Ford Focus mk2 1.8 - niedawno kupiony w komisie

17 Kwi 2017, 17:54

Witam, miesiąc temu kupiłem Forda Focusa mk2 1.8 benzyna 125km w komisie samochodowym.
Niestety samochód zaczął brać olej i płyn chłodniczy.... :(

Co w takiej sytuacji powinienem zrobić?
Mogę się starać o zwrot kosztów naprawy z komisu?
wdgosc
 

18 Kwi 2017, 10:12

Wygląda na to że to może być UPG.

Silnik przegrzewa się, paruje mocno z rury wydechowej, nie równo pracuje na wolnych obrotach? Nie masz żadnych wycieków? Sprawdź bagnet od oleju czy tam nie ma oznak płynu i tak samo w zbiorniczku wyrównawczym czy nie ma oznak tłustych plam.

Ile km od kupna zrobiłeś tym samochodem?
Wymieniałeś już olej po kupnie lub robiłeś inne rzeczy przy nim?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Kwi 2017, 17:26

Są ubytki płynu chłodniczego (około 3 cm obniżył się poziom w zbiorniczku) oraz oleju, zrobiłem nim 2 000 km i dolałem 0.5 litra oleju.
Po zakupie samochodu wymieniłem olej.

Silnik pracuje cicho i równo, niema żadnych wycieków, niema także oznak pojawienia się płyny chłodzącego w oleju oraz oleju w zbiorniczku wyrównawczym.
wdgosc
 

18 Kwi 2017, 18:38

Najlepiej zakupic tester do sprawdzenia szczelnosci uszczelki pod glowica (znajdziesz w internecie) wtedy bedziesz wiedzial na czym stoisz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Kwi 2017, 20:10

zamówiłem na allegro, ten z takim niebieskim płynem
wdgosc
 

19 Kwi 2017, 08:55

Czekamy na werdykt.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy model Hyundai Santa Fe
    Całkowicie Nowy Hyundai Santa Fe reprezentujący segment D-SUV trafił właśnie do polskich salonów. Nowa generacja tego eleganckiego samochodu oznacza dla Klienta odważny design, maksymalny komfort, wysoką jakość wykonania ...
    SEAT 124 Sport Coupe na trasie Silveretta Classic
    Między 5 a 7 lipca około 160 rzadkich historycznych modeli samochodów podążyło drogą historycznego Rajdu Silvretta Classic, przez zapierające dech w piersiach górskie serpentyny. 550 km alpejskich dróg ...

23 Kwi 2017, 15:32

Płyn nie zmienił koloru więc to chyba nie problem z głowicą.
wdgosc
 

24 Kwi 2017, 21:40

wariatdrogowy napisał(a):Płyn nie zmienił koloru więc to chyba nie problem z głowicą
Na to wygląda że tu jest ok.

Jakim olejem był zalany silnik i na jaki Ty zmieniłeś olej?

wariatdrogowy napisał(a):Są ubytki płynu chłodniczego (około 3 cm obniżył się poziom w zbiorniczku)
Może ktoś dolewał wody wcześniej? Sprawdzałeś glikometrem (tester do płynu chłodniczego) temperaturę zamarzania i wrzenia płynu chłodzącego?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Kwi 2017, 15:42

najprawdopodobniej był wlany 5W-30.
Ja wlałem to samo, 5-W30 Havoline pro
wdgosc
 

30 Kwi 2017, 15:48

nie sprawdzałem glikometrem niczego
wdgosc
 

01 Maj 2017, 23:22

A jak wygląda olej sprawdzałeś na bagnecie jego barwę i przezroczystość?

Jaki masz w nim przebieg?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Maj 2017, 15:06

Olej niedawno wymieniony, barwa jest okej, brak osadów na bagnecie i wlewie oleju.

180 tys km według licznika, w środku też wygląda na ten przebieg
wdgosc
 

30 Maj 2017, 11:16

wariatdrogowy napisał(a):Olej niedawno wymieniony, barwa jest okej, brak osadów na bagnecie i wlewie oleju.
Coś się zmieniło w temacie? Czy dalej to samo?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Cze 2017, 00:11

Nadal bez zmian
wdgosc
 

06 Cze 2017, 12:05

wariatdrogowy napisał(a):Nadal bez zmian
Może ktoś dolewał wody do płynu chłodniczego i teraz sobie odparowuje stąd te ubytki. Jak nie ma wycieków i nie przedostaje się do oleju lub do komory spalania to innego wytłumaczenia raczej tu nie będzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999