Ford Focus 1.8 TDCI nie odpala

05 Lut 2017, 21:03

Witam. Zakupiłem samochód 3 dni temu przez 1 dzień wszystko fajnie chodziło, nastepnego dnia zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i niby chodził i brak mocy a do tego biały dymek był z tumnika przy tym. Gdy zgasło spróbowałem odpalić i chodził znów ok. I tak miałem do wczoraj wieczora z 5 razy. A dziś nad ranem próbowałem odpalić Focusa i zapalił na 5 może 10 sekund i zgasł. Od tamtej pory Tylko kręci i nic więcej. Troszkę czytełem na ten temat i też próbowałem na plaku odpalić i tez nic to nie dało. Wiem że ten temat był wiele razy przerabiany ale każdemu na plaku odpalał a mi wogóle i jakby było odcięte paliwo :/ Może ktoś mi pomoże ? :(


PS. Dziś byłem na komputerze wyskoczyły błędy;
P 1211
P 2291
P 0251
Jeszcze miałem problem z napięciem ładowania, miałem około 16V czyli za duże z tego co wiem. Może być to powiązane z tymi błedami? Licze na jakieś odpowiedzi :/
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

06 Lut 2017, 20:46

rafmik napisał(a):PS. Dziś byłem na komputerze wyskoczyły błędy;
P 1211
P 2291
P 0251

Opisy znajdziesz na necie , jednak dziwi mnie to że Ty szukasz odpowiedzi, a ten co odczytał błędy nie uświadomił Cię o ich znaczeniu
rafmik napisał(a):Od tamtej pory Tylko kręci i nic więcej
Dziwi mnie w dalszym ciągu jak udałeś się na odczytanie błędów ?.
rafmik napisał(a): Troszkę czytałem na ten temat i też próbowałem na plaku odpalić i tez nic to nie dało.
Musi być ten prawdziwy plak , (nie np. z K2 ) lub typowy samostart. Wskazany w Twoim przypadku jest test wtryskiwaczy na przelew i podgląd w programie diagnostycznym ciśnienia paliwa na szynie CR. We własnym zakresie możesz zacząć od wymiany filtra paliwa.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lut 2017, 22:11

Byłem u znajomego mechanika o odczyt błędów ale nie będę tam naprawiał samochodu. Jutro zaprowadzam do zaufanego mechanika który ma serwis więc wole zapłacić więcej i mieć coś na gwrancji. A co do plaka próbowałem prawdziwego i nic a tylko coś strzelało przy kreceniu silnika i zaraz po przestaniu wiec dałem sobie spokój :/
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

06 Lut 2017, 22:16

bonifacy napisał(a): We własnym zakresie możesz zacząć od wymiany filtra paliwa.


Można jakoś sprawdzić ten filtr czy jest ok?
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

08 Lut 2017, 19:38

Filtra paliwa się nie sprawdza, tylko poprostu się go wymienia. Przecież nie kosztuje on majątek a zaledwie kilkanaście złotych
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16727
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2017, 22:31

Wczoraj zaprowadziłem samochód do mechanika. Na szczęście nic poważnego nie było. Wymienił filtr paliwa, zawór zwrotny i wężyki od wtrysków czy jakoś tak bo nie ja rozmawiałem z mechanikiem tylko tata. Jednym słowem nie były szczelne przewody paliwowe i sie zapowietrzał :) Dokładnie wszystko bede jutro wiedział przy odebraniu samochodu :) :naughty:
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda po mokrej nawierzchni - poślizg pod kontrolą
    Jazda po mokrej nawierzchni wymaga od kierowców więcej ostrożności i umiejętności. Jednym z największych niebezpieczeństw w takich okolicznościach jest akwaplanacja, czyli poślizg wodny. Co sprzyja akwaplanacji? Zły ...
    Kupuję samochód - gdzie rozglądać się za autami?
    Zastanawiasz się nad zakupem samochodu? Na pewno jest to dość stresująca chwila, patrząc szczególnie na fakt, iż nowości nie brakuje. Im więcej posiadamy pieniędzy, tym większy zakres możliwości mamy do wyboru. Niezależnie ...

15 Lut 2017, 07:56

Niestety dalej to samo :/ Ale zaobserwowałem że na dłuższej trasie raz mi się zaświecą świece żarowe na początku jazdy tak około 10km do 20km na trasie 140 km a jak wracałem ta sama trasa wogóle mi się nie zaświeciły. Gdy jezdze na miejscu z postojami gaszaca i nie gaszac to czesto mi się to dzieje i czuć nie przyjemny zapach przy tym. A co do elektryki założyłem nowy używany alternator który jest dobry bo było sprawdzane ładowanie w samochodzie przed wyjęciem ale nadal jest ładowanie 15,2V nie zależnie czy jest ciepły czy zimny a jak dodam gazu to się zmniejsza ładowanie. Może ktoś mi pomóc? brakuje mi już pomysłów co to może być :/ a i teraz mróz czy nie mróz pali ładnie
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

15 Lut 2017, 14:05

rafmik napisał(a):Ale zaobserwowałem że na dłuższej trasie raz mi się zaświecą świece żarowe na początku jazdy tak około 10km do 20km na trasie 140 km a jak wracałem ta sama trasa wogóle mi się nie zaświeciły
Nie powinny się świecić podczas jazdy tylko przy odpalaniu.

rafmik napisał(a):A co do elektryki założyłem nowy używany alternator który jest dobry bo było sprawdzane ładowanie w samochodzie przed wyjęciem ale nadal jest ładowanie 15,2V nie zależnie czy jest ciepły czy zimny a jak dodam gazu to się zmniejsza ładowanie.
Wymieniałeś razem z regulatorem napięcia?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Lut 2017, 16:23

Świeca się podczas jazdy gdy go zgaszę i odpale znowu normalnie jedzie, wymieniłem razem z regulatorem :/
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

17 Lut 2017, 00:30

Zaoserowałem dziś dziwny ruch pedału gazu taki delikatny uskok w dół i do góry i po tym zaświeciła sie ta słynna kontrolka świec. Może mieć coś wspólnego z tym?
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

17 Lut 2017, 19:35

rafmik napisał(a):Zaoserowałem dziś dziwny ruch pedału gazu taki delikatny uskok w dół i do góry i po tym zaświeciła sie ta słynna kontrolka świec. Może mieć coś wspólnego z tym?
Pod czas jazdy to wyczułeś?

Ja bym na początek ogarnął problem z za wysokim ładowaniem bo to może być główna przyczyna problemów do tego mając takie napięcie za chwilę może się okazać że inne systemy elektroniczne zaczną padać.
rafmik napisał(a): wymieniłem razem z regulatorem :/
Może sprawdź podłączenia przewodów do alternatora i regulatora, czy masy są dobre. Przy takim napięciu wygotujesz szybko akumulator. Sprawdź czy masz możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu w akumulatorze jeżeli tak to sprawdź jego poziom.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2017, 08:00

Kacper napisał(a):Pod czas jazdy to wyczułeś?

Tak podczas jazdy.

Kacper napisał(a):Może sprawdź podłączenia przewodów do alternatora i regulatora, czy masy są dobre. Przy takim napięciu wygotujesz szybko akumulator. Sprawdź czy masz możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu w akumulatorze jeżeli tak to sprawdź jego poziom.


Ok sprawdzę.
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1