19 Cze 2014, 14:13
Auto w porządku, choć nie wiem czy warto skupiać się tylko na focusie. Auto dobrze się prowadzi, nie jest przesadnie skomplikowane, ale ma wielowahacz w zawieszeniu - co jest i wadą (koszty) i zaletą (prowadzenie) jednocześnie.
Diesle 1.6 są w porządku, szczególnie słabsze wersje bez dwumasu czy turbo o zmiennej geometrii. Jak już kupiłbyś zwróć uwagę na sitko doprowadzające olej do turbiny, często się zatyka doprowadzając do śmierci turbosprężarkę.
Zastanawia mnie tylko czy przemyślałeś tego diesla skoro auto będzie latać głównie po mieście.
Co do sensu zmiany to już musisz sam ocenić. Co do kosztów, nie ma z tym problemu, nie są nadmiernie wysokie. Np. amortyzatory przód ok. 600zł, amorki tył ok. 400zł, wahacz przód ok. 350zł, rozrząd (zestaw) do 1.6TDCI ok. 600zł, Klocki przód ok. 150zł, sprzęgło ok. 1100zł.
Gdybym był na twoim miejscu i miał madzie w dobrym stanie to nie zmieniałbym na focusa II.