Ford Focus 1.8 TDDI- stukanie, walenie w silniku

31 Paź 2010, 16:52

Mam taki problem. Na początku samochód mocno dymił i delikatnie stukał, przy czym tracił moc. Wstawiony do mechanika i wymienione końcówki wtrysków. Moc wróciła ale auto wali jeszcze mocniej oraz dymi na jasno. Oleju nie bierze i płynu chłodniczego też. Dźwięk jest metaliczny dochodzący z bloku silnika. Turbina sprawdzona, diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje. nie ma problemów z odpaleniem, silnik pracuje równo. Co może byc powodem tak głośnego walenia?
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 17:23

Wiesz nie chce krakać ale czy to nie panewka ? :sad: Z panewami żartów nie ma... obrócić sie może w każdym momencie a wtedy.... panewki + szlif = dość trochę wydatków
MordaS13
 

31 Paź 2010, 17:29

Czy przy walnietej panewce nie powinna świecic się kontrolka oleju?
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 17:35

Nie powinna świecić, u mnie w każdym bądź razie się nie świeciła. Mi 2tyg. temu w Nissanie panewka się obróciła. Auto normalnie jechało chociaż już od m-c słyszałem stuki ale je bagatelizowałem. Aż do feralnego wyjazdu... Najlepsze jest to że jak go deptałem na torze i kręciłem po 7tys obr jeżdżąc bokiem to nic się nie stało a jak jadąc do dziewczyny przy około 3tys obr czyli spokojna jazda usłyszałem bardzo nie fajny dźwięk przy czym auto straciło moc. Nie jechało w ogóle. Wyciągnąłem silnik i panewka obrócona + uszkodzony wał. I teraz czekam na nowy silnik bo kurka moje Nismo opuścło treningi na Wyrazówie, i Grzybowie :(
MordaS13
 

31 Paź 2010, 17:45

Jak można szybko i tanio sprawdzic uszkodzenie panewki?
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 17:57

Podjedź do jakiegoś warsztatu i daj to obsłuchać jakiemuś dobremu mechanikowi. Wjazd na kanał, wejście pod samochód i dokładnie obsłuchanie. Zrób to jak najszybciej bo szkoda silnika. Oczywiście jeżeli to jest panewka, mogę się mylić, ale coś mi się zdaje że tak.
MordaS13
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Tory testowe Toyoty
    Prototyp każdego modelu Toyoty pokonuje co najmniej milion mil, nim trafi na taśmę produkcyjną. Większość testów odbywa się na torach w Belgii, Japonii i USA. Przedstawiamy miejsca, gdzie auta Toyoty są poddawane ekstremalnym ...

31 Paź 2010, 18:05

Dzięki za rade
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 18:11

Spoko nie ma sprawy :) Jak mogę pomóc to pomogę.

Pozdr!
MordaS13
 

31 Paź 2010, 20:41

Panewki korbowodowe jak mają duży luz to tłuką przy wchodzeniu silnika na wyższe obroty,
gdy silnik schodzi z obrotów jest dużo ciszej. Może jedna półpanewka wjechać na drugą i wtedy tłok uderza o głowicę, hałas wtedy jest dużo większy. Stuki mogą też pochodzić od uszkodzonego tłoka lub od popychacza w vakumpompie.
Najlepiej nie jeździć tylko ściągnąć miskę olejową.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lis 2010, 10:33

Samochód stoi od tygodnia. nie byłem z nim tylko u bioenergoterapeuty :lol: ale słuszna uwaga dzięki.
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

02 Lis 2010, 17:06

Jeżeli to nie panewka to stukanie może pochodzić od swożnia korbodowego,łączenie korbowodu z tłokiem.Nastepna kwestia to niekoniecznie uszkodzona panewka,lecz wyciągnięte śruby na stopkach.Najlepiej sprawdzić stetoskopem skąd dokładnie dochodzi stukanie.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie