Ford Focus 1.8 TDCI/ VW Golf 1.9 TDI/ Opel Astra 1.7 CDTi ?

23 Lut 2010, 12:29

Witam, za około 2 tygodnie wybieram się do Niemiec/Holandii/Belgii w poszukiwaniu samochodu. Mam na oku 3 modele z tematu, interesuje mnie rocznik 2007/2008. Czy któryś możecie polecic? Zależy mi głównie na tym, aby auto było jak najmniej zawodne.
Afirs
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lublin

23 Lut 2010, 12:32

Wszystkie z tych aut co podałeś są godne polecenia ale moim zdanie VW jest chyba najlepszą opcją. Z drugiej strony zależy to jak długo chcesz nim jeździć i ile pieniędzy wydać.
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2010, 12:42

Myślę, że około 7-8 lat. A kwota około 9 000 €. Nie licząc opłat wszystkich itp.
Afirs
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lublin

23 Lut 2010, 13:14

Mowa o Golfie V i Astrze III tak? To polecam Astrę, tylko raczej 1.9 120KM :)
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

23 Lut 2010, 14:25

Tak.
Afirs
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lublin

23 Lut 2010, 14:48

witaj.Focus poprostu nie.Golf-wiadomo chyba nigdy nie przestanie sie podobać ale piąta generacja nie ma wiele wspolnego z legendą bezawaryjności modeli l-lll.Pozostaja astra ktora moim zdaniem bedzie najlepszym wyborem z tej trojeczki.pozdro
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda 2 1,5 SKYACTIVE-G o mocy 90 KM
    Samochód Mazda 2 wyposażony jest w silnik benzynowy czterocylindrowy o pojemności 1,5 który generuje 90 KM, a to pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w czasie 9,4 sekundy. Średnie spalanie wg producenta ...

23 Lut 2010, 18:24

milutki5 napisał(a):witaj.Focus poprostu nie.Golf-wiadomo chyba nigdy nie przestanie sie podobać ale piąta generacja nie ma wiele wspolnego z legendą bezawaryjności modeli l-lll.Pozostaja astra ktora moim zdaniem bedzie najlepszym wyborem z tej trojeczki.pozdro


Coś Ci się pomyliło przecież III się sypie, bezawaryjne to I i II

A co do tematu to w sumie każdy z nich jest na swój sposób ciekawy
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2010, 19:44

pawelec napisał(a):Coś Ci się pomyliło przecież III się sypie, bezawaryjne to I i II

Odpowiem ci przysłowiem kolego pawelec;mozesz tu być ale nie pi...Takie powiedzonka są dobre na piaskownicy.Tutaj pewien poziom trzeba zachować.p
mimi
milutki5
Aktywny
 
Posty: 348
Miejscowość: małopolska

23 Lut 2010, 20:21

Ale przecież on ma rację, III to najgorszy Golf w dotychczasowej historii modelu problemy z korozją i ogólnie dość wysoka awaryjność mimo prostej konstrukcji dobrze ,że przynajmniej tanio można je usunąć.
Obrażasz innego użytkownika sugerując poziom piaskownicy a sam piszesz " Focus poprostu nie " pomijając bład ortograficzny to jest właśnie poziom piaskownicy bo nie masz żadnego argumentu by to potwierdzić. Co do tego ,że Golf nigdy nie przestanie to tylko i wyłącznie kwestia gustu mi np. się nie podoba. Co do bezawaryjności V to akurat jeden z najbardziej udanych VW pod tym względem wystarczy popatrzeć na statystyki bezawaryjności w których wypada lepiej niż przeciętni poprzednicy nawet 2.0 TDI po 2006r nie jest już tak strasznie awaryjne jak przed.
Każdy z nich ma swoje atuty Focus- najlepsze prowadzenie i najkorzystniejsza cena ale niestety silnik 1.8 TDCi nie jest szczególnie udany dużo lepszym wyborem jest 1.6 TDCi(mimo filtra FAP) lub 2.0 TDCI. Golf-niby nic specjalnego ale trzyma równy dobry poziom, największą zaletą jest chyba łatwa odsprzedaż ale niestety 1.9 TDI odstaje od porównywalnych TDCI i CDTI. Astra- podobnie jak Golf z tym ,że można kupić wersję 1.9CDTI czyli świetną jednostką Fiata, oprócz tego odstaje nieco od Focusa i Golfa ale w końcu silnik to serce samochodu. Weź to co najbardziej Ci się spodoba i będzie w najlepszym stanie.
Ostatnio edytowany przez Jasiek90, 23 Lut 2010, 20:22, edytowano w sumie 1 raz
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2010, 20:27

milutki5 napisał(a):Odpowiem ci przysłowiem kolego pawelec;mozesz tu być ale nie pi...Takie powiedzonka są dobre na piaskownicy.Tutaj pewien poziom trzeba zachować.p


Tym tekstem właśnie pokazałeś swój poziom. Wróć do tematu anie rozmywasz.
pawelec
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2010, 21:26

Każde auto ma swoje zalety i wady.

Focus Mk2 ma bardzo udane zawieszenie. Właściwie najlepsze w tej klasie samochodów. Jest też autem największym, przez co zapewnia najlepszy komfort i przestrzeń. Przyjemny w środku i na zewnątrz.
Pierwsza generacja jak widać po latach cierpi na słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Jak będzie z tą wersją "Foki"? Pewnie niedługo się okaże. Silniki TDCI wrażliwe na paliwo.

Golf V to chyba najładniejszy z zewnątrz Golf jaki w ogóle jeździ po drogach. Nawet wersja VI, która i tak jak każdy wie jest bardziej liftingiem piątki mu nie dorównuje. Golf słynie z jakości. I faktycznie, jeżeli chodzi o środek, jakość materiałów, ich spasowanie - nie można narzekać. Również układ jezdny jest czystym kompromisem pomiędzy pewnością w zakrętach i komfortem. Ale właśnie Golf cały składa się z kompromisów. Jak wygląda środek Golfa V? Nudno, standardowo i klasycznie aż do bólu. Właściwie jak ktoś jeździł Golfem III, to wsiada do V i nic się dla niego nie zmienia, lekki lifting całej deski. Ale tak ponurego auta już dawno nie widziałem.
No i silnik 1.9 TDI. Właściwie to już legenda, wytrzymały, niewybredny na paliwo, mocny, zapewniający frajdę z jazdy. Ale głośny jak ruski czołg na rozbiegu. Wsadza się takie silniki do niepozornych Fabii i później takie traktory popylają po drogach. Jak dla mnie jest to niemal nie do zaakceptowania. Żeby kupić auto z takim silnikiem musiałbym naprawdę uznać, że to okazja.

Astra III - bardzo fajne autko z zewnątrz. Opel pokazał, że nie boi się tak jak VW odejść od klasycznej formy. Zmienił i zewnętrzną powłokę i środek. Jest o wiele ładniej, co niestety nie oznacza, że przytulnie. Da się odczuć w środku twardość plastików, a ogólne wrażenie pozostaje takie, że jest to wnętrze tańsze niż w Golfie. Opel odważnie wkroczył we współpracę z Fiatem pod względem silników i miał rację. Jednostki CDTI oparte na JTD wykazują się dobrą trwałością, nie są przesadnie wrażliwe na paliwo, zachowują komfort i cichość, a do tego są mocne i oszczędne.

Wybór w sumie ciężki. Mimo, że Golf może być naprawdę fajną propozycją, to uważam, że strasznie się za Golfa przepłaca. Bo prawda jest taka, że za takie samo wyposażenie, rocznik i stan techniczny trzeba dac kilka tysięcy więcej za znaczek VW na masce. A co dostajemy w zamian? Większą trwałość? Nie rozśmieszajcie mnie :lol:
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

24 Lut 2010, 10:53

Dzięki wszystkim za rady, Po przeanalizowaniu Waszych postów dochodzę do wniosku, że są to samochody podobnej klasy i trzeba kupic po prostu to, co będzie tam na miejscu w najlepszym stanie i po prostu najbardziej przypadnie mi do gustu.

[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 16:13 ]
Witam ponownie. Poszperałem troche i zdecydowałem się na tego oto Focusa.

[link do mobile.de wygasł]

Możecie jeszcze wyrazic swoją opinię na ten konkretnie model?
Afirs
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Lublin