wszystko było ok, następnie wymieniłem elementy zawieszenia (mechanik stwierdził że na obu sworzniach są luzy, a łącznik stabilizatora "wyszedł" na przeglądzie) to problem musi tkwić gdzieś tutaj.
    harry211
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Francja

    13 Lip 2009, 20:52

    A co bylo wymieniane w zawieszeniu?
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      [C] 147 GTA / S3 8L / Impreza GD WRX / Golf IV R32
      Podstawowe kryteria zestawienia: - segment C - silnik benzynowy o mocy ponad 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 147 3.2 GTA - 250KM - Audi S3 ...

    13 Lip 2009, 22:30

    Jedź na geometrię. Na pewno nie jest OK...
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    14 Lip 2009, 08:19

    W zawieszeniu wymieniany był łącznik stabilizatora lewy przód (to jest to koło, w którym występuje problem z bieżnikiem opony) oraz oba sworznie (przód). W tyle obie tuleje wahacza.

    [ Dodano: Czw Lip 16, 2009 09:54 ]
    A więc, mechanik u którego robiłem zawieszenie nie robi zbieżności, a na pytanie czemu mnie nie poinformował o takiej konieczności opdowiedział, że "niemożliwe, gdyż każdego klienta o tym informujemy". Mniejsza o to, finał jest taki, że pojechałem do innego, ustawiłem zbieżność, piski ustały, natomiast doszedł wydatek z wymianą obu przednich opon (gość od zbieżności stwierdził, że trzeba wymienić bo samochód może ściągać).
    Dzięki Kubuch za poradę.
    harry211
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Francja