Ford Focus 1.8 TDCI nie odpala

05 Lut 2017, 21:03

Witam. Zakupiłem samochód 3 dni temu przez 1 dzień wszystko fajnie chodziło, nastepnego dnia zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i niby chodził i brak mocy a do tego biały dymek był z tumnika przy tym. Gdy zgasło spróbowałem odpalić i chodził znów ok. I tak miałem do wczoraj wieczora z 5 razy. A dziś nad ranem próbowałem odpalić Focusa i zapalił na 5 może 10 sekund i zgasł. Od tamtej pory Tylko kręci i nic więcej. Troszkę czytełem na ten temat i też próbowałem na plaku odpalić i tez nic to nie dało. Wiem że ten temat był wiele razy przerabiany ale każdemu na plaku odpalał a mi wogóle i jakby było odcięte paliwo :/ Może ktoś mi pomoże ? :(


PS. Dziś byłem na komputerze wyskoczyły błędy;
P 1211
P 2291
P 0251
Jeszcze miałem problem z napięciem ładowania, miałem około 16V czyli za duże z tego co wiem. Może być to powiązane z tymi błedami? Licze na jakieś odpowiedzi :/
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

06 Lut 2017, 20:46

rafmik napisał(a):PS. Dziś byłem na komputerze wyskoczyły błędy;
P 1211
P 2291
P 0251

Opisy znajdziesz na necie , jednak dziwi mnie to że Ty szukasz odpowiedzi, a ten co odczytał błędy nie uświadomił Cię o ich znaczeniu
rafmik napisał(a):Od tamtej pory Tylko kręci i nic więcej
Dziwi mnie w dalszym ciągu jak udałeś się na odczytanie błędów ?.
rafmik napisał(a): Troszkę czytałem na ten temat i też próbowałem na plaku odpalić i tez nic to nie dało.
Musi być ten prawdziwy plak , (nie np. z K2 ) lub typowy samostart. Wskazany w Twoim przypadku jest test wtryskiwaczy na przelew i podgląd w programie diagnostycznym ciśnienia paliwa na szynie CR. We własnym zakresie możesz zacząć od wymiany filtra paliwa.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lut 2017, 22:11

Byłem u znajomego mechanika o odczyt błędów ale nie będę tam naprawiał samochodu. Jutro zaprowadzam do zaufanego mechanika który ma serwis więc wole zapłacić więcej i mieć coś na gwrancji. A co do plaka próbowałem prawdziwego i nic a tylko coś strzelało przy kreceniu silnika i zaraz po przestaniu wiec dałem sobie spokój :/
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

06 Lut 2017, 22:16

bonifacy napisał(a): We własnym zakresie możesz zacząć od wymiany filtra paliwa.


Można jakoś sprawdzić ten filtr czy jest ok?
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

08 Lut 2017, 19:38

Filtra paliwa się nie sprawdza, tylko poprostu się go wymienia. Przecież nie kosztuje on majątek a zaledwie kilkanaście złotych
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2017, 22:31

Wczoraj zaprowadziłem samochód do mechanika. Na szczęście nic poważnego nie było. Wymienił filtr paliwa, zawór zwrotny i wężyki od wtrysków czy jakoś tak bo nie ja rozmawiałem z mechanikiem tylko tata. Jednym słowem nie były szczelne przewody paliwowe i sie zapowietrzał :) Dokładnie wszystko bede jutro wiedział przy odebraniu samochodu :) :naughty:
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autolaweta na bazie - Toyota Land Cruiser serii J7
    Toyota Land Cruiser serii J7 znana jest jako praktyczna i niezniszczalna terenówka, wykorzystywana do najcięższych prac – od kopalni, przez wojsko, po służby ratunkowe i miejskie. Dobrym przykładem jest ciekawy ...
    Jak powstają aluminiowe felgi?
    Koła należą do najbardziej obciążonych i nieustannie narażonych na uszkodzenia, a zarazem najważniejszych dla bezpieczeństwa elementów samochodu. Poniżej wyjasniamy, jak powstają lekkie i niezwykle wytrzymałe, aluminiowe ...

15 Lut 2017, 07:56

Niestety dalej to samo :/ Ale zaobserwowałem że na dłuższej trasie raz mi się zaświecą świece żarowe na początku jazdy tak około 10km do 20km na trasie 140 km a jak wracałem ta sama trasa wogóle mi się nie zaświeciły. Gdy jezdze na miejscu z postojami gaszaca i nie gaszac to czesto mi się to dzieje i czuć nie przyjemny zapach przy tym. A co do elektryki założyłem nowy używany alternator który jest dobry bo było sprawdzane ładowanie w samochodzie przed wyjęciem ale nadal jest ładowanie 15,2V nie zależnie czy jest ciepły czy zimny a jak dodam gazu to się zmniejsza ładowanie. Może ktoś mi pomóc? brakuje mi już pomysłów co to może być :/ a i teraz mróz czy nie mróz pali ładnie
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

15 Lut 2017, 14:05

rafmik napisał(a):Ale zaobserwowałem że na dłuższej trasie raz mi się zaświecą świece żarowe na początku jazdy tak około 10km do 20km na trasie 140 km a jak wracałem ta sama trasa wogóle mi się nie zaświeciły
Nie powinny się świecić podczas jazdy tylko przy odpalaniu.

rafmik napisał(a):A co do elektryki założyłem nowy używany alternator który jest dobry bo było sprawdzane ładowanie w samochodzie przed wyjęciem ale nadal jest ładowanie 15,2V nie zależnie czy jest ciepły czy zimny a jak dodam gazu to się zmniejsza ładowanie.
Wymieniałeś razem z regulatorem napięcia?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Lut 2017, 16:23

Świeca się podczas jazdy gdy go zgaszę i odpale znowu normalnie jedzie, wymieniłem razem z regulatorem :/
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

17 Lut 2017, 00:30

Zaoserowałem dziś dziwny ruch pedału gazu taki delikatny uskok w dół i do góry i po tym zaświeciła sie ta słynna kontrolka świec. Może mieć coś wspólnego z tym?
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1

17 Lut 2017, 19:35

rafmik napisał(a):Zaoserowałem dziś dziwny ruch pedału gazu taki delikatny uskok w dół i do góry i po tym zaświeciła sie ta słynna kontrolka świec. Może mieć coś wspólnego z tym?
Pod czas jazdy to wyczułeś?

Ja bym na początek ogarnął problem z za wysokim ładowaniem bo to może być główna przyczyna problemów do tego mając takie napięcie za chwilę może się okazać że inne systemy elektroniczne zaczną padać.
rafmik napisał(a): wymieniłem razem z regulatorem :/
Może sprawdź podłączenia przewodów do alternatora i regulatora, czy masy są dobre. Przy takim napięciu wygotujesz szybko akumulator. Sprawdź czy masz możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu w akumulatorze jeżeli tak to sprawdź jego poziom.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2017, 08:00

Kacper napisał(a):Pod czas jazdy to wyczułeś?

Tak podczas jazdy.

Kacper napisał(a):Może sprawdź podłączenia przewodów do alternatora i regulatora, czy masy są dobre. Przy takim napięciu wygotujesz szybko akumulator. Sprawdź czy masz możliwość sprawdzenia poziomu elektrolitu w akumulatorze jeżeli tak to sprawdź jego poziom.


Ok sprawdzę.
rafmik
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Focus 1.8 DCI MK1