20 Lut 2015, 14:13
Nie wiem o jakim eksperymentowaniu piszesz,poza tym nie wiadomo jaki masz tam silnik,ale wszystko jedno.Przy systemie common rail wręcz powinno się korzystać z paliw premium,przoduje tutaj SHELL V Power,wierz mi,mój brat w Megane 1.5 dCi ,czyli silniku ,na który wszyscy psioczą wykręca już prawie 300 tyś km,leje tylko i wyłącznie SHELLA VP,jak dotąd nie miał żadnej awarii układu wtryskowego i nie dostrzegł żadnego symptomu zużycia ani tego układu,ani silnika.Od samego początku leje olej ELF EXCELLUM diesel 5W40 ,czyli olej,o którym laicy wyrażają niepochlebne opinie dlatego,że powtarzają po kimś opinie nie pokryte żadnymi miarodajnymi faktami,które by świadczyły o złej jakości a jest wręcz odwrotnie.naturalnie brat prócz tego stosuje rozumny styl eksploatacji ,czyli właściwy dla wszystkich silników,powolne rozgrzewanie jednostki,powolne studzenie,nie ma mowy o tzw.dawaniu w czambuł.Musisz wiedzieć,że takie paliwo to eliminacja nagarów w komorze spalania oraz na trzonkach i grzybkach zaworowych.Ci ,którzy np.leją zwykłe paliwo do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny,nawet sobie sprawy nie zdają z tego jaką głupotę robią produkując nagary właśnie,które powodują nie tylko spadek osiągów ale także nierównomierną pracę silnika,pomaga jedynie albo ingerencja mechaniczna,czyszczenie,albo stosowanie środków rozpuszczających nagar,długoterminowy proces.Tutaj w tych paliwach masz już wszystko,dlatego są droższe.