Seat Toledo II ciężko pali po mroźnej nocy.

13 Lut 2017, 16:39

Witam! Mam problem z moim Seatem Toledo II 1999r 1.9TDI 110KM. Mianowicie, gdy próbuję odpalić go rano po całym nocnym postoju na dworze przy temperaturze np. -15 ma dosyć ciężko, a jak już odpali to obroty skoczą w górę około 1200 i z 1000 drżąc spadają powoli na 900 przez około 2-3min. Czytałem, że przyczyną może być czujnik temp.cieczy chłodzącej i znalazłem go wpiętego można powiedzieć od ściany czołowej silnika, pod filtrem powietrza. Ma on taką spinkę która u mnie jest poluzowana i łatwo ją wyciągnąć w dół, a czujnik jest mokry od płynu chłodniczego. Czy to ten czujnik może być problem trudniejszego odpalania i wysokich obrotów przy odpalaniu? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

P.S: Przy plusowej temperaturze nie ma problemu z odpaleniem,obroty także są normalne, a i jeżeli odpale silnik raz przy- 15 i zgaszę, następne odpalenie jest już od strzała bez problemu.
Sanczo155
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.9TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2017, 21:43

Lepiej jak byś sprawdził np. VAGiem czy nie masz jakiś błędów w komputerze. Możesz też odłączyć ten czujnik i sprawdzić jak auto odpali.

Problemem tu mogą być też świece żarowe. Wystarczy że jedna będzie nie sprawna i efekt może być taki jak piszesz przy odpalaniu przy większych mrozach.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2017, 22:25

Jeżeli auto odpali bez problemu na odłączonym czujniku to znaczy, że to jego wina?

Zapomniałem dodać, że świece sprawdzałem multimetrem ich oporność i każda z nich miała około 1Ω, więc każda ze świec powinna być dobra.
Sanczo155
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.9TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2017, 10:39

Jedną z najprostszych rzeczy to jest właśnie sprawdzenie czujnika temperatury, może przekłamywać i podawać do ECU niewłaściwą temperaturę. Tu wystarczy podpiąć się do VAGa i sprawdzić wskazania temperatury na zimnym silniku, powinny być one zbliżone do temperatury otoczenia.

Możesz go odpiąć i zobaczyć czy np. świece dłużej grzeją i lepiej odpala? Po odpięciu czujnika temperatury inaczej kształtuje się mapa rozruchu silnika i zwiększa się dawka paliwa przy mniejszych obrotach rozrusznika.

Kolejną przyczyną mogą być złe kąty początkowe wtrysku i problem będzie taki jak u ciebie z ciężkim paleniem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2017, 14:10

Odlaczylem dziś ten czujnik i tak samo odpalił z oporami.
Sanczo155
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.9TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2017, 23:02

Sanczo155 napisał(a):Odlaczylem dziś ten czujnik i tak samo odpalił z oporami.
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Rozrusznik i akumulator są w dobrym stanie?

Miałem kiedyś 1.9 TDI AVF i problem z odpalaniem do strzału w zimie był rozrusznik. Po regeneracji zapalał praktycznie z dotknięcia. To tak na marginesie :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX 450h - duży luksusowy SUV
    RX 450h to duży luksusowy SUV o długości 4,89 m z napędem hybrydowym o mocy 313 KM, który przyspiesza do setki w 7,7 s. Zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 7,6 l/100 KM. Testerzy Consumer Reports uzyskali średni wynik ...

15 Lut 2017, 14:26

Filtr paliwa wyminilem przed zimna na nowy, akumulator i rozrusznik wydaje się dobrze kręcić.
Sanczo155
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.9TDI 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999