Ford Focus 1.8 TDDI- stukanie, walenie w silniku

31 Paź 2010, 16:52

Mam taki problem. Na początku samochód mocno dymił i delikatnie stukał, przy czym tracił moc. Wstawiony do mechanika i wymienione końcówki wtrysków. Moc wróciła ale auto wali jeszcze mocniej oraz dymi na jasno. Oleju nie bierze i płynu chłodniczego też. Dźwięk jest metaliczny dochodzący z bloku silnika. Turbina sprawdzona, diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje. nie ma problemów z odpaleniem, silnik pracuje równo. Co może byc powodem tak głośnego walenia?
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 17:23

Wiesz nie chce krakać ale czy to nie panewka ? :sad: Z panewami żartów nie ma... obrócić sie może w każdym momencie a wtedy.... panewki + szlif = dość trochę wydatków
MordaS13
 

31 Paź 2010, 17:29

Czy przy walnietej panewce nie powinna świecic się kontrolka oleju?
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 17:35

Nie powinna świecić, u mnie w każdym bądź razie się nie świeciła. Mi 2tyg. temu w Nissanie panewka się obróciła. Auto normalnie jechało chociaż już od m-c słyszałem stuki ale je bagatelizowałem. Aż do feralnego wyjazdu... Najlepsze jest to że jak go deptałem na torze i kręciłem po 7tys obr jeżdżąc bokiem to nic się nie stało a jak jadąc do dziewczyny przy około 3tys obr czyli spokojna jazda usłyszałem bardzo nie fajny dźwięk przy czym auto straciło moc. Nie jechało w ogóle. Wyciągnąłem silnik i panewka obrócona + uszkodzony wał. I teraz czekam na nowy silnik bo kurka moje Nismo opuścło treningi na Wyrazówie, i Grzybowie :(
MordaS13
 

31 Paź 2010, 17:45

Jak można szybko i tanio sprawdzic uszkodzenie panewki?
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 17:57

Podjedź do jakiegoś warsztatu i daj to obsłuchać jakiemuś dobremu mechanikowi. Wjazd na kanał, wejście pod samochód i dokładnie obsłuchanie. Zrób to jak najszybciej bo szkoda silnika. Oczywiście jeżeli to jest panewka, mogę się mylić, ale coś mi się zdaje że tak.
MordaS13
 

31 Paź 2010, 18:05

Dzięki za rade
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

31 Paź 2010, 18:11

Spoko nie ma sprawy :) Jak mogę pomóc to pomogę.

Pozdr!
MordaS13
 

31 Paź 2010, 20:41

Panewki korbowodowe jak mają duży luz to tłuką przy wchodzeniu silnika na wyższe obroty,
gdy silnik schodzi z obrotów jest dużo ciszej. Może jedna półpanewka wjechać na drugą i wtedy tłok uderza o głowicę, hałas wtedy jest dużo większy. Stuki mogą też pochodzić od uszkodzonego tłoka lub od popychacza w vakumpompie.
Najlepiej nie jeździć tylko ściągnąć miskę olejową.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lis 2010, 10:33

Samochód stoi od tygodnia. nie byłem z nim tylko u bioenergoterapeuty :lol: ale słuszna uwaga dzięki.
LUKAS 23
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Bydgoszcz

02 Lis 2010, 17:06

Jeżeli to nie panewka to stukanie może pochodzić od swożnia korbodowego,łączenie korbowodu z tłokiem.Nastepna kwestia to niekoniecznie uszkodzona panewka,lecz wyciągnięte śruby na stopkach.Najlepiej sprawdzić stetoskopem skąd dokładnie dochodzi stukanie.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie