Ford focus 1.8 tdci vs Skoda Fabia 1.9 tdi

08 Maj 2010, 22:40

Witam wszystkich,
Na cel zakupowy dysponuję budżetem do ok 17 tys. Nad zakupem zastanawiam się już od jakiegoś czasu - mam już za sobą kilka typów, z których wycofałem się.
Aktualnie na tapecie mam:

1. Ford Focusa z silnikiem 1.8 tdci - chodzi o wersję kombi (rocznik 2002-2003 jak za tą kwotę).
2. Skoda Fabia 1.9 tdi - też kombi (chociaż skoda mniej wizualnie mi się podoba...i jest mniej komfortowa na pewno)

W zasadzie chodzi mi o auto ekonomiczne (nie tylko w zużyciu paliwa ale i pod względem awaryjności oraz związanymi z tym kosztami) i przestronne (rodzinne - ja, żona, dwójka dzieci i związane z tym graty :))
Naczytałem się o dieslach różnych złych rzeczy w necie i na tej podstawie mam wątpliwości co do zasadności zakupu auta z silnikiem na olej napędowy - poproszę też o wypowiedzi w tym temacie

A może podsuniecie mi jakieś godne uwagi typy od siebie?

ps. Rozważałem też zakup Citroena Xara z rocznika 2002 np (nieco tańszy) i włożenie 2-2,5 tyś w odświeżenie tego auta (xara sedan nie jest chyba mała i powinna sprostać wymaganiom przestrzennym)...lub też nad c5 (sedan) z 2002-2003 - wizualnie wypada korzystnie, ale jak wiem jest nafaszerowana elektroniką, która (jak się dowiedziałem) jest zawodna
felixx
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Grajewo

08 Maj 2010, 22:50

Biorąc pod uwagę główne podane przez Ciebie kryterium a mianowicie przestronność wybór ogranicza się tylko do Fousa ;) Fabia wypada bardzo, bardzo blado pod względem ilości miejca :( Nie piszę tak dla tego, że sam mam Focusa bo kupując auto brałem Fabkę pod uwagę. Przymierz się do obu aut w jakichś komisach bądź na giełdzie i sam szybciutko dokonasz wyboru ;) Awaryjność - grunt to nie kupić trupa i będzie dobrze :)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

08 Maj 2010, 23:19

Jeździmy obecnie fiatem punto - stąd też ewentualna przesiadka do fabii kombi wydaje się być rozwiązaniem dużo zmieniającym na plus pod względem przestronności.
Ford jest autem bardziej komfortowym, spalającym nieco więcej paliwa niż przywołana Skoda (różnica akceptowalna) - zastanawiam się głównie nad awaryjnością tych dwóch aut.
Obiło mi się o uszy, że w fordach kłopotliwym może być zawieszenie - a z tego co wiem nie wszystkie serwisy niezależne (a może żaden) nie wykonują napraw z tym związanych (odsyłają do serwisu autoryzowanego).
Celuję w auto, które umożliwi mi spokojną eksploatację przez ok 5 lat - bez niespodzianek związanych z wydatkami rzędu kilka tyś jednorazowo (ale nie ja jeden szukam takiego auta :grin: )
Poza tym naczytałem się i nasłuchałem o problemach z korozją jeżeli chodzi o focusy :???:
felixx
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Grajewo

08 Maj 2010, 23:29

Naprawdę wsiądź do Fabii gdzieś w komisie - w środku jest ciasnota straszna i IMO wcale nie jest lepiej niż w Punto. Serwisowanie zawieszenia tylko w ASO to bzdura - poza tym ono nie jest wcale bardziej awaryjne niż inne typy zawiasów ;) Gdybym miał coś doradzić to TDDI - mniej kłopotliwy w utrzymaniu od TDCI ale oczywiście kwestią jest co się trafi.

EDIT
No korozja rantów drzwi i klapy bagażnika to fakt niestety :(
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

09 Maj 2010, 00:15

Focus będzie większy z prostego powodu, bo jest klasę wyżej od Fabii. Fabia to segment B, czyli np. też Clio, Punto, Polo, Ibiza. Natomiast Focus to segment C np. Astra, Golf, Leon, Megane.
Focus będzie miał nie tylko więcej miejsca za kierownicą, ale i większy bagażnik. Teraz pytanie, czy ilość miejsca w Fabii jest dla Ciebie wystarczająca?

Focus posiada również świetne zawieszenie. To lider w swojej klasie i w hatchbacku dominuje świetną trakcją. Niestety pojawiają się problemy z rdzą, a silnik TDCI nie jest jakiś rewelacyjny. Będzie czuły na jakość paliwa. Polecane są starsze, ale za to mniej kłopotliwe silniki Forda TDDI. Wszak w nowszych rocznikach Focusa ich nie ma.

Fabia nie ma problemów z rdzą, jest stosunkowo prostą budową, opartą na technologii VW. W środku ten sam surowy styl, a pod maską chwalony silnik TDI. Co prawda jest głośny jak ruski czołg, ale jeździ poprawnie i osiągi ma bardzo dobre.

Upierałbym się przy Focusie tylko wtedy, gdyby się okazało, że Fabia jest dla Ciebie za ciasna.
Z innych aut w kombi można Ci polecić Astrę II 1.7 DTI. Silnik produkcji ISUZU, odznacza się bezawaryjnością (chociaż jak każdy swoje bolączki też posiada), ale stosunkowo niewielką jak na obecne czasy mocą. Występuje bowiem w wersjach od 75 KM do 82 KM.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

09 Maj 2010, 00:34

Czeu nikt w Fordzie do tej pory nie wspomniał o pompie paliwa to jest feler nad felery robisz 100tys i do wymiany, o regenerowanej nie wspomne, a cena z kosmosu przynajmniej u nas 1500-2500 zł regeneracja
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

09 Maj 2010, 07:28

artj napisał(a):Czeu nikt w Fordzie do tej pory nie wspomniał o pompie paliwa to jest feler nad felery robisz 100tys i do wymiany, o regenerowanej nie wspomne, a cena z kosmosu przynajmniej u nas 1500-2500 zł regeneracja


Jak się leje opałówę to i zetor będzie miał do wymiany końcówki wtrysków i regenerację pompy na ramieniu. A co do przebiegu na niej to bardzo dziwne bo ja 400 tyś prawie zrobiłem Mondeo MKII TD 90 koni - jednostka ta sama co w Focusie i pompa bez zająknięcia działała. A ceny? Chyba Ty je bierzesz z kosmosu, za 1800 zł kupisz silnik kompletny do Focusa. A regeneracja pompy to kwestia max. 700 zł w drogim serwisie.
Pompy po 180-200 tyś padają w dieslach opla a nie forda.
Poza tym w TDCI są pompowtryski a nie rotacyjna pompa wtryskowa - TDDI.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Maj 2010, 10:06

stasiowski121 napisał(a):
artj napisał(a):Czeu nikt w Fordzie do tej pory nie wspomniał o pompie paliwa to jest feler nad felery robisz 100tys i do wymiany, o regenerowanej nie wspomne, a cena z kosmosu przynajmniej u nas 1500-2500 zł regeneracja


Jak się leje opałówę to i zetor będzie miał do wymiany końcówki wtrysków i regenerację pompy na ramieniu. A co do przebiegu na niej to bardzo dziwne bo ja 400 tyś prawie zrobiłem Mondeo MKII TD 90 koni - jednostka ta sama co w Focusie i pompa bez zająknięcia działała. A ceny? Chyba Ty je bierzesz z kosmosu, za 1800 zł kupisz silnik kompletny do Focusa. A regeneracja pompy to kwestia max. 700 zł w drogim serwisie.
Pompy po 180-200 tyś padają w dieslach opla a nie forda.
Poza tym w TDCI są pompowtryski a nie rotacyjna pompa wtryskowa - TDDI.

Zastanów się co piszesz, piszesz o zwykłym dieslu i porównujesz go z nowym, fakt na starych można było tyle przejechać, piszesz że regeneracja pompy kosztuje max 700zł to Ja wyśle ci pompe a ty ją za taką cene zregenerujesz i dasz gwarancje.
A TDCI nie ma pompowtryskiwaczy tylko wtryski common rail
P.S opałówki nigdy nie lałem i nie będe lał
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

09 Maj 2010, 10:22

stasiowski121 napisał(a):Pompy po 180-200 tyś padają w dieslach opla a nie forda.

czy to dotyczy również wersji z silnikiem Isuzu? Poczytałem trochę o tym i wydaje się że astra II 1,7 dti lub cdti jest godną uwagi...ktoś może jeszcze wypowie się w tym temacie?

Zastanawia mnie jeszcze kwestia silnika sdi w skodzie ...pomińmy fakt braku rewelacji jeżeli chodzi o moc i związane z tym osiągi bo to dla mnie kwestia drugoplanowa...jak się ma sdi do tdi w skodzie (poza tym że ten pierwszy zdaje się nieco mniej spalać paliwa?
felixx
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Grajewo

09 Maj 2010, 10:23

Chłopcze nie mów mi bo nie dawno regenerowałem pompę, dałem za wszystko 600 zł dlatego wiem ile kosztuje rzetelny remont pompy, i masz racje "ceny z kosmosu" - dobrze że tylko u Was. A czemu ja mam Ci za te pieniądze pompę regenerować? Masz sprawę to przyjedź, co ja to jestem, Caritas??? Przyślij pompę, ja ją oddam do regeneracji ale sobie prowizję odpowiednią policzę.
Z resztą jak licznik był wycofany nie wiadomo ile to nie dziw się, że pompa padła po przejechaniu 100 tyś km.
TDCI fakt ma Common Rail, napisałem coś innego a na myśli miałem zupełnie co innego, z resztą nie ważne. Nie zmienia to faktu, że TDDI w Focusie to praktycznie ta sama jednostka co w Mondeo MKII. Jak auto traktujesz tak Ci się odwdzięczy. A z doświadczenia wiem, że ten silnik potrafi się odwdzięczyć za dobre traktowanie.

Napisałem wyraźnie, że dotyczy to diesli Opla a Isuzu to nie Opel (na szczęście), co więcej, bez porównania nawet do Opla.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Maj 2010, 22:53

Czy taki Opel z przebiegiem 185 tys (duże prawdopodobieństwo, że przebieg oryginalny jako że jest to pierwszy właściciel auta kupionego w Polsce) jest godnym uwagi? Czy lepiej szukac czegos innego z mniejszym dorobkiem (chociaz z tym nic nigdy nie wiadomo, jako że ponad 90% - jak sądzę - aut to auta sprowadzone).
felixx
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Grajewo

10 Maj 2010, 20:00

felixx napisał(a):Zastanawia mnie jeszcze kwestia silnika sdi w skodzie ...pomińmy fakt braku rewelacji jeżeli chodzi o moc i związane z tym osiągi bo to dla mnie kwestia drugoplanowa...jak się ma sdi do tdi w skodzie (poza tym że ten pierwszy zdaje się nieco mniej spalać paliwa?

SDI to jest najbardziej trwały silnik. Z prostego powodu, nie ma turbiny, nie ma skomplikowanej budowy.

stasiowski121 napisał(a):Napisałem wyraźnie, że dotyczy to diesli Opla a Isuzu to nie Opel (na szczęście), co więcej, bez porównania nawet do Opla.

OK, tylko, że DTI w Oplu to silnik ISUZU.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

10 Maj 2010, 20:30

Dishman napisał(a):OK, tylko, że DTI w Oplu to silnik ISUZU.


Ale nie każdy DTI pochodzi od Isuzu.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Maj 2010, 21:09

A nie zastanawiałeś się np za vw passat b5 1.9tdi to moim zdaniem bardziej rodzinne auto
lub ford mondeo mk3 2.0tdci ?
Czy ciemno, czy jasno płynie muza przez miasto ;)
Fiat Stilo 1.9jtd 115km 2002r
Opel Zafira Tourer 2.0CDTI 165km 2013r
pawel92
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: Białogard
Prawo jazdy: 04 03 2010
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Stilo 3d ,Opel Zafira
Silnik: 1.9jtd,cdti115,165km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Maj 2010, 00:14

A nie zastanawiałeś się np za vw passat b5 1.9tdi to moim zdaniem bardziej rodzinne auto lub ford mondeo mk3 2.0tdci

Passat jakoś mi nie leży (nie znam powodu dlaczego...po prostu, i już), a z fordów focusa brałem pod uwagę, na mondeo nie patrzyłem przyznaję...

Od chwili kiedy DISHMAN polecił mi astrę z silnikiem isuzu właściwie chyba ukierunkowałem się w tą stronęwłaśnie (tak się składa że niemalże w tym samym momencie ktoś mi mailowo polecił dokładnie to samo auto :o )...a w stosunku do OPLA byłem tak samo na nie jak do passata....

Poczytałem trochę o tych oplach ...i rozumiem że silnik isuzu (tj 1.7 dti) był montowany w oplach od końca 1999r (później od 2003 - 1.7 cdti) ...rozumiem że każdy silnik w astrze tak oznaczony to właśnie silnik o którym mowa? ...poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie
felixx
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Grajewo